Gå til innhold

Tips til å laste ned spill til Xbox360

knuthfk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eg kjøpte Xbox 360 og på Ica med Dead Rising. Har gitt opp foreløpig då den støyer så utroleg fælt og øydeleggjer heile steminga i Dead Rising.

Skal kjøpe ein eller anna lydtett boks for den.

6874570[/snapback]

Spiller du med lyden av, og har konsollen montert på hodet eller?

Det MÅ være stor forskjell på konsollene virker det som, for selv på mitt på hele 15 kvadratmeter så er støyen helt uproblematisk.

Setter jeg lyden på annlegget på litt høyere enn "musestille" så høres ikke 360'n.

6874642[/snapback]

HAHA!

Genialt :thumbup:

Skrevet
Eg kjøpte Xbox 360 og på Ica med Dead Rising. Har gitt opp foreløpig då den støyer så utroleg fælt og øydeleggjer heile steminga i Dead Rising.

6874570[/snapback]

Dette kan forklare hvorfor mange 360 overoppheter. Folk setter dem i lydtette bokser.

Førsteintrykket mitt av 360'n var også at den bråket. Da hadde jeg den ståendes vertikalt og hadde det sånn i flere måneder. Nå har jeg den horisontalt, og synes den bråker mindre. Mulig det bare er meg men...

Skrevet

6874570[/snapback]

Dette kan forklare hvorfor mange 360 overoppheter. Folk setter dem i lydtette bokser.

Førsteintrykket mitt av 360'n var også at den bråket. Da hadde jeg den ståendes vertikalt og hadde det sånn i flere måneder. Nå har jeg den horisontalt, og synes den bråker mindre. Mulig det bare er meg men...

6878006[/snapback]

Ja nei visst det er slik folk tenker, å isolere boksen så må man betale det idiotien koster.

Skrevet

Har fått xboxn min idag. Synes den var bra, ikke så veeeldig imponert over grafikken, men mulig det tar seg opp når jeg får kobla til en bedre tv. (ikke misforstå - grafikken er bra, men jeg hadde bare hørt så mange superlativer om dette..)

Har forøvrig en kommentar og to spørsmål.

Angående støy: jeg er ganske kritisk til støy, og synes den bråker en del. Men innenfor rimelighetens grenser. Så jeg er egentlig fornøyd med det.

Spm 1 - angående spillbarhet på gamle tver: har lastet ned div demoer. Men kunne bare spille en, de øvrige ville ikke starte fordi de krevde at jeg kjørte innstillinger i PAL-60, mens TVn min bare takler PAL-50. Har jeg for dårlig TV til å spille spill, eller er det bare noen demoer som ikke lar seg kjøre? Noen andre med erfaringer om dette?

Internett: Har bare modem, ikke router. Da jeg hadde skulle koble fra ethernet-kabelen fra xboxn etter å ha lastet ned spill og stappet den tilbake i pcn ville ikke internett fungere. Måtte koble PCn til modemet via USB og linke PC til xboxn via ethernet kabelen. Nå fungerer nettet, men har blitt suboptimalt pga kablene blir for korte nå, slik at PCn ikke er så mobil lenger. Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Skal forresten dra på Elkjøp i morgen og kjøpe noen spill. Tar gjerne i mot tips :)

Skrevet (endret)

Saints Row uten tvil! Dead Rising skal vist være bra. Eller hvis du liker rå bilkjøring Burnout Revene..

Jeg synes Saints Row er den absolutt beste spillet til xbox 360, hvis du liker gta type spill.

Endret av BanAnus
Skrevet
Spm 1 - angående spillbarhet på gamle tver: har lastet ned div demoer. Men kunne bare spille en, de øvrige ville ikke starte fordi de krevde at jeg kjørte innstillinger i PAL-60, mens TVn min bare takler PAL-50. Har jeg for dårlig TV til å spille spill, eller er det bare noen demoer som ikke lar seg kjøre? Noen andre med erfaringer om dette?

Regner med du prøvde å stille til PAL-60 under "Display"-innstillingene på Dashboard? Det var ihvertfall det jeg gjorde for å fikse det.

Internett: Har bare modem, ikke router. Da jeg hadde skulle koble fra ethernet-kabelen fra xboxn etter å ha lastet ned spill og stappet den tilbake i pcn ville ikke internett fungere. Måtte koble PCn til modemet via USB og linke PC til xboxn via ethernet kabelen. Nå fungerer nettet, men har blitt suboptimalt pga kablene blir for korte nå, slik at PCn ikke er så mobil lenger. Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Er ikke helt sikker, men tror det kanskje er fordi Xbox'en din har en annen IP-adresse enn PC'en din, og modemet forventer at du har samme adresse/MAC som du brukte sist. Du kan enten reboote PC'en, eller skrive "ipconfig /renew" i et cmd-vindu. Når du rebooter eller bruker "ipconfig /renew" så spør PC'en din om å få ny adresse fra ISP'en din.

Skal forresten dra på Elkjøp i morgen og kjøpe noen spill. Tar gjerne i mot tips :)

6884648[/snapback]

Spørs hva slags type spill du liker? ;)

Dette er topp 10 fra Gamerankings:

1. The Elder Scrolls IV: Oblivion     X360    2K Games     91  	9.3    94.0%
2. Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter  X360  Ubisoft  81  8.9  90.8%
3. Call of Duty 2  X360  Activision  81  8.8  90.1%
4. Geometry Wars: Retro Evolved  X360  Bizarre Creations  24  8.1  89.0%
5. Burnout Revenge  X360  Electronic Arts  64  8.6  88.7%
6. Project Gotham Racing 3  X360  Microsoft Game Studios  89  8.7  88.4%
7. Dead or Alive 4  X360  Tecmo  76  8.1  85.8%
8. Dead Rising  X360  Capcom  68  8.3  85.5%
9. Fight Night Round 3  X360  EA Sports  71  8.2  85.2%
10. Saints Row  X360  THQ  49  8.3  83.6%

Selv liker jeg GRAW (nr. 2) ganske bra. :)

Skrevet

6884648[/snapback]

Du må skru modemet av, og trekke ut strømmen. vent så ca. 10 sekunder før du kobler den opp igjen. Slik kan det hende du må drive på hver gang du skal bytte mellom PC / xbox. Mener å huske det var slik jeg måtte gjøre det når jeg hadde modem uten NAT / routing.

Kjøp deg en router. Gjerne trådløs også. De koster ikke så mye og det er greit å ha trådløs når folk med bærbare kommer på besøk. Anbefaler Linksys WRT54GL.

Skrevet

Skiftet til PAL-60 under "Display"-innstillingene på Dashboard, men da begynte bare tv-bildet å flimre. Så konkluderte med at tvn ikke taklet å kjøre med de innstillingene maskinen ønsket. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få testet spilldemoer jeg har lastet ned som krever PAL-60 uten å skifte tv.

Skal på elkjøp nå. Regner med det blir Ghost Recon eller det zombiespillet som skal være så tøft. Kanskje et 2 pl spill også. Gleder meg :thumbup:

Skrevet (endret)

Skiftet til PAL-60 under "Display"-innstillingene på Dashboard, men da begynte bare tv-bildet å flimre. Så konkluderte med at tvn ikke taklet å kjøre med de innstillingene maskinen ønsket. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få testet spilldemoer jeg har lastet ned som krever PAL-60 uten å skifte tv.

Skal på elkjøp nå. Regner med det blir Ghost Recon eller det zombiespillet som skal være så tøft. Kanskje et 2 pl spill også. Gleder meg :thumbup:

6888319[/snapback]

Da klarer ikke tv`en din det nei. Så du vil ikke kunne spille spill i PAL 60. Noe som er ganske så dumt siden det er en del bedre enn 50hz (litt bedre framerate).

TV`en din må være ganske så gammel da, har aldri vært borti noen tv`er som ikke klarer det, selv på nesten 20år gamle tv`er.

Edit, tror også at det er noen få spill som krever PAL 60. Og noen spill som er helt forferdelig i PAL 50.

Ridge Racer 6 bl.a er helt grusomt i PAL 50, de har ikke gjort noe med konverteringen så det hakker skikkelig. Grusomt. PAL 60 er det derimot silkeglatt 60fps, som det skal være.

Endret av Hossa
Skrevet

Samma her, har ein Samsung stående her som blei kjøppt sammen med Sega Master System, og den takler 60 hz uten noe trøbbel. Den er ikkje i bruk no da.

Skrevet (endret)

Husk at på mange eldre tv-er så er Pal60 kun fungerende i scart port 1.

Altså AV1 inngangen på tv.

Og ja, det finnes en rekke spill der ute som kun er PAL60 kompatible.

I så tilfelle anbefaler jeg en VGA-kabel som kobles rett på monitorkabelen.

Da får du HD-bilde i tillegg, og det er en god erstatning, kanskje bedre i overnevnte tilfelle hvor tv later til å være veldig gammel.

Endret av trykkertor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...