Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, hold meg oppdatert i så fall BuffyAnneSummers! ;)

 

Får vel fortelle at jeg trenger kattepass kun om sommeren, fra slutten av juni til august. Vi er kun borte 6 seks uker/41 dager og har ikke mulighet til å plassere katten hos kattepensjonat, da dette vil koste for mye for meg og familien. Jeg og familien min deler samme syn og mener at det vil være tryggere for katten å bli passet på av en kjent fjes, hehe.

Blir en fin belønning for personen som passer på katten (jeg skal selv betale for maten til katten for perioden. Vi kan også passe på katten din mens du er i ferie :) Som sagt i forrige post, så håper jeg å finne noen i Oslo-området som vil hjelpe meg litt.

 

PS: Vi skal skaffe oss en katt så fort som mulig vi har funnet en fast kattepasser :)

Lenke til kommentar

Har sjekka med et par stk for men det minste jeg fant var for 3700kr (for 6 uker). Synes det vil bli litt latterlig å betale så mye per år for katten. Har hatt to norske skogskatter tidligere da jeg var liten men da hadde vi en nabo som kunne passe på katten mens vi var borte. Det var kun en som gav en grei rabatt men synes allikevel at det var dyrt :p

Lenke til kommentar

Bør innekatter bades? Jeg har aldri badet en katt før, men nå har jeg en som har vært ute hele livet og skal være inne fra nå av. Jeg sendte henne til dyreklinikken for pelsstell - da hadde jeg regnet med vask av pels også, men det var kun børst og klipp. Så lurer på om hun skulle fått et bad.

 

Så har jeg lagt merke til at hun kan ha brukket halespissen, stakkar. Den står på skrå. Er det noe som kan gjøres noe med? Hun kan bevege og løfte halen, men det virker som at det gjør vondt når man tar på tuppen, der bruddet er.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Katter skal da ikke ha fast ormekur! De sliter veldig med det nettopp fordi en del av ormene er blitt resistante mot kurene fordi katter blir overmedisinert på ormkur!

 

Man skal gi når man har fått beskreftet at katten har orm og dermed må behandles! Blir som om vi skulle drikke cosylan hele tiden i tilfelle vi blir forkjøla en eller annen gang, etterhvert vil ikke kroppen reagere på det fordi den er så vant til det!

Lenke til kommentar

Katter skal da ikke ha fast ormekur! De sliter veldig med det nettopp fordi en del av ormene er blitt resistante mot kurene fordi katter blir overmedisinert på ormkur!

 

Man skal gi når man har fått beskreftet at katten har orm og dermed må behandles! Blir som om vi skulle drikke cosylan hele tiden i tilfelle vi blir forkjøla en eller annen gang, etterhvert vil ikke kroppen reagere på det fordi den er så vant til det!

 

Det er derfor man skal variere hvilken type ormkur man gir katten, man skal ikke gi den samme typen hele tiden. Men ser at veterinærer har veldig forskjellige meninger om det, er bare å google så ser man det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker før at jeg og søsteren min måtte kjempe for at vaske katten (kunne bevege fritt inn og ut av huset). Alle fikk masse skramme. Var morsomt når katten var våt og så ut som om katten har ikke fått mat i flere uker (katten hadde tykk og langhårete pels).

 

Får anbefale å bruke hansker og tykke genser for optimalt beskyttelse! Og bruk dusjhode med svak styrke :) Funka greit for meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...