Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst til å skaffe en katt(unge), men jeg lurer litt på noen ting.

 

Bor i en 40-kvadratsleilighet som ligger sånn til at katten kun kan være inne. Det går vel greit, hvis den blir vant med det fra begynnelsen av? Har forøvrig balkong. Er det litt skummelt?

 

Lurer også på hvor mye det koster å ha en katt. Jeg kommer til å kjøpe dyrebutikkmat, og har skjønt at dette kommer på cirka 200 kr i måneden. Trenger man å sterilisere/kastrere en innekatt? Trenger den vaksiner? Andre ting? Hva koster dette per gang, og hvor ofte er det nødvendig?

 

Kommer til å ta katten med på eventuelle reiser hjem til familien, og har folk som kan passe den på eventuelle utenlandsreiser.

 

Er forøvrig student og er mye hjemme, så det skal ikke bli noe problem at den blir for mye alene.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha innekatt ville jeg ha gått for en rasekatt (og helst to). Finner du en som er voksen og skal omplasseres vil du ofte få den gratis. En huskatt er veldig varierende i gemyttet og oppførselen og det er utrolig kjedelig om du får deg en kattunge som blir gal av å kun være inne...

En innekatt bør også kastreres. Det er slitsomt for hunkatten å ha løpetid i hytt og pine og hankatter kan finne på å markere.

 

Her er en fin oversikt over raser og oppdrettere: http://www.rasekatter.no/

Finn har også mange rasekatter til salgs eller omplassering :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil tro det. Når jeg postet her første gang i går var han nok allerede borte og hadde nok sansynligvis vært det lenge, bare at hjertet pumpet videre.

 

Det er trist å si det, men det var på tide. Katta har vært et nervevrak siden han kom for 16 år siden, fullstendig ødelagt mentalt og det har bare eskalert fram til i dag hvor han nærmest har blitt et spedbarn å passe på ganget med 5.

Lenke til kommentar

Har "forelsket" meg i en katt på dyrebeskyttelsen, tenker på å adoptere den, dessverre så står det at hun helst vil adopteres sammen med broren sin. Og jeg vet ikke om jeg verken har penger til å kjøpe to katter eller tid til å ta meg av to katter :( Dere som har to katter, går det greit? Og hvor mye tid må dere da bruke på dem? Eller er det bedre å ha to katter (som også kjenner hverandre fra før) enn en?

 

Og er det akseptabelt av meg å splitte de to kattene? Vil helst ikke være slem hvis dere skjønner.. Så er det greit at jeg kun tar den ene?

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Bedre med to enn en.

 

Ja var det jeg tenkte meg. Problemet er at jeg fortsatt bor hos faren min, han har sagt at det er greit at jeg skaffer meg en katt, men vet ikke hva han synes om to katter. Og kan fort bli ganske dyrt med ti (1200kroner). Men fant en annonse på Finn der en gir bort 4 kattunger, så kan finne ut hvor langt det er dit og få 2 av dem. Og de er også -angivelig- nyfødte og de på dyrebeskyttelsen er "hele" 1 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...