Gå til innhold

X1900GT eller 7900GS?


bucketofcack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man snakker om X1900GT er det viktig at man skiller mellom førsteutgaven og rev2.

Det som kom i vår klokker ganske bra, og som man har muligheter for å øke volten på. Mens rev2 kommer med helt ny PCB og annen kjøler.

 

Førsteutgaven kommer med 575/600Mhz, mens rev2 kommer med 512/657Mhz

 

 

Den nye versionen er atskillig kjøligere enn den gamle. Hva man egentlig har gjort med dette kortet verserer det endel teorier om, man snakker b.l.a om at det sitter digitale volt regulatorer på kortet. Man vet faktisk ikke hvor mye volt det er på core og minne, da det ikke står noe i biosen om det.

 

Jeg har har Accelero X-2 kjøler på mitt kort, og max temp er da 57 grader som er en god del mindre enn på den forrige versionen.

Lenke til kommentar
Han kan si hva han vil  :)

 

Fikk mitt kort i dag. Kjempe fornøyd, bråker ikke mye heller.

 

Klokka kortet til 604/820 fra 450/660 (foreløpig resultat)

Kortet har mer å gi  :)

 

9616 poeng i 3dmark 05!

 

http://service.futuremark.com/orb/projectd...ojectId=2232214

6947639[/snapback]

 

hva består resten av systemet av?

6952690[/snapback]

 

Systemet er:

 

3700+@3Ghz

1Gb ram 500Mhz

DFI NF4 Ultra

POV 7900GS 610/820

 

 

Er bare så fornøyd med dette kortet :)

Lenke til kommentar
Fikk mitt kort i dag. Kjempe fornøyd, bråker ikke mye heller.

 

Klokka kortet til 604/820 fra 450/660 (foreløpig resultat)

Kortet har mer å gi  :)

 

9616 poeng i 3dmark 05!

6947639[/snapback]

 

Slår deg med 59 poeng i 05 med mitt 1900GT :p

 

Er selv fornøyd med kortet, men klokkinga er :no: p.g.a at man ikke får justert opp volten.

Lenke til kommentar
Fikk mitt kort i dag. Kjempe fornøyd, bråker ikke mye heller.

 

Klokka kortet til 604/820 fra 450/660 (foreløpig resultat)

Kortet har mer å gi  :)

 

9616 poeng i 3dmark 05!

6947639[/snapback]

 

Slår deg med 59 poeng i 05 med mitt 1900GT :p

 

Er selv fornøyd med kortet, men klokkinga er :no: p.g.a at man ikke får justert opp volten.

6974596[/snapback]

Hvordan system har du?

 

Skal ta igjen de poenga der :)

Lenke til kommentar
Jeg har også bestilt et POV 7900 GS (da Netshop hadde det som ukens tilbud). Fra de testene jeg leste lå X1900GT og 7900 GS neck-to-neck. Men det ser nå ut til at ATi ligger et like hode foran. Men jeg har fortsatt følelsen av at 7900 GS kan klokkes bedre, og er stillere.

 

Er første gang jeg kjøper Nvidia, så kan vel neppe kalles Nvidia fan. Ville prøve noe annet, og etter litt fram og tilbake falt valget på Nvidia.

 

Nå er det lite trolig å kjøre så ekstreme oppløsninger som 2048, men ser at på slike oppløsninger henger ikke X1900GT med. Det er også store variasjoner innen forskjellige spill. Men det hadde jo vært greit med AA+HDR. Kanskje et dumt spørsmål (vet ikke hvorfor det ikke funker på Nvidia), men er det mulig å fikse dette i drivere?

6948867[/snapback]

Nei dette kan ikke drivere rette, det er selve hwen som setter stopper for dette. Det støttes rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Han kan si hva han vil  :)

 

Fikk mitt kort i dag. Kjempe fornøyd, bråker ikke mye heller.

 

Klokka kortet til 604/820 fra 450/660 (foreløpig resultat)

Kortet har mer å gi  :)

 

9616 poeng i 3dmark 05!

 

http://service.futuremark.com/orb/projectd...ojectId=2232214

6947639[/snapback]

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2210126 7900gt kortet mitt på et dårlig asrock hk til 450kr med en 4x pcie port, e6600 conroe på stock. Skal pakke i asus p5w dh dlx kortet til helga. Nettopp fått det inn døra :D

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
post resultater med samme oppsett bare med det nye hovedkortet da!

 

Edit: Og hvorfor er det bare 4x pci-e?

7010888[/snapback]

Fordi det er et hk til ca 450 kr som jeg brukte midlertidig mens dfi infinity hket mitt blei kredittert(ustabile drittkort). Måtte jo ha noe mens jeg vente på asus hket. Det støtter forsåvidt både agp, ddr og ddr2 minne og alle 775 cpuene til intel. Dønnstabilt har det også vært, men det klokker elendig på conroe. For lite fsb. Blir nok brukt på en 8xx eller 9xx cpu som server.

Lenke til kommentar
Men det hadde jo vært greit med AA+HDR. Kanskje et dumt spørsmål (vet ikke hvorfor det ikke funker på Nvidia), men er det mulig å fikse dette i drivere?

6948867[/snapback]

Nei dette kan ikke drivere rette, det er selve hwen som setter stopper for dette. Det støttes rett og slett ikke.

7010832[/snapback]

 

Okay, takk for svar.

 

Endelig var RAMen jeg bestilte kommet inn. PCen pakket og sendt idag :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har et POV 7900GS som jeg vil styre vifta på, men uansett hvilket program jeg bruker så går det ikke. Har prøvd rivatuner og atitool. Det skjer ofte at vifta gå på full guffe noen minutter når jeg starter PC'en, for så å skru seg ned til normal hastighet.

 

Er det umulig å styre vifta på disse kortene?

 

Husker godt når jeg hadde x800GTO så var det bare trykke på 50%, så kunne du høre vifta justere seg med en gang, den tid er nok over ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...