Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tror det er kattastrofe.. (Obs: se etter ordspill)

 

De siste 2 - 3 ukene har katten gått rundt og nøset, den nyser. Det er ikke mye, men et par ganger for dagen. Den er 10 år gammel, og jeg kan aldri huske å ha sett det før. Den er også litt rød langs det ene neseboret. Jeg tipper det er en forskjølelse eller noe, men er det farlig?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viser til denne.

 

Det ble normale tilstander i huset for ca 2 uker siden. Forrige mandag skulle så kattene til dyrlege for årlig sjekk og vaksinasjon.

Når de var hjemme igjen slapp vi begge kattene ut. Trikola kom tilbake iløpet av kvelden, Dolly er fremdeles borte, etter 9 dager.

Hun pleier ikke å være borte så lenge, er det plausibelt at hun har stukket av pga alt stresset? dontgetit.gif

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heh, henter min andre kattunge nå :new_woot:.

 

Jeg klarer meg veldig fint med min nye katt som jeg fikk litt over en måned siden. Så vil da ta enda en katt til slikt at katten jeg har nå får selskap mens jeg er borte på jobb. Også tar jeg en katt til bare for å hjelpe dyrebeskyttelsen her i Møre og Romsdal med hjem til en katt.

 

Så her vil enda en katt få et kjempe bra hjem.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Var hos en kompis for noen dager siden; som har en del dyr. 1 kattemor med to kull på 2 mnd. mellomrom, en diger og snill golden retriever og 5 høner :p

 

Var gøy å se alle de dyra "leke" med hverandre! :D

Alle respekterte hverandre og var snille. Bortsett fra én høne som hakket kjapt på snuten til en katt når de luktet på hverandre laugh.gif

Lenke til kommentar

Heh, henter min andre kattunge nå :new_woot:.

 

Jeg klarer meg veldig fint med min nye katt som jeg fikk litt over en måned siden. Så vil da ta enda en katt til slikt at katten jeg har nå får selskap mens jeg er borte på jobb. Også tar jeg en katt til bare for å hjelpe dyrebeskyttelsen her i Møre og Romsdal med hjem til en katt.

 

Så her vil enda en katt få et kjempe bra hjem.

Solskinnshistorie :w00t:

 

Hadde jeg bodd på et mer egnet sted, skulle jeg også hjulpet Dyrebeskyttelsen med et par katter.

Lenke til kommentar

Heisann folkens.

 

Ville det vært egoistiskt av meg å gå til anskaffelse av en katt eller 2, når jeg nå bor alene i min egen leilighet og jobber om dagen?

 

Har tenkt mye på det siden jeg flyttet inn her tidligere i år, og vil så gjerne ha litt ekstra selskap i form av en firbeint.

Men samtidig vil jeg ikke påføre dyret noe lidelse, så jeg lurer på om hvis jeg skulle være så heldig å få tak i 2 kattunger så de kan holde hverandre i selskap de timene jeg jobber, om det er nok "kompensesasjon" i mitt tilfelle? Er snakk om kattunger som er leveringsklare om noen uker.

Lenke til kommentar

Leiligheten er på ca. 55kvm, annen etasje.

Hvis kattene går bra sammen (noe de vanligvis gjør om de har vært sammen fra de var kattunger), så er de godt selskap for hverandre.

 

Har selv merket at hvis jeg har hatt to katter, og den ene har blitt borte, så har den andre blitt mye, mye mer kjælen overfor oss mennesker. Noe av kosebehovet gir de hverandre, og de holder hverandre derfor også med selskap. Men kjøp noen leker de kan leke med når du er borte.

 

OBS! Ikke heng opp ting som de kan leke med uten at du ser på de, da du i verste fall risikerer at de ved et uhell kan få snoren rundt halsen og henge seg. Det holdt på å skje med en av kattene jeg hadde da jeg var liten. Den ville mistet livet om ikke mamma hadde oppdaget det.

 

55kvm burde være stor nok boltreplass for to katter, spesielt hvis du har et rom eller to i tillegg til stua.

Lenke til kommentar

Snakker om katter. Jeg så "Felidae" igjen her om dagen. Og nok en gang er jeg tilbake på det faktum at katter ondskapsfulle vesener som er ute etter å ta over planeten vår. De fremstår som så søte og kosete og egenrådige, men innerst inne ... Syke og onde. Hjelper ikke at jeg så "Fritz the Cat" og den nest siste Futurama-episoden heller.

 

Deres fremstår sikkert som dere beskriver dem, men har dere noen gang blitt hoppet på helt random av en fremmed katt når alt du gjorde var å gå utenfor huset for å ta en røyk? Og at den satte klørne i brystet ditt? Det gjør vondt, og det gjør at en skvetter skikkelig. For ikke å glemme at om det er vinter, er det veldig lett for at man sklir på isen i sammenstøtet og slår huet også.

 

Sånn ellers ... Katter har vært et repeterende tema i drømmene mine det siste halvåret. Alle slags katter, alt fra normale, vakre hus- og skogkatter til villkatter, mafiaboss-katter fra tegnefilmer og onde hersker-katter fra filmens verden generelt. Og de kryper alle sammen rundt i det samme huset. Huset til naboen vår. Og de begynte omtrent da katten deres på 21 døde. Scary shit.

Lenke til kommentar

Takk for svar Marekatten og Edhunter.

Stuen min er det største rommet, med kombinert kjøkkenløsning, så det er 2 rom i tillegg; bad og soverom.

 

Kanskje det blir 2 små krabater på meg da :)

 

Redigering: Og ja, det er en søskenflokk :-)

Endret av SomeKindOfMonster
Lenke til kommentar

Trenger nå litt hjelp, har begynt å kikke etter potensielle faremomenter i leiligheten.

Hva bør jeg gjøre for å sikre verandaen min så ikke kattungene faller gjennom sprekker?

 

Samme gjelder soveromsvindu også.

Netting kanskje? Må være noe enkelt og billig (helst) som kan fjernes like lett og uten å sette stygge spor etter seg.

 

Har også fått satt på plass en ekstra dør ved entreen så dem ikke fyker ut når noen kommer på besøk.

Lenke til kommentar

*snip*

Om du baserer din mening om katter på en tysk tegnefilm, så er det ikke kattene det er noe feil med ;)

 

Jeg har aldri blitt angrepet av en katt, eller noe annet dyr for den saks skyld. Der tror jeg personens oppførsel og hvordan vedkommende beveger seg har mye å si. Og det er klart, er man fiendtlig mot katter (eller andre dyr) i utgangspunktet, kan kattene/dyret oppfatte personens (kanskje ubevisste) kroppsspråk og bevegelse i nærheten som truende, og angripe. Har det skjedd deg mer enn en gang, kan det jeg skriver kanskje være noe å tenke på. En kollega jeg hadde for noen år siden, klagde over at en katt hadde angrepet han bare fordi han "sparket etter katten" :roll:

 

Og angående drømmen din... tror du bør prate med noen om det ettersom det er et repeterende tema.

 

Kan ikke huske å ha hørt om katter som har drept eller lemlestet mennesker/barn. Hunder, derimot...

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Hei har ett lite problem med å forstå nabo katten som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt med. Greia er at naboen våres er på ferie, vanligvis pleier de å be meg holde ett øye med katten når de drar men det har de ikke gjort denne gangen. Jeg vet at døtrene til naboen pleier å dra innom i blant for å sjekke om han har mat og sånt men jeg går i blant bort selv for å sjekke også.

 

Greia er at jeg ikke helt vet hva katta vil, den virker på en måte litt ensom. Når jeg står opp om morgenen ligger den å sover helt tett inntil veranda døra mi. Jeg pleier å slippe den inn litt i huset, men slipper den alltid ut igjen før jeg skal dra for jeg merker at den ikke føler seg helt 100% trygg her. Men jeg vet liksom ikke hva den vil den mjauer og gråter som bare det men den liker liksom ikke å bli kost med på vanlig måte, den vil bare bli strøket liksom. Altså den liker ikke å bli klødd på magen og sånt unntak er vel kinnet, litt rart for jeg trodde alle katter likte å bli klødd på magen og nakken. Den maler når jeg koser med den, men klarer liksom ikke helt å finne en god rytme i kosen vis dere skjønner? :p kanskje litt teit å beskrive det sånn, men den går liksom litt vekk og så tilbake igjen er faktisk litt slitsomt. Er også litt slitsomt å måtte stryke den sånn let når han er så søt at du bare får lyst å holde han opp å klemme han.

 

Ofte når jeg slipper den inn så labber den også rundt på kjøkkenet og jeg lurer på om den ofte bare skaper seg for å få en godbit. Noe som irriterer meg litt siden jeg føler jeg passer på han så mye så vil han bare mase på mat hele tiden, selv om han har mat i skåla si og sånt. Jeg ga han ett stykke fisk for en stund siden (naboen har vært på ferie i en uka ca) og da var han helt i ekstase og det virker litt som det er eneste grunnen han kommer hit.

 

Føler liksom at i "forholde" vårt så tenker han bare på seg selv, jeg får ikke lov til å kose med han sånn som jeg vil, han vil bare ha mat. Og ofte så er det som at han bare vil at jeg skal sitte å se på han jakter på gresshopper og sånt. Jeg skal liksom bare være der for å gi selskap til han.

 

haha off dette ble hakket lengre enn jeg hadde tenkt, men er det naturlig å oppleve dette som meg? Jeg vet at han er ett dyr og sånt, men jeg husker f.eks når jeg hadde hund så kunne han komme å legge seg i fanget mitt vis jeg gråt eller hoppe rundt med meg vis jeg kom hjem i ekstase, denne katta er bare helt..selvopptatt og sær.

Lenke til kommentar

Carlgutt: Katter er nok isolert sett en noe mer egoistisk rase enn hunder. De liker seg best når de har kontrollen, og de vet hva de vil. Det jeg liker best med katter, er nettopp det at de er mer selvstendige enn for eksempel hunder.

 

Det sies vanligvis at man eier en hund, men har du katt, så sies det at katten eier deg :)

 

Har også hørt denne:

 

Hunden ser at du gir den mat, du passer på den og koser med den. Hunden tenker at "han/hun må være Gud".

 

Katten ser at du gir den mat, passer på den og koser med den. Katten tenker "jeg må være Gud". :)

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg sikre verandaen min, folkens?

Jeg skal montere hønsenetting på insiden av rekkverket, men er ikke helt sikker på hvordan jeg bør gjøre det med toppen av rekkverket i tilfelle de skulle komme seg opp dit.

 

Er begrensninger på hva jeg kan gjøre, siden jeg bor i et borettslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...