Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd katter som har vært borte lenge, flere ganger. En hunnkatt vi hadde, likte å ta seg en real sommerferie i blant. Hun var borte 2-3 måneder en gang hver sommer de siste fire årene hun levde.

 

Har også hatt en hannkatt som var borte i 2 måneder i strekk en gang uten noen videre grunn.

 

Men det skjer ganske sjelden. Ingen av de andre kattene jeg har hatt, har vært borte mye lenger enn en uke om gangen, og stort sett ikke mer enn et døgn eller to. Men poenget er at katter er forskjellige, og noen blir borte i lange perioder uten at vi kan skjønne at de har noen spesiell grunn til det :)

 

Håper Sofia kommer tilbake. Du får holde oss underrettet.

Lenke til kommentar

Hva hindrer deg i å ha katt hvor du bor nå?

 

Leilighet, 3. etasje, blokk.

 

 

Hverken kona eller jeg er mye hjemme, så katta hadde i så tilfelle blitt hjemme alene hele arbeidsdagen + når vi er opptatt på kveldene på diverse sosiale og faste aktiviteter.

 

Det blir for stusselig for katta å sitte fengslet i hjemmet mutters aleine så mye.

 

Dersom man bor på landsbygda kan man bare slippe katta ut, så passer den seg selv helt fint, og koser seg med oss når vi er hjemme.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg bor i 2. etasje i blokk og har ei lita bengal jente. Hun er som regel alene fra 08.00 -> 16.00. Og noen kvelder i helgene. Vi tok inn en voksen hann katt, tenkte at hu trengte litt selskap, men det var ikke mye populært. Fant ut at hun trives best alene. Hun ble født som enebarn, og var ikke mye sammen med de andre kattene oppdretteren hadde, siden hun var mye syk.

 

Når en katt alltid har vært inne, vil den ikke savne å være ute. Jeg har ett bur som tar halve verandaen min, men hun vil ikke være der ute :p Men hvis dere aldri er hjemme, passer det jo ikke :(

Lenke til kommentar

Så klart er det en fordel. Men 17000,- hadde blitt en smekk på min pengepung for 2 katter. Oppdretteren sa at hun vanligvis ville at kattene skulle ha selskap. Men hun var som sagt eneste i sitt kull, og var for det meste i oppdretterens egen bolig. Og ikke i "kattehuset".

 

Jeg har forøvrig aldri sett en katt som underholder seg selv, slik som hun gjør :)

Lenke til kommentar

SOFIA ER TILBAKE :D :D :D :D :D

 

Fikk telefon fra klinikken i dag, ringte dem for en ukes tid siden uten å få tak i dem, angående chipen. Jeg fant henne ikke i katteregisteret, og de hadde gjort en feil slik at det ikke hadde blitt registrert. Jeg ga henne nummeret til ID-chipen, og hun hadde gode nyheter. Sofia var hos Dyrebeskyttelsen. Vi har vært der og hentet henne nå, og det er så utrolig godt å få henne hjem, selv om hun har blitt fryktelig tynn og pelsen har blitt dårlig. Men vi har masse mat og masse kos her, så hun skal nå bli seg selv igjen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...