LRJ Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Er det noen som vet hvordan Wii vil bli seende ut på en HDTV? Jeg vet at konsollen ikke støtter HD, og det har jeg i utgangspunktet ingen problemer med, men nå sitter jeg med en HDTV og etter dårlig erfaring med PS2 på en sånn skjerm er jeg litt redd for at Wii vil bli seende dårligere ut på tv'en min enn på en "vanlig" SDTV på grunn av at bildet vil bli "blåst opp". Finnes det evt. kabler som gjør bildet mer utholdbart?
Shruggie Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Det har jo bare blitt brukt HDTVer i demoer av Wii, og jeg har ikke sett noen klager
mago Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 (endret) med en Videoprosessor kan bilde bli bedre gjør nytten på alle tilkoblete produkter som konsoller/sat/dvd kilder Endret 16. september 2006 av mago
PantZman Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 med en Videoprosessor kan bilde bli bedre 6877101[/snapback] For de var jo billige
siDDis Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Sånn som eg høyrte så måtte du kjøpa ein seperat component utgang for din Wii og signalet er 480p noko som er egentleg plenty nok
mago Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 (endret) Selv om dagsrevyen er 576i (interlaced) kan jo bildet se ok ut på HDTV WII har støtte for 480p progressivt, som er bedre enn 576i)--(er ikke sikker på om wii støtter 576p) texture kvaliteten og kantutgjevning er lagt bedre enn ps2 (og komponent kabel gjør susen + progressivt signal) Endret 16. september 2006 av mago
LRJ Skrevet 17. september 2006 Forfatter Skrevet 17. september 2006 Noen som vet om vet om en slik komponentkabel kommer med konsollen?
siDDis Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Nei, dei måtte vistnok bli kjøpt seperat
KayAU Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Meiner nokon sa det ville følge med komposittkabel (fysj og æsj). Men ein komponentkabel kostar ikkje all verda (dersom du kan bruke ein vanleg ein). Eg er òg bekymra for korleis det blir på HDTVen min. Eg trur nok det blir betre enn PS2 uansett, sidan maskinvara er ein del betre, og oppløysing ikkje er alt. Men 480p er lite for eit stort LCD- eller plasma-panel, uansett korleis ein vrir og vender på det. Er det nokon her som veit kva for ein 480p det er snakk om, forresten? 640x480, 704×480 eller 852×480? Uansett er det i minste laget. :-/ Kay
Mala Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 No blni vel Wiii vist på litt mindre HDTV`er under E3 og slikt, det såg da flott ut der, og eg har ikkje hørt noen klage på det heller. Men som du sier kan jo pipen ta ein anne tone på de litt større skjermene.
fiskfisk Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Uansett, for videokonvertering bør du heller investere i en skikkelig surroundreceiver, slik at du kan få både fet lyd og god bildekonvertering fra flere kilder. Det vil uansett bli en hyggeligere pris enn en ren bildekonverterer.
KayAU Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 Uansett, for videokonvertering bør du heller investere i en skikkelig surroundreceiver, slik at du kan få både fet lyd og god bildekonvertering fra flere kilder. Det vil uansett bli en hyggeligere pris enn en ren bildekonverterer. 6880058[/snapback] Det kan vere, men om ein kjøper dette først og fremst for å få skikkeleg bilete frå Wii, blir det raskt ein mykje dyrare konsoll... Kay
freke Skrevet 18. september 2006 Skrevet 18. september 2006 (endret) Uansett, for videokonvertering bør du heller investere i en skikkelig surroundreceiver, slik at du kan få både fet lyd og god bildekonvertering fra flere kilder. Det vil uansett bli en hyggeligere pris enn en ren bildekonverterer. 6880058[/snapback] Det kan vere, men om ein kjøper dette først og fremst for å få skikkeleg bilete frå Wii, blir det raskt ein mykje dyrare konsoll... Kay 6885716[/snapback] Anbefaler ikke det nei. Men siden en surround reciever fra ca 10k klassen kan gi deg flere fete opplevelser enn bare spill, er det likevel en fornuftig investering synes jeg. Hvertfall bedre enn å surre pengene bort på piker, vin og sang he he. Endret 18. september 2006 av freke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå