Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Skulle vara intressant med en debatt mellan Leticia och for eksempel red frostraven. Där den första alltså påstår att det ikke er noen skillnad på könen förutom några få fysiska attribute och den andra sier att köns identitet är noe viktigt i hjärnan som kommer till innan födseln. 

Egentligen rätt rart hur två grupper, antagligen överlappande till en rätt stor del och med samma mål om jämlikhet mellan alla,  en (viss type) feminister och woke/transaktivister kan ha så helt forskjellig syn på kön.

Men det är klart, Leticia har ju klarat att på den här sidan både påstå att kvinner och män är helt lika och påstå att kvinner är bättre än män i en del yrken. 

   

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (15 minutter siden):

Så klart miljø og sosiale har litt å si. Men kjønnene ligger i grunn.. Det ligger i kroppene våre fra fødselen og er derfor Arv.

Vi er nok bare grunnleggende uenig i hva som har mest å si. Du mener det er biologi, jeg mener det er tillærte roller. 

 

Gouldfan skrev (16 minutter siden):

Det at menn har vanskeligheter med å si hva de føler om de er på et mørkt punkt i livet er feks Ikke feil. Det er sant.

Jenter om de kjenner noen har mye lettere for å snakke om følelser.

Ja, og nettopp disse tingene handler om de tillærte rollene etter min mening. Gutter har blitt opplært til at de skal være tøffe. "Tøffe gutter gråter ikke", og jenter er opplært til at de er svake, hysteriske, følelsesbaserte dramaqueens. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Neffi skrev (2 timer siden):

Ja, hvis standarden på import-brudene var jevnbyrdige og likestilte i henhold til alder ville vel aldri denne tråden sett dagens lys.

Nei, det er jo nettopp det. At tråden ble startet som en reaksjon på middelaldrende gubber som kommer hjem med tenåringsjenter. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Theo343 skrev (7 minutter siden):

Jeg vil heller si at det er store forskjeller blant kvinner og store forskjeller blant menn. God helg :)

Enig, og god helg til deg Theo :) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Jeg kan spørre mitt barnebarn om hvorfor hun leker krigsleker, kler seg i superheltkostymer i stedet for prinsessekjoler og gamer? Men jeg vet allerede svaret. Det er fordi hun har hatt en far som er tilstedeværende og har lekt mye med henne,  som hun ser opp til, og en mor som ikke har presset jenteleker på henne etter at hun viste interesser for såkalte"gutteting". Hun har dermed fått velge fritt, og ikke blitt opplært i denne sosialiseringen (tillærte roller) om hva man mener en gutt skal leke med og hva en jente skal leke med. 

Undrar hur det är i vår familj då. Har (desverre antar jag) jenter som är rätt jentete. De leker för eksempel aldrig krigslekar och har haft prinsesekjoler (tror dock de kommer bli en del av minoriteten på teknisk utdanning).

Var jag inte närvarande? Lekte jag ikke med dem? Pressade mamman på dem jenteting? Fick de inte välja fritt? 

I min naivitet så trodde jag ikke något av det jag skrev över stämde ...

 

2 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Joda, tallene fra statistisk sentralbyrå viser trender. Men det jeg sier er at disse trendene, disse valgene vi tar er fordi vi har blitt opplært til hva som passer seg for en kvinne og hva som passer seg for en mann. Selv om  vi tenker at  vi velger fritt så blir mulighetene likevel innskrenket av de "boksene" samfunnet putter oss inn i. 

Förstår faktiskt ikke hur man kan vara så sikker på ALLT som du verkar vara Leticia. Tycker väl faktiskt att du efter kanske några hundra inlägg som anonym kunde göra det tydligt för alla vem du är. 

Så du och din familj är perfekt. Alla som får jentete jenter eller gutter som läser IT har påverkat sina barn till det bevist eller obevist. Skillnader mellan können kan inte finnas. Dina anekdoter visar hur det ska vara och är.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (41 minutter siden):

Jeg kan spørre mitt barnebarn om hvorfor hun leker krigsleker, kler seg i superheltkostymer i stedet for prinsessekjoler og gamer? Men jeg vet allerede svaret. Det er fordi hun har hatt en far som er tilstedeværende og har lekt mye med henne,  som hun ser opp til, og en mor som ikke har presset jenteleker på henne etter at hun viste interesser for såkalte"gutteting". Hun har dermed fått velge fritt, og ikke blitt opplært i denne sosialiseringen (tillærte roller) om hva man mener en gutt skal leke med og hva en jente skal leke med. 

Jeg kan også spørre min ene sønn om hvorfor han utdannet seg innen helse. Men svaret der er at han er empatisk og bryr seg om andre folk, og at ingen har stoppet han i å følge omsorgsevnene sine bare fordi han er gutt. Heller ikke han er påvirket av tillærte roller, fordi frihet til å velge er noe vi ser på som veldig viktig. Vi har da også barn som har valgt mer tradisjonelt, og også noen som har valgt nøytralt. Men som sagt frihet til å kontrollere egne liv er svært viktig for oss. 

Joda, tallene fra statistisk sentralbyrå viser trender. Men det jeg sier er at disse trendene, disse valgene vi tar er fordi vi har blitt opplært til hva som passer seg for en kvinne og hva som passer seg for en mann. Selv om  vi tenker at  vi velger fritt så blir mulighetene likevel innskrenket av de "boksene" samfunnet putter oss inn i. 

 

Joda, det er flere oppegående i tråden her. Man er ikke mindre oppegående bare fordi man er uenig med deg. 

 

Det kan godt hende at du har blitt misforstått i tråden. Men jeg syns faktisk at enkelte av uttalelsene kan minne om sjåvinisme selv om det kanskje ikke var meningen med utsagnene. Det er forskjell på menn og kvinner. Men det er kanskje ikke så store forskjeller som du skal ha det til, f.eks det der med pynting, lek, o.l. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg mente ikke noe negativt når jeg sier daddy issues.

Det jeg sikter til er en pappajente, som har vært mye sammen med far og spilt fotball, lekt osv.

Da kan det bli guttejente, et ønske om å imitere pappa eller gjøre far stolt, men det betyr ikke at disse jentene ikke også har fordelene med feks empati og sosial som jenter har...

Og hør nå her... Tror dere at en pappajente, guttejente kan bli tillært -å ikke snakke om følelser?

Det tror ikke jeg, og det at gutter ikke snakker om følelser så lett er fordi vi underbevisst vet at det er en svakhet, og menn skal ikke vise svakhet.

Jeg tror det ligger i oss, fra steinalderen. 

Viste en mann svakhet i steinalderen eller vikingtiden så var det finito finale...

Klar til slakt.. DER tror jeg vi har årsaken. Ikke at gutter har lært å bli tøffe.

Jeg har ikke lært sønnen min å være tøff osv ikke snakke om ting.

Tvært imot jeg vil han skal snakke om ting. Men det er det ikke alltid han vil.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest 54bc1...2b5
fredrik2 skrev (12 minutter siden):

Undrar hur det är i vår familj då. Har (desverre antar jag) jenter som är rätt jentete. De leker för eksempel aldrig krigslekar och har haft prinsesekjoler (tror dock de kommer bli en del av minoriteten på teknisk utdanning).

Var jag inte närvarande? Lekte jag ikke med dem? Pressade mamman på dem jenteting? Fick de inte välja fritt? 

I min naivitet så trodde jag ikke något av det jag skrev över stämde ...

 

Förstår faktiskt ikke hur man kan vara så sikker på ALLT som du verkar vara Leticia. Tycker väl faktiskt att du efter kanske några hundra inlägg som anonym kunde göra det tydligt för alla vem du är. 

Så du och din familj är perfekt. Alla som får jentete jenter eller gutter som läser IT har påverkat sina barn till det bevist eller obevist. Skillnader mellan können kan inte finnas. Dina anekdoter visar hur det ska vara och är.

hVoRdAn VåGeR dU!!?!

Anonymous poster hash: 54bc1...2b5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (5 minutter siden):

Jeg mener ikke noe negativt når jeg sier daddy issues.

Det jeg sikter til er en pappajente, som har vært mye sammen med far og spilt fotball, lekt osv.

Da blir det ofte guttejente, men det betyr ikke at disse jentene ikke også har fordelene med feks empati og sosial som jenter har...

Og hør nå her... Tror dere at en pappajente, guttejente kan bli tillært -å ikke snakke om følelser.

Det tror ikke jeg, og det at gutter ikke snakker om følelser så lett er fordi vi underbevisst vet at det er en svakhet, og menn skal ikke vise svakhet.

Jeg tror det ligger i oss, fra steinalderen. 

Viste en mann svakhet i steinalderen eller vikingtiden så var det finito finale...

Daddy issues er jo noe helt annet enn det du beskriver som en pappajente.

Selvsagt så vil disse jentene også ha fordelene med empati og det sosiale. Selv om de får med seg disse "gutte"aktivitetene hjemmefra så er det et ganske tillært kjønnsdelt liv i barnehagen og skolen, de møter andre jenter som kommer fra "rosa skyer" familier. 

At gutter og menn ikke snakker om følelser er fordi samfunnet ser på det som en svakhet. Selvsagt kunne han ikke vise svakhet i steinalderen eller vikingtiden, men det var fremdeles tillært, og ikke noe som kom fra det indre.  

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (14 minutter siden):

Daddy issues er jo noe helt annet enn det du beskriver som en pappajente.

Selvsagt så vil disse jentene også ha fordelene med empati og det sosiale. Selv om de får med seg disse "gutte"aktivitetene hjemmefra så er det et ganske tillært kjønnsdelt liv i barnehagen og skolen, de møter andre jenter som kommer fra "rosa skyer" familier. 

At gutter og menn ikke snakker om følelser er fordi samfunnet ser på det som en svakhet. Selvsagt kunne han ikke vise svakhet i steinalderen eller vikingtiden, men det var fremdeles tillært, og ikke noe som kom fra det indre.  

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg sjekket det opp og jeg beklager.

Daddy issues kan være negativt ladet, jeg trodde det ikke var sånn.

Det jeg mener er en form for mildt farskompleks. Imitere far eller gjøre far stolt.

Det andre er vi uenige om, dvs Arv og miljø. Men det diskuterer jo også forskere om så busta fyker.

Men trenden i ny forskning er at arv er mer betydningsfull enn vi viste fra før av.

Men det er upopulært i likestilling og kjønnsidentitet og slike ting.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Det jeg mener er en form for mildt farskompleks. Imitere far eller gjøre far stolt.

Det syns jeg høres nesten verre ut. Alle barn speiler seg i foreldre. Det er ikke et kompleks, men å lære av foreldre i et samspill gjennom hermelek. Å ikke gjøre det vil oppfattes som sykelig.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (10 minutter siden):

Det syns jeg høres nesten verre ut. Alle barn speiler seg i foreldre. Det er ikke et kompleks, men å lære av foreldre i et samspill gjennom hermelek. Å ikke gjøre det vil oppfattes som sykelig.

Jeg tror jeg vet litt om det, barn vil gjøre foreldrene stolte, jeg kjenner et par slike jenter der far var rally interessert og kjørte rally. Begge jentene ble rally sjåfører i NM klasse tror jeg, vet dere hva begge jobber med idag?

Ambulanse sjåfører.

Det er jo ikke negativt at noen pappajenter blir guttejente. Men jeg tror de er jente i seg selv allikevel, ambulanse sjåfør er jo typisk kvinneyrke.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Jeg tror jeg vet litt om det, barn vil gjøre foreldrene stolte, jeg kjenner et par slike jenter der far var rally interessert og kjørte rally. Begge jentene ble rally sjåfører i NM klasse tror jeg, vet dere hva begge jobber med idag?

Ambulanse sjåfører.

Det er jo ikke negativt at noen pappajenter blir guttejente. Men jeg tror de er jente i seg selv allikevel, ambulanse sjåfør er jo typisk kvinneyrke.

Vel. Pappan min mener at det ikke er noe poeng i at kvinner tar høyere utdannelse. Alle jentene i familien vår har høyere utdannelse. 

Har du forresten statistikk på kjønnsfordelingen til ambulansearbeider? De fleste av de jeg har truffet på er nemlig menn. Uten at jeg har noe grunnlag for å si kjønnsfordelingen i yrket. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Duriello skrev (7 minutter siden):

Godt å høre at jeg kun er sykelig, og ikke ett godt menneske, som kun IKKE speilet min egen far. 😅

Hvordan klarer du å dra inn "ett godt menneske" i denne konteksten? Ikke alle har omsorgspersoner, men selv de finner noen å speile. Men det er ikke normal tilknytningsteori at barn eller voksne avviser hverandre. Under normale forhold vil man da lete etter diagnoser.

Men har hørt det er inn å vri ting ut av sammenheng for å lage drama. Særlig på forum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Gouldfan said:

Men trenden i ny forskning er at arv er mer betydningsfull enn vi viste fra før av.

Men det er upopulært i likestilling og kjønnsidentitet og slike ting.

De som fokuserar på kjønnsidentitet bør anta att den är arvlig (eller kanske snarare bestämms innan födseln/tidigt). Annars blir det ju absurt att hålla på med hormoner och operationer istället för att helt enkelt försöka ändra de sociala mekanismerna och/eller försöka få folk att ändra uppfattning om de själva.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (7 minutter siden):

Vel. Pappan min mener at det ikke er noe poeng i at kvinner tar høyere utdannelse. Alle jentene i familien vår har høyere utdannelse. 

Har du forresten statistikk på kjønnsfordelingen til ambulansearbeider? De fleste av de jeg har truffet på er nemlig menn. Uten at jeg har noe grunnlag for å si kjønnsfordelingen i yrket. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg regnet med at du forstod hvorfor Ambulanse akkurat som politiet er yrker jenter gjør det bra i, det går på Sosial og empati.

Jeg kjenner 4 ambulanse sjåfører alle er jenter. Normalen er ofte 1 jente og 1 gutt dvs i en ambulanse.

Jeg tror arv er større enn miljø...

Psykopater får ofte det værste, seriemordere er ofte barn av psykopater og får dårlig oppvekst med mishandling og psykisk vold.

Men vi tror vel ikke på at om man plasserer en psykopat i et bra fosterhjem at han ikke blir psykopat?

Det er i hjernen, men kanskje man hindrer psykopaten å bli massemorder?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 minutter siden):

Hvordan klarer du å dra inn "ett godt menneske" i denne konteksten? Ikke alle har omsorgspersoner, men selv de finner noen å speile. Men det er ikke normal tilknytningsteori at barn eller voksne avviser hverandre. Under normale forhold vil man da lete etter diagnoser.

Men har hørt det er inn å vri ting ut av sammenheng for å lage drama. Særlig på forum.

Les gjennom tidligere av dine egne poster en gang til, så leser du denne "Men har hørt det er inn å vri ting ut av sammenheng for å lage drama. Særlig på forum."

 

🍿🍿😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest fd3c2...09f

En ting er iallfall sikkert... Det er stor forskjell på kvinner og menn, da menn flest ikke ser problemet med at en 60-åring gjør en 20-åring gravid, tvert imot virker det som om de tenner på det og heier på det. At en ikke forstår hvorfor det er problematisk er helt merkelig. For det første er det ikke gitt at denne 60-åringen har spesielt god helse, han er faktisk gammel. Sæden hans er gammel. Det er ikke sikkert han lever til gjennomsnittsalderen, som er i begynnelsen av 80-årene om jeg husker riktig, så kanskje han ikke engang rekker å se ungen sin bli myndig. 

Det er så rart at jeg aner ikke hva jeg skal si rett og slett

Anonymous poster hash: fd3c2...09f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...