Gå til innhold

Profesjonelt kort fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CrZy_T: Dongler finnes som regel i USB-utgaver, men selv om de ikke gjør det så er det like greit å bruke et parallellportkort.

 

Hvis f.eks 99% av kjøperene ikke bruker den porten så er det billigere og bedre om den ene prosenten kjøper kontrollerkort i stedet for at alle 100% må betale noen kroner ekstra for parallellporten og få begrenset luftstrømmen osv.

6791281[/snapback]

 

Er fortsatt en haug med softwareprodusenter som sitter igjen med LPT-only desverre. Paralellkort funker, men veldig mange bedrifter idag kjøper SFF og USFF-maskiner som ikke alltid har flust med kort-plasser og kaste en slikt kort nedi.

Lenke til kommentar
CrZy_T: Dongler finnes som regel i USB-utgaver, men selv om de ikke gjør det så er det like greit å bruke et parallellportkort.

 

Hvis f.eks 99% av kjøperene ikke bruker den porten så er det billigere og bedre om den ene prosenten kjøper kontrollerkort i stedet for at alle 100% må betale noen kroner ekstra for parallellporten og få begrenset luftstrømmen osv.

6791281[/snapback]

 

Er fortsatt en haug med softwareprodusenter som sitter igjen med LPT-only desverre. Paralellkort funker, men veldig mange bedrifter idag kjøper SFF og USFF-maskiner som ikke alltid har flust med kort-plasser og kaste en slikt kort nedi.

6792022[/snapback]

 

Jeg skjønner fortsatt ikke problemet med braketter, slik det er på hovedkort i dag, for den veldig smale gruppen som trenger slike kort, så kan de bruke braketter. Om bedrifter velger å ha småmaskiner som brukes til slikt, så kan jeg nesten ikke si noe annet enn "synd for de", at en helg haug folk skal "lide", fordi et par bedrifter trenger en port, og absolutt skal ha en liten maskin ser ikke jeg på som spesielt fornuftig.

 

AtW

Lenke til kommentar

I motsetning til mange andre vil jeg slå et slag for parallell ps/2 i tillegg til den fortapte seriell porten.

 

La dem leve videre iallefall på slike hovedkort, de som kjøper dette kortet tenker ikke akkurat på å få det minst mulig.

 

Har selv utstyr som bruker både ps/2 parallell og seriell portene, og jeg er bare en hjemmebruker og ikke noen stor bedrift.

 

Er jo greit nok med braketter også men hvor skal jeg da ha alle pci kortene mine??

 

Samtidig er det også mye mer prisbesparende for hk-produsentene å sette portene på kortet enn å sende med x antall extra braketter, stålet, kablene og koblingene på brakettene koster mye mer enn å bare lodde noen fast på kortet.

Lenke til kommentar
CrZy_T: Dongler finnes som regel i USB-utgaver, men selv om de ikke gjør det så er det like greit å bruke et parallellportkort.

 

Hvis f.eks 99% av kjøperene ikke bruker den porten så er det billigere og bedre om den ene prosenten kjøper kontrollerkort i stedet for at alle 100% må betale noen kroner ekstra for parallellporten og få begrenset luftstrømmen osv.

6791281[/snapback]

Er fortsatt en haug med softwareprodusenter som sitter igjen med LPT-only desverre. Paralellkort funker, men veldig mange bedrifter idag kjøper SFF og USFF-maskiner som ikke alltid har flust med kort-plasser og kaste en slikt kort nedi.

6792022[/snapback]

I så fall bruker man bare et USB-basert parallellportkort. ;)

 

Uansett så begynner vi å bevege oss inn på veeeldig smale nisjer. Det finnes sikkert embedded hovedkort (f.eks kassaapparater) eller veldig SFF-PCer uten USB og uten PCI hvis man leter godt, men da kjøper man vel heller en annen løsning der man får brukt donglen. ;)

 

Hvis man skal spare på så utdaterte porter så burde man i hvertfall ha spart på de langt nyere portene for SD-ram, DDR-ram, AGP og VESA en god stund til. En gang synes jeg nok må være nok og det er på tide å riste av seg utdaterte standarder.

Lenke til kommentar

Simen1: Jeg har vondt for å tro at det var noe annet enn 7900GT-kort. 4x 7900GTX-kort ville måttet ha en helt annen kjøleløsning enn det Gigabyte-kortene har (lik kjøler som 7900GT har)

 

 

@ Stigma: Gigabyte var de første som viste 4 single kort i QSLI, det har til og med vært stort oppslag her på hw.no, så jeg tror du fikk deg ei ripe i lakken der gitt ;)

Gigabyte lekte lenge med tanken på å lage ett kort for 4 kort, men det ble for dyrt til at det skulle lønne seg, det var jo lenge før driverne eller noe fungerte med flere enn 2 adaptere.

Lenke til kommentar

Bare to spørsmål her;

1. Det står nevnt i artikkelen her på hw at kortet støtter CF, men ut i fra info fra ASUS sin hjemmeside kan jeg ikke se at jeg ser helt hvor det står....

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=...341&modelmenu=1

Kan noen plz bekrefte/avkrevfte at kortet har støtter for å kjøre 2xATI kort i CF? (vurderer å kjøpe dette hovedkortet med 2xx1950xtx fra ATI, og må vite dette før jeg bestiller ;D)

 

2. Ok, 4xPCIE porter? Kommer til å bruke 1 av dem, muligens 2, men 4? Er det noe annet enn skjermkort som kan stappes nedi eller?

 

yeah, I know. Im leik total n00b ;D

Lenke til kommentar
CrZy_T: Dongler finnes som regel i USB-utgaver, men selv om de ikke gjør det så er det like greit å bruke et parallellportkort.

 

Hvis f.eks 99% av kjøperene ikke bruker den porten så er det billigere og bedre om den ene prosenten kjøper kontrollerkort i stedet for at alle 100% må betale noen kroner ekstra for parallellporten og få begrenset luftstrømmen osv.

6791281[/snapback]

Er fortsatt en haug med softwareprodusenter som sitter igjen med LPT-only desverre. Paralellkort funker, men veldig mange bedrifter idag kjøper SFF og USFF-maskiner som ikke alltid har flust med kort-plasser og kaste en slikt kort nedi.

6792022[/snapback]

I så fall bruker man bare et USB-basert parallellportkort. ;)

6792238[/snapback]

Som desverre ikke funker på de programmene jeg var borti for et par år siden. Husker det var noen som ville ha programmet på laptop (som da seff ikke hadde LPT) og det ble mye banning og sverting før man tilslutt bare kjøpte docking og fikk kun brukt programmet når man brukte den.

Lenke til kommentar
@ Stigma: Gigabyte var de første som viste 4 single kort i QSLI, det har til og med vært stort oppslag her på hw.no, så jeg tror du fikk deg ei ripe i lakken der gitt ;)

Gigabyte lekte lenge med tanken på å lage ett kort for 4 kort, men det ble for dyrt til at det skulle lønne seg, det var jo lenge før driverne eller noe fungerte med flere enn 2 adaptere.

6792271[/snapback]

 

Uffa da! Må ha vært syk den uken ;)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Bare to spørsmål her;

1. Det står nevnt i artikkelen her på hw at kortet støtter CF, men ut i fra info fra ASUS sin hjemmeside kan jeg ikke se at jeg ser helt hvor det står....

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=...341&modelmenu=1

Kan noen plz bekrefte/avkrevfte at kortet har støtter for å kjøre 2xATI kort i CF?  (vurderer å kjøpe dette hovedkortet med 2xx1950xtx fra ATI, og må vite dette før jeg bestiller ;D)

 

2. Ok, 4xPCIE porter?  Kommer til å bruke 1 av dem, muligens 2, men 4?  Er det noe annet enn skjermkort som kan stappes nedi eller?

 

yeah, I know.  Im leik total n00b ;D

6792384[/snapback]

 

Alle 975X-kort støtter CF. Det er det som er fabelaktig med ATIs løsning kontra nVIDIAs SLI-løsning som MÅ være støttet med mindre en bruker modifiserte drivere.

Hvis en setter to nVIDIA-kort i f.eks ett 965/975X-kort vil det stå at SLI er mulig, men hovedkortet er ikke støttet, så du får ikke SLI "æddabædda"...

Lenke til kommentar
Bare to spørsmål her;

1. Det står nevnt i artikkelen her på hw at kortet støtter CF, men ut i fra info fra ASUS sin hjemmeside kan jeg ikke se at jeg ser helt hvor det står....

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=...341&modelmenu=1

Kan noen plz bekrefte/avkrevfte at kortet har støtter for å kjøre 2xATI kort i CF?  (vurderer å kjøpe dette hovedkortet med 2xx1950xtx fra ATI, og må vite dette før jeg bestiller ;D)

 

2. Ok, 4xPCIE porter?  Kommer til å bruke 1 av dem, muligens 2, men 4?  Er det noe annet enn skjermkort som kan stappes nedi eller?

 

yeah, I know.  Im leik total n00b ;D

6792384[/snapback]

 

Alle 975X-kort støtter CF. Det er det som er fabelaktig med ATIs løsning kontra nVIDIAs SLI-løsning som MÅ være støttet med mindre en bruker modifiserte drivere.

Hvis en setter to nVIDIA-kort i f.eks ett 965/975X-kort vil det stå at SLI er mulig, men hovedkortet er ikke støttet, så du får ikke SLI "æddabædda"...

6792604[/snapback]

Takker! Da blir det nok ny PC snart (lynet drepte p5wd2 kortet mitt, men håper hddene og rammen har overlevd. (eller tror dere de og har gått føyken?)

Lenke til kommentar
I motsetning til mange andre vil jeg slå et slag for parallell ps/2 i tillegg til den fortapte seriell porten.

 

La dem leve videre iallefall på slike hovedkort, de som kjøper dette kortet tenker ikke akkurat på å få det minst mulig.

 

Har selv utstyr som bruker både ps/2 parallell og seriell portene, og jeg er bare en hjemmebruker og ikke noen stor bedrift.

 

Er jo greit nok med braketter også men hvor skal jeg da ha alle pci kortene mine??

 

Samtidig er det også mye mer prisbesparende for hk-produsentene å sette portene på kortet enn å sende med x antall extra braketter, stålet, kablene og koblingene på brakettene koster mye mer enn å bare lodde noen fast på kortet.

6792194[/snapback]

 

Det følger med mange braketter uansett, det er bare snakk om å ha andre porter på brakettene, og flytte mer fornuftige ting over på selve hovedkortet. Det er mye mye flere personer som har bruk for feks mer enn 4 USB-porter enn som har bruk for en seriellport, hvor skal disse ha PCI-kortene sine? Det er en nisje, og jeg ser ikke noe problemer med at de som vil ha denne nisjeporten får en PCI-plass mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Noe som er irriterende, er at Asus bruker nettverkskontrollere fra Marvell. Det beste hadde vært om Asus hadde lagt litt mer i kortene ved å bruke nettverkskontrollere fra f.eks. Intel eller Broadcom, noe som er avgjort å foretrekke.

6794241[/snapback]

 

Altså den ene er vel intel? Det er bare den sekundære som er marwell? Men jeg er litt enig, marwell sine driver virker ikke helt 100% på meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Noe som er irriterende, er at Asus bruker nettverkskontrollere fra Marvell. Det beste hadde vært om Asus hadde lagt litt mer i kortene ved å bruke nettverkskontrollere fra f.eks. Intel eller Broadcom, noe som er avgjort å foretrekke.

6794241[/snapback]

Er enig med deg, men det går an å sette i ett PCIe nettverkskort som ekspansjon, så får du akkurat den kontrolleren som du måtte ønske, om den er å få i PCIe-utgave.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...