Gå til innhold

4 kontrollere med ledning til 360'en ikke mulig?


TwiiK

Anbefalte innlegg

Altså, det finnes overhode ikke noe problemer med den trådløse kontrolleren, rent bortsett fra at den må lades eller bytte bytte av batterier.

 

Hvordan klarer du å skrive noe slikt som svar når det der er nøyaktig grunnene til at jeg og de 3 andre her som bruker xboxen ikke vil ha trådløse kontrollere? :cry:

 

For å svare på mitt eget spørsmål ettersom dere sporet så grundig av at å komme tilbake til tema aldri hadde kommet til å skje:

 

Ja, det funker med usb hub. Jeg hentet nettopp en og koblet den til baki og nå har jeg 4 kontrollere med ledning og bare en inn til selve maskina. Jeg synes dette er genialt fordi:

 

-Jeg sparte en del på å kjøpe core og disse kontrollene i motsetning til premium og trådløse.

-Jeg kommer til å spare en del på at jeg ikke trenger batterier, ladere etc.

-Jeg trenger aldri bry meg om å lade kontrollene.

 

Det går ikke an å nekte på de punktene av noen grunn.

 

Jeg synes dette var noe av det mest geniale som har skjedd siden jeg kjøpte maskina og er nå strålende fornøyd :tease: . Da er vel alle glade?

 

btw, vi trenger 4 kontrollere for å spille Halo 2 i litt bedre grafikk frem til Halo 3 kommer. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehehe...sitter her og flirer for meg selv.  :!:

Måtte bare skrive noe på denne posten. Tror det er den tåpeligste argumentasjonen eg har hørt. Hvem som foretrekker kontroller med ledning framfor trådløst når trådløst e 40000 ganger rundt kloden bedre? Har 360 selv med trådløst og har aldri opplecd noe problem whatsoever! Trådstarter er nok en smule redd for ny teknologi gitt...herregud! Men hver sin smak...

 

6808005[/snapback]

HVORFOR er det 40.000 ganger bedre? Kom med et argument.

Hvis ikke hiver jeg inn mitt motargument. Kontrollere med tråd er 50.000 ganger bedre! Oi!!

Slår trådløse kontrollere med 10.000. Det er faen meg MYE mer! Steike!

*oppgitt*

Slik form for argumentasjon er det tåpeligste jeg vet. Trådstarter skrev sine grunner for hvorfor han IKKE ville ha trådløse kontrollere. Det hjelper det lite at du kommer med tallet 40.000... Men... Som du sier, du liger god argumentasjon. Så la oss se deg argumentere deg ut av mine 50.000.

Lenke til kommentar

core + harddisk og component kabel koster samma som premium så jeg forstår ikke hvordan du får "spart" her.. og en annen ting.. du kan kjøpe kontrollere med tråd til premium. du kan f.eks bruke den ene trådløse som følger med og kjøpe 3 stykk med ledning. da hadde du spart deg den usbhuben også.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
core + harddisk og component kabel koster samma som premium så jeg forstår ikke hvordan du får "spart" her.. og en annen ting.. du kan kjøpe kontrollere med tråd til premium. du kan f.eks bruke den ene trådløse som følger med og kjøpe 3 stykk med ledning. da hadde du spart deg den usbhuben også.

6810358[/snapback]

 

Kan du bruke den komponentkabelen som følger med premiumen på vanlig tv? Altså, ikke HD-tv

Lenke til kommentar
core + harddisk og component kabel koster samma som premium så jeg forstår ikke hvordan du får "spart" her.. og en annen ting.. du kan kjøpe kontrollere med tråd til premium. du kan f.eks bruke den ene trådløse som følger med og kjøpe 3 stykk med ledning. da hadde du spart deg den usbhuben også.

6810358[/snapback]

 

Kan du bruke den komponentkabelen som følger med premiumen på vanlig tv? Altså, ikke HD-tv

6810493[/snapback]

 

Jess, den kabelen har både kompositt og komponent, to stereo phono plugger og en utgang til optisk lyd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Altså, det finnes overhode ikke noe problemer med den trådløse kontrolleren, rent bortsett fra at den må lades eller bytte bytte av batterier.

 

Hvordan klarer du å skrive noe slikt som svar når det der er nøyaktig grunnene til at jeg og de 3 andre her som bruker xboxen ikke vil ha trådløse kontrollere? :cry:

 

6810149[/snapback]

Vel, om du klarer å lese videre, så står det at dette egentlig ikke er noe problem, det var det økonomiske jeg hadde i tankene da jeg skrev den setningen. Kanskje jeg ikke uttrykte meg klart nok, det kan jeg inrømme.

Det er absolutt ingen problemer med de trådløse kontrollerne når det gjelder ytelse i fohold til den med ledning. Den trådløse må lades etter 25 timers spilling, og skjer det under spillinga er det bare å plugge i den 3 meter lange ledingen og kontrolleren lades mens du spiller videre. Den vil da fungere akkuratt som dine kontrollere med ledning. Ser du noe problem med det? Hva som kan bli irriterende er om du bruker vanlige batterier om kontollen går tom uten at du har flere batterier i huset...

 

Jeg kan rett og slett ikke fatte hvordan du kan prioritere en trådet kontroll når du tydeligvis har pengene til en trådløs, en kontroll jeg som hardcore gamer virkelig setter pris på.

Jeg tørr påstå at du er den eneste x360-eier med 4 kontoller, hvor ingen av dem er trådløse... "Next-gen is wireless"

 

Men jeg skal gi meg der. Det viktigste er at du er fornøyd nå, og så er det ditt valg om du vil overse våre anbefalinger om at en trådløs kontroll vil gjøre deg enda mer fornøyd...

Lenke til kommentar
core + harddisk og component kabel koster samma som premium så jeg forstår ikke hvordan du får "spart" her.. og en annen ting.. du kan kjøpe kontrollere med tråd til premium. du kan f.eks bruke den ene trådløse som følger med og kjøpe 3 stykk med ledning. da hadde du spart deg den usbhuben også.

6810358[/snapback]

 

Kan du bruke den komponentkabelen som følger med premiumen på vanlig tv? Altså, ikke HD-tv

6810493[/snapback]

 

Jess, den kabelen har både kompositt og komponent, to stereo phono plugger og en utgang til optisk lyd

6810508[/snapback]

 

jeg tror jeg gjentar spørsmålet jeg. Kan du bruke den komponentkabelen som følger med premiumen på vanlig tv? Altså, ikke HD-tv.

 

Tenkte bare å stille dette spørsmålet, ettersom handl3vogn gir inntrykk av at man kan.

Lenke til kommentar
core + harddisk og component kabel koster samma som premium så jeg forstår ikke hvordan du får "spart" her.. og en annen ting.. du kan kjøpe kontrollere med tråd til premium. du kan f.eks bruke den ene trådløse som følger med og kjøpe 3 stykk med ledning. da hadde du spart deg den usbhuben også.

6810358[/snapback]

 

Kan du bruke den komponentkabelen som følger med premiumen på vanlig tv? Altså, ikke HD-tv

6810493[/snapback]

 

Jess, den kabelen har både kompositt og komponent, to stereo phono plugger og en utgang til optisk lyd

6810508[/snapback]

 

jeg tror jeg gjentar spørsmålet jeg. Kan du bruke den komponentkabelen som følger med premiumen på vanlig tv? Altså, ikke HD-tv.

 

Tenkte bare å stille dette spørsmålet, ettersom handl3vogn gir inntrykk av at man kan.

6810765[/snapback]

 

Viss tvn din har komponentinngang så kan du det, men er ikke mange SD-tv´er har det

Lenke til kommentar
core + harddisk og component kabel koster samma som premium så jeg forstår ikke hvordan du får "spart" her.. og en annen ting.. du kan kjøpe kontrollere med tråd til premium. du kan f.eks bruke den ene trådløse som følger med og kjøpe 3 stykk med ledning. da hadde du spart deg den usbhuben også.

6810358[/snapback]

 

Kan du bruke den komponentkabelen som følger med premiumen på vanlig tv? Altså, ikke HD-tv

6810493[/snapback]

 

Jess, den kabelen har både kompositt og komponent, to stereo phono plugger og en utgang til optisk lyd

6810508[/snapback]

 

jeg tror jeg gjentar spørsmålet jeg. Kan du bruke den komponentkabelen som følger med premiumen på vanlig tv? Altså, ikke HD-tv.

 

Tenkte bare å stille dette spørsmålet, ettersom handl3vogn gir inntrykk av at man kan.

6810765[/snapback]

ja det kan du.. den deler seg i 2. en del for HDtv med grøn rød og blå plugg.. og en for vanlig tv med gul rød og hvit og en skartplugg følger med som du kan plugge de pluggene i om du ikke har det på tven. også er det utgang for digital lyd noe som ikke er på kabelen som følger med core.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
hehehe...sitter her og flirer for meg selv.  :!:

Måtte bare skrive noe på denne posten. Tror det er den tåpeligste argumentasjonen eg har hørt. Hvem som foretrekker kontroller med ledning framfor trådløst når trådløst e 40000 ganger rundt kloden bedre? Har 360 selv med trådløst og har aldri opplecd noe problem whatsoever! Trådstarter er nok en smule redd for ny teknologi gitt...herregud! Men hver sin smak...

6808005[/snapback]

 

:!: :D Ja, men de konverter til slutt de også :cool:

Lenke til kommentar
-Jeg trenger aldri bry meg om å lade kontrollene.

 

Jeg har to spørsmål.

 

1: Hvor lat er du egentlig som ikke gidder skifte batterier kanskje 1-2 ganger i mnd? :hmm:

 

2: Tror du ikke at du kommer til å bruke mer tid på å surre sammenkrøllede kontrollerledninger fra hverandre enn du hadde kommet til å bruke på å skifte batterier?

 

Etter jeg skifta ut mine gamle xbox kontrollere med trådløse har tilværelsen blitt mye bedre, stua ser ryddigere ut og jeg slipper at folk river boxen i gulvet fordi de snubler i ledningene.

 

... og det var med 2 kontrollere!

Lenke til kommentar
hehehe...sitter her og flirer for meg selv.  :!:

Måtte bare skrive noe på denne posten. Tror det er den tåpeligste argumentasjonen eg har hørt. Hvem som foretrekker kontroller med ledning framfor trådløst når trådløst e 40000 ganger rundt kloden bedre? Har 360 selv med trådløst og har aldri opplecd noe problem whatsoever! Trådstarter er nok en smule redd for ny teknologi gitt...herregud! Men hver sin smak...

 

6808005[/snapback]

HVORFOR er det 40.000 ganger bedre? Kom med et argument.

Hvis ikke hiver jeg inn mitt motargument. Kontrollere med tråd er 50.000 ganger bedre! Oi!!

Slår trådløse kontrollere med 10.000. Det er faen meg MYE mer! Steike!

*oppgitt*

Slik form for argumentasjon er det tåpeligste jeg vet. Trådstarter skrev sine grunner for hvorfor han IKKE ville ha trådløse kontrollere. Det hjelper det lite at du kommer med tallet 40.000... Men... Som du sier, du liger god argumentasjon. Så la oss se deg argumentere deg ut av mine 50.000.

6810237[/snapback]

 

Ikke ledning- 20000

Samme responstid - 10000

Så godt som 0,- i batteri utgifter - 10000

Enkelt summert opp til - 40000

 

 

Kort sagt 40000 ganger rundt kloden bedre. Men vil se din utregning for at ledning er 50000 ganger bedre.

Lenke til kommentar

Bryr meg egentlig ikke om dette lenger ettersom jeg er storfornøyd, men herregud, Marius, er du evneveik? Og Appleseed, hva faen? Har dine kontrollere flere uker batterilevetid for det har ikke de jeg så på. 25-30 timer er det jeg har fått med meg og det ser jeg for meg er minst 1-2 ganger per kontroll i uka, altså 16-32 ganger i mnden.

 

Og det at dere sitter fortsatt og diskuterer fakta er helt hinsides.

 

Dersom jeg sier at jeg ikke ser det at en kontroll er trådløs som noen spesiell fordel fordi jeg aldri har hatt problemer med ledningene fra før så er det vel ikke annet enn bakdeler med trådløse kontrollere?

 

Kan legge til at jeg sparte minst 25-30% på min core + harddisk og 3 kontrollere (betalte ikke 3000 for alt en gang) i forhold til premium og trådløse kontrollere og dette er ikke medregnet batterier/ladere og ting.

 

Og dere snakker alle om at det bare er å kjøpe et play & charge kit e.l for å lade opp kontrollen den sjeldne gangen den går tom, men hvorfor i alle dager skal ikke alle 4 kontrollene gå tom samtidlig? De brukes jo like mye. Da er man plutselig oppe i 4 kits.

 

Gidder ikke diskutere dette lenger.

 

Tråden var om det var mulig å koble 4 kontrollere med ledning til boksen, ikke om hvor hinsides mye bedre de trådløse kontrollerne er i forhold til de med ledning.

Lenke til kommentar
Gidder ikke diskutere dette lenger.

 

Tråden var om det var mulig å koble 4 kontrollere med ledning til boksen, ikke om hvor hinsides mye bedre de trådløse kontrollerne er i forhold til de med ledning.

6813207[/snapback]

Hva forventer du egentlig når du poster det i diskusjonsforumet? Her plukkes hver eneste tråd og innlegg i biter. Vil du ha hjelp er det et annet forum for det, som sagt tidligere.

 

Men glad på dine vegne at huben funka, siden du absolutt ville ha kontroller med ledning. ;)

Lenke til kommentar
Bryr meg egentlig ikke om dette lenger ettersom jeg er storfornøyd, men herregud, Marius, er du evneveik? Og Appleseed, hva faen? Har dine kontrollere flere uker batterilevetid for det har ikke de jeg så på. 25-30 timer er det jeg har fått med meg og det ser jeg for meg er minst 1-2 ganger per kontroll i uka, altså 16-32 ganger i mnden.

 

Og det at dere sitter fortsatt og diskuterer fakta er helt hinsides.

 

Dersom jeg sier at jeg ikke ser det at en kontroll er trådløs som noen spesiell fordel fordi jeg aldri har hatt problemer med ledningene fra før så er det vel ikke annet enn bakdeler med trådløse kontrollere?

 

Kan legge til at jeg sparte minst 25-30% på min core + harddisk og 3 kontrollere (betalte ikke 3000 for alt en gang) i forhold til premium og trådløse kontrollere og dette er ikke medregnet batterier/ladere og ting.

 

Og dere snakker alle om at det bare er å kjøpe et play & charge kit e.l for å lade opp kontrollen den sjeldne gangen den går tom, men hvorfor i alle dager skal ikke alle 4 kontrollene gå tom samtidlig? De brukes jo like mye. Da er man plutselig oppe i 4 kits.

 

Gidder ikke diskutere dette lenger.

 

Tråden var om det var mulig å koble 4 kontrollere med ledning til boksen, ikke om hvor hinsides mye bedre de trådløse kontrollerne er i forhold til de med ledning.

6813207[/snapback]

 

Fullstendig enig. Helt merkelig hvordan folk ikke kan fatte at andre har forskjellige prioriteringer enn dem selv. Og så nærmest latterligjøre andre fordi de ikke kjøper det som er "best".

 

Minner meg om HDTV tråder hvor noen spør om hva slags tv burde man kjøpe til 8000kr max f.eks. Da kommer bølingen inn å anbefaler tv`er til langt dyrere priser som oftest, totalt ignorante om at vedkommende ikke vil bruke mer enn 8000kr.

 

Og som oftest blir han fortalt at han er dum fordi han kjøer en så "billig" tv,

 

Eller som med Core 360 maskiner, som alle sier er bare drit f.eks. Enda den er ikke noe forskjellig fra PS2/Gamecube, som jo folk ikke ser ut til å ha problemer med. Et minnekort og man har alt mange trenger.

 

Ikke alle som bryr seg om å laste ned demoer osv og da er det en del penger å spare. Mange som ikke klarer å skjønne det der det ut til.

Lenke til kommentar

Hehe, mye diskutering her nå. Men altså, trådløse kontrollere er det ikke noe å si på. Selv klarer jeg ikke gå tilbake til kontrollere med ledning.

Når det gjelder batteritid på disse er det ikke noe å klage på det heller, da jeg kun lader om natten en gang i uka. Husker jeg ikke å lade om natten, må jeg bare holde ut med Play and Charge, som blir akkurat det samme som en kontroller med tråd.

 

Vet ikke om det er nevnt, men for dere som bekymrer dere om at det blir for lite USB med HD-DVD avspilleren, så tar HD-DVD spilleren en USB port, men gir derimot 2 USB porter tilbake. Hvorhen den ene også er tilpasset den trådløse adapteren :) Så MS har altså tenkt på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...