Gå til innhold

Lydløs DVD-brenner til barebone


BremnesX

Anbefalte innlegg

Og hvorfor skal vi la det ligge i fred? Fordi du ikke liker den teorien? Om du har en slik holdning til alt, så kommer du til å ha problemer med å lære deg nye ting.

 

AtW

6836608[/snapback]

 

 

Fordi det har ingenting med denne posten å gjøre. Hvis du mener at ALLE brennere bråker NØYAKTIG like mye er det ditt problem. Det sier seg selv at dette ikke er fakta, noen bråker mindre enn andre.

 

I stedet for å fylle posten med "spam", svar heller på spm; "vet du om en stille og god dvd-brenner", eller så kan du la være og poste i det hele tatt.

 

Det heter seg at "har du ikke noe positivt å bidra med, så klapp igjen." Jeg har sett mange gode innlegg fra deg ATWindsor, men dette er definitivt feil arena. Svar saklig i forhold til det tråden omhandler eller la være. Simple as that.

6836673[/snapback]

 

Ærlig talt, om noen spør: hva er det den beste lotto-rekka for å få høyest sjangse for å vinne, så mener du man ikek bør svare at alle er like? Eller om noen spør hva som er den beste høyttaler-kabelen for å få optimal lyd, så er det feil å si ifra om at man mener det er lite forskjell?

 

Det er vel ingen som har sagt at alle brenne bråker nøyaktig like mye, men det er indikert at forskjellen er liten. At du ikke synes det er nyttig informasjon, synes jeg for stå for din egen regning, dette er et offentlig forum, og mange leser tråder for informasjon. Defor synes jeg, og sikkert mange andre, at det er nyttig for forumet å komme med den informasjonen man mener er korrekt.

 

Og min erfaring er at forskjellen er liten på samme hastighet, såfremt det ikke er en defekt-brenner e.l.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit å si din mening, men når man skal repetere det til det kjedsommelige og ødelegge det tråden egentlig handlet om går det for langt.

 

Du har sagt ditt, greit nok. Om du ikke er like sensitiv til støy fra drev, ok. Da kan andre som faktisk hører den "lille" forskjellen komme med forslag til hva som bråker minst.

 

Og den "lille" forskjellen er forskjellig fra person til person.

 

Som psh skriver; "...merkbart mindre støyende..."

Lenke til kommentar
Det er greit å si din mening, men når man skal repetere det til det kjedsommelige og ødelegge det tråden egentlig handlet om går det for langt.

 

Du har sagt ditt, greit nok. Om du ikke er like sensitiv til støy fra drev, ok. Da kan andre som faktisk hører den "lille" forskjellen komme med forslag til hva som bråker minst.

 

Og den "lille" forskjellen er forskjellig fra person til person.

 

Som psh skriver; "...merkbart mindre støyende..."

6836730[/snapback]

 

Du spurte om en stille dvd-brenner (i første post ber du sågar om en veldig stille en, som ikke skal øke støyen i et lydløst system), ingen brennere er still på 16x, eller noe i nærheten av stille engang, den eneste måten å få det stille på er å slå ned hastigheten. Det er det eneste saklige alternativet om du vil ha et stille drev.

 

Når det gjelder å repetere til det kjedsommelig, så er vel ikke jeg den eneste av oss som har gjort seg skyldig i det.

 

AtW

Lenke til kommentar

"Hvis den kan være så stille som mulig uten å begrense hastigheten er dette veldig fint." <- kommer veldig klart frem etterhvert at jeg er ute etter den minst støyende dvd-brenneren. Men likevel fortsatte terpingen på sw-demping av hastigheten.

 

Nå, slutt å ødelegg tråden.

 

Dette tråden er om personlige erfaringer med støysvake brennere. Har du ikke en slik erfaring så er det ikke nødvendig å skrive at "jeg har ikke en slik erfaring." Det er slikt jeg oppfatter som "søpleinnlegg", som kun postes for å få opp antall innlegg.

Lenke til kommentar
"Hvis den kan være så stille som mulig uten å begrense hastigheten er dette veldig fint."  <- kommer veldig klart frem etterhvert at jeg er ute etter den minst støyende dvd-brenneren. Men likevel fortsatte terpingen på sw-demping av hastigheten.

 

Nå, slutt å ødelegg tråden.

 

Dette tråden er om personlige erfaringer med støysvake brennere. Har du ikke en slik erfaring så er det ikke nødvendig å skrive at "jeg har ikke en slik erfaring." Det er slikt jeg oppfatter som "søpleinnlegg", som kun postes for å få opp antall innlegg.

6836841[/snapback]

 

Når du i overskriften sier "lydløs brenner", i første innlegget sier du at du vil ha den veldig stille, senere sier du at den "må være stille.".

 

Når du deretter sier at det er fint å slippe å redusere hastigheten, så er det greit nok, men jeg oppfattet det som om støy var ditt viktigste kriterium, og om du kunne oppfylle det sammen med høy hastighet, så hadde det vært fint, er det slik å oppfatte at fart er ditt viktigste kriterium? I såfall anbefaler jeg deg å endre første post og topic.

 

Om man antar det er forskjell på brennere, så er det heller ikek sikkert at den stilleste brenneren på 16x er den som går fortest når den er lydløs.

 

Jeg har erfaring med mange brennere, og uttaler meg utifra disse erfaringene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Definisjonen på lydløs vil vel være 0db. Så hvis du skal fortsette flisespikkinga di, så vinner du. 0db er jo umulig.

 

<teskjemodus>

Nå har det kommet klinkende klart at jeg leter etter den mest støysvake brenneren som folk evt. har erfaringer med. Done deal, slutt å kverulere.

 

Om jeg, etter å ha fått den mest støysvake brenneren, reduserer hastigheten finner jeg ut da.

</teskjemodus>

 

Kommer det klart frem nå hva jeg er ute etter?

Lenke til kommentar
Definisjonen på lydløs vil vel være 0db. Så hvis du skal fortsette flisespikkinga di, så vinner du. 0db er jo umulig.

 

<teskjemodus>

Nå har det kommet klinkende klart at jeg leter etter den mest støysvake brenneren som folk evt. har erfaringer med. Done deal, slutt å kverulere.

 

Om jeg, etter å ha fått den mest støysvake brenneren, reduserer hastigheten finner jeg ut da.

</teskjemodus>

 

Kommer det klart frem nå hva jeg er ute etter?

6836943[/snapback]

 

Ja, ok, men jeg vil igjen påpeke at om det er nenveverdig forskjell på brennere, så kan det bety at den brenneren som er minst bråkete på 16x ikke nødvendigvis er den som er stilleste på levere hastigheter.

 

Ponget mitt var heller ikke at du skrev lydløs (som for å faktsik flisspikke, heller ikke 0db er ;)) Men at jeg oppfattet dine innlegg slik at stille operasjon var det viktigste, og hastighet sekundært.

 

AtW

Lenke til kommentar

BremnesX ! Det er du som er kverulanten her .

Det er kjent i HTPC fora at INGEN "ny" 16X DVD brenner er egnet uten å bremse den med software .

Bare kikk rundt på AV/HTPC forum selv .

At du ikke klarer å innse det får bli ditt problem , så du kan slutte å hakke ned på de som har vært greie å giddet å svart deg i posten din (selv om svarene ikke er det du forventet)

Lenke til kommentar

syar2003: som jeg skrev til ATWindsor.. Jeg leter etter den som er mest støysvak. Ferdig sak. Om den bråker for mye, ja så bremser jeg den med sw.

 

Og "hakkingen" som du så pent kaller det var velrettet. Alle som har kommet med konstruktive innlegg er jeg takknemlig for. Noe av det ATWindsor har kommet med har vært konstruktivt, noe ikke. Hvilken kategori ditt innlegg havner i er det i allefall ikke tvil om. Men nå er det i allefall ingen tvil om definisjonen på hva jeg er ute etter.

 

Hold dere til saken.

Lenke til kommentar
<teskjemodus>

Nå har det kommet klinkende klart at jeg leter etter den mest støysvake brenneren som folk evt. har erfaringer med. Done deal, slutt å kverulere.

 

Om jeg, etter å ha fått den mest støysvake brenneren, reduserer hastigheten finner jeg ut da.

</teskjemodus>

6836943[/snapback]

Det står ingenting om 16x eller butikkny brenner her så da får jeg foreslå å kjøpte den brukte 4x-brenneren som ATW foreslår tidligere i tråden. Evt. legge ut en annonse på bruktmarkedet om ønske om 1-4x DVD-brenner. I forhold til 16x-brennere er disse ganske stillegående. Og det fine er at du slipper å redusere hastigheten via programvare.

 

En annen relevant anbefaling er å la være å kjøpe DVD-brenner fordi du ikke får det du ønsker likevel. Evt. anbefale å bruke en vanlig 16x-brenner sammen med lyddemping.

 

Beklager om det virker irriterende, men vi prøver bare å hjelpe og vri hjernene våre for å tilfredsstille kravene dine. Jeg kunne sikkert slengt ut en konkret anbefaling på en 16x-brenner for å bli ferdig med klagingen men i ærlighetens navn så ville det vært feil fordi det ikke ville vært noen nevneverdig forskjell. Det er godt mulig jeg ville fått klager på anbefalingen når du og andre som har lest tråden og tatt anbefalingen seriøst hadde fått testet den og oppdaget at det ikke ble noen nevneverdig forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...