Gå til innhold

Dell D520 eller Hp dv6086? Alternativer?


RPA

Anbefalte innlegg

Får tilbud gjennom Høgskolen i Narvik på utvalgte Dell og HP bærbare.

Av disse mulighetene ser Dell Latitude d520 og HP dv6086ea aktuelle ut.

 

Kravene mine er at PCen har en dualcore prosessor og 1GB minne og helst lavt støynivå. Blir neppe å bruke PCen til spilling.

 

Får Dell d520 med Intel Core Duo T2300E, 1GB minne, 100GB harddisk, 15" SXGA+ for 8094kr inkl MVA.

HP dv6086 med spesifikasjonene hos MPX for 8 288kr.

 

Av alternativer har jeg Fujitsu/Siemens hos Ementor, men handleløsningen er ikke på plass enda,.

 

Hvilken bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men D520 ser ikke ut til å ha tv-ut på noe som helst vis? Det var i utgangspunktet litt dumt, men betyr egentlig ikke så mye. Noen som vet noe om batteritiden på HP-maskinen?

 

Ser på beskrivelsen av D520 at den har bluetooth, men under tilbehør kan jeg likevel velge internt bluetoothkort. Skulle vel ikke være nødvendig å bestille det?

Kan også velge ekstra batteri for 490kr, men ser ikke for meg noen situasjoner der jeg skulle ha behov for det. Til den prisen kunne det vel være greit å ta det med?

 

Ble litt vanskelig dette valget, hadde egentlig bestemt meg for den HPen men så kom jeg over den andre og må si at batteritiden og høyere oppløsning frister mye.

Uansett blir jeg å vente til onsdag før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Ser det nå ja. I PCworldtesten av bærbare til 10000kr så var det oppgitt i denne tabellen at den ikke hadde s-video utgang. På spesifikasjonslisten hos Dell stod det heller ikke nevnt noe om video ut under tilkoblingsmuligheter bortsett fra i PDF-fila.

 

Syntes det var litt rart at den ikke skulle ha tv-ut ja. Men da så valget straks litt klarere ut, tror jeg blir å gå for den Dell maskinen da. Takker for svarene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...