Gå til innhold

Hvilken sang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh...

 

Saviour Machine; American Babylon

Rackets And Drapes; Kill Your Self

The Awakening; Amethyst

Evanescence; My Immortal

Alle disse er gooode sanger, men ikke kjent over hodet. De beste perlene er de som er best gjemt :wink:

 

Bare det ikke er hva jeg personlig ikke ville nøle med å kalle - beklager bruken av voldsomme ord - komersiellt søl!

 

Musikk er kunst. Musikk skal etter min mening ikke være laget med det formål å selge. Musikk bør inneholde tekster med mening ikke som de mer populære sangene hvis tekster inneholder to ord; "Yeah", og "baby". Nei, musikk er mer enn støy. Musikk er mer enn hjernedøde rytmer og DJs på speed! Gi meg kvalitet! Gi meg klassisk, gi meg goth, gi meg metal! Men for Guds skyld, spar meg for tekno, trance, rap og såkalt populær musikk!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 20:51, skrev WebWarrior:

(...)


Bare det ikke er hva jeg personlig ikke ville nøle med å kalle - beklager bruken av voldsomme ord - komersiellt søl!


Musikk er kunst. Musikk skal etter min mening ikke være laget med det formål å selge. Musikk bør inneholde tekster med mening ikke som de mer populære sangene hvis tekster inneholder to ord; "Yeah", og "baby". Nei, musikk er mer enn støy. Musikk er mer enn hjernedøde rytmer og DJs på speed! (...)


 

Vel sagt.

 

"Music is a moral law- it gives wings to the mind, A soul to the universe, Flight to the imagination, A charm to sadness, A life to everything." -- Plato

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 20:51, skrev WebWarrior:

Heh...


Saviour Machine; American Babylon

Rackets And Drapes; Kill Your Self

The Awakening; Amethyst

Evanescence; My Immortal

Alle disse er gooode sanger, men ikke kjent over hodet. De beste perlene er de som er best gjemt :wink:


Bare det ikke er hva jeg personlig ikke ville nøle med å kalle - beklager bruken av voldsomme ord - komersiellt søl!


Musikk er kunst. Musikk skal etter min mening ikke være laget med det formål å selge. Musikk bør inneholde tekster med mening ikke som de mer populære sangene hvis tekster inneholder to ord; "Yeah", og "baby". Nei, musikk er mer enn støy. Musikk er mer enn hjernedøde rytmer og DJs på speed! Gi meg kvalitet! Gi meg klassisk, gi meg goth, gi meg metal! Men for Guds skyld, spar meg for tekno, trance, rap og såkalt populær musikk!!!


 

Tipper du er en kommers, Ace of Base diggende, eksotisk-musikk-digger-wannabe som har søkt på "unknown artists" på google.com! :grin:

 

Du skjærer litt for mye over èn kam! At det finnes hjerneløs musikk er 100% sikkert, men det blir vel opp til den enkelte å avgjøre om det faktisk èr hjerneløst eller inspirerende!

 

Hva er dummere med trance/tekno/rap enn irsk folkedans/goth og metall?

Tipper det finnes vel så mange hjerneløse goth-rockere som det finnes hjerneløse trancediggere!

 

Musikk har forøvrig lite med hjerne(kapasitet) å gjøre, generelt sett. Hvis man blir beveget/oppstemt av det man hører på, så har musikken gjort det den skal. Den skal sette følelser/tanker i sving, og rive deg med. Eller døse deg ned i slappe-av-stemnig.

Om tekstene står til medlemskap i Mensa eller innlegging på sinnsykehus har vel fint lite å si. Balansegangen er syltynn.

Lenke til kommentar

Quote:


Tipper du er en kommers, Ace of Base diggende, eksotisk-musikk-digger-wannabe som har søkt på "unknown artists" på google.com!
:grin:


 

Hører ikke på, og har faktisk ikke hørt på Ace Of Base...

 

Quote:


Du skjærer litt for mye over èn kam! At det finnes hjerneløs musikk er 100% sikkert, men det blir vel opp til den enkelte å avgjøre om det faktisk èr hjerneløst eller inspirerende!


 

Mulig jeg skjærer litt mye over en kam, men hvordan kan du kalle Trance "inspirerende"? Det fatter jeg ikke. Mesteparten er musikk som er rippet fra andre komponister/artister. Tekster i Trance/Tekno er jo praktisk talt uhørt. Og når det er der er det tåpelige ting som "Siberia, the place to be". Vel, mulig Trance ER inspirerende, for noen er det sikkert det. Trance og Tekno skal ha det at begge genre er blitt ødelagt av den klamme hånd som er komersialitet.

 

Quote:


Hva er dummere med trance/tekno/rap enn irsk folkedans/goth og metall?

Tipper det finnes vel så mange hjerneløse goth-rockere som det finnes hjerneløse trancediggere!


 

Hmmm.... Tja... Det er alltid de som henger med for stilen... Men ærlig talt, jeg ville ikke sammenlignet kommers pop med ekte musikk. Musikk bør IKKE være noe man bruker kun for å komme i rette stemninger. Musikk bør formidle noe.

Igjennom menneskehetens historie HAR den formidlet viktige ting. Historie, moral, kunnskap.

Nå i den siste tiden har dette endret seg, ihvertfall for mainstream genre.

 

Før måtte man bevise at man var noe. Se på Beatles, Rolling Stones, Pink Floyd. Det var folk som var pop på sin tid. Ta en titt på dagens idoler;

 

Britney Spears, Destiny's Child, A1, Backstreet Boys etcetera.

 

Hva er forskjellen mellom disse gruppene?

 

Jo, de "gamle" gruppene;

[*]lagde tekstene og musikken selv.

[*]Formidlet et budskap

[*]Hadde talent som strakte seg utover utseende

 

Hva er det som er spesiellt med de gruppene fra i dag da? De skriver praktisk talt ikke en darn crap selv. Deres største talent er mye mulig deres utseende, og det eneste budskapet jeg har hørt fra dem er "få deg et nummer". Budskapene deres er ultranøytrale, med en undertone av akkurat hva folk VIL høre. Ingen artister tør å stå opp imot samfunnet lenger og peke på ting som bør endres. Få tør, og ingen vil høre på dem. Tross alt, hvem er det som vil høre på folk som sier at kanskje nettopp DE bør endre seg? Få liker, eller overhodet takler dette.

 

Quote:


Musikk har forøvrig lite med hjerne(kapasitet) å gjøre, generelt sett.


 

Tja. Ingen kommentar på det. Enig her,

 

Quote:


Hvis man blir beveget/oppstemt av det man hører på, så har musikken gjort det den skal. Den skal sette følelser/tanker i sving, og rive deg med. Eller døse deg ned i slappe-av-stemnig.


 

KRAFTIG uenig, se over.

 

Quote:


Om tekstene står til medlemskap i Mensa eller innlegging på sinnsykehus har vel fint lite å si. Balansegangen er syltynn.


 

Tja. Mye mulig at balansegangen er syltynn. Men jeg liker ikke at musikken har utviklet seg fra en viktig form for kommunikasjon til denne mammonistiske lovprisningen! Nei, jeg liker over hodet ikke at det som i dag er populær musikk sansynligvis burde ha blitt kalt "lovsang til pengene", eller mammon lovprisning. I do NOT like it!

 

[ Denne Melding var redigert av: WebWarrior på 2002-10-27 01:36 ]

Lenke til kommentar

en ting til;

 

Tviler på at det er mange som har disse som idol:

 

Britney Spears, Destiny's Child, A1, Backstreet Boys

 

Bortsett fra småjenter med regulering da lol

 

Selfølgelig har ting endret seg fra gamle dager til nå... De som enda ikke har innsett det burde gjøre det snart selv om det sikkert kan være litt trist.

Lenke til kommentar

WebWarrior skriver masse bra, enig i mye av det. Men du trenger som sagt ikke ta alt over en kam eller hva det nå var han andre sa.

 

Alle har forskjellig musikksmak og det er stor forskjell på musikk i forskjellige sjangre.

 

For de som ikke liker det kan rap høres ut som masse bråk, men personlig synes jeg ingen ting er mer avslappende enn å høre på public enemy, wycle jean, puff dady / p diddy, snoop dog, dr dre, gamle ting som coolio og tommy tee osv, litt eminem, onyx, gangstarr, nelly, paperboys osv osv osv...

 

Men det kan blir for mye av det "gode" og så jeg passer på å variere litt (rock, electronica og andre ting som jeg ikke liker å kalle pop) så jeg ikke blir alt for lei. Nettopp derfor lønner det seg å ha en stor musikksamling, og ingen ting er vell bedre enn en PC til nettopp denne jobben? Hvis man synes komprimert musikk er ok da...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-27 02:36, skrev HoVeSkOt:

Quote:


Den 2002-10-27 01:33, skrev WebWarrior:



Jo, de "gamle" gruppene;


[*]lagde tekstene og musikken selv.

[*]Formidlet et budskap

[*]Hadde talent som strakte seg utover utseende




 

= Eminem! :razz:

 

 

Ja, faktisk!

 

Ingen kan si noe i mot en eneste av de punktene. Tror likevell ikke det var det WebWarrior ville fram til da...

 

I tilegg har eminem ganske mange andre punkter som kunne vært skrivd i tilegg til de som står

Lenke til kommentar

Begynner å bli mektig lei av at folk skal fortelle meg hva som er bra musikk og hva som er dårlig! Det er alltid noen som mener at hvis du tilfeligvis skulle like en hit-låt så er du fullstendig fjern.

Har en kamerat som mener at alle som hører på annet enn klassisk er hjernedøde!

 

Å diskutere musikk er som å diskutere mat. Alle de som ikke liker god gammel lever eier ikke smakssanser!!

Spiser du pasta (som har blitt rimelig populært i de siste årene) så er du fullstendig på jordet.

 

Å diskutere musikksmak er meningsløst da alle er forskjellige.

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at noen mennesker ser på seg selv som orakler når det gjelder musikk, og at den musikken de hører på automatisk er den beste. Det viktigste er at du kommer i godt/riktig humør av musikken. Personlig hører jeg vel stort sett på metal når jeg får velge selv, men er ikke av dem som høylytt proklamerer at "Trance suger, og kan lages av ALLE" så snart noen nevner at de faktisk liker trance. Jeg skal innrømme at f.eks Rap ikke er HELT min greie, og at jeg ikke hører på det hvis jeg ikke må...men for all del, hvis noen har noe igjen av å høre på Eminem og co er det bare å høre. Selvfølgelig finnes det dårlig musikk (Rosa helikopter?), men det aller meste er en smaksak.

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-10-27 03:49, skrev pifler:

Det irriterer meg at noen mennesker ser på seg selv som orakler når det gjelder musikk, og at den musikken de hører på automatisk er den beste. Det viktigste er at du kommer i godt/riktig humør av musikken. Personlig hører jeg vel stort sett på metal når jeg får velge selv, men er ikke av dem som høylytt proklamerer at "Trance suger, og kan lages av ALLE" så snart noen nevner at de faktisk liker trance. Jeg skal innrømme at f.eks Rap ikke er HELT min greie, og at jeg ikke hører på det hvis jeg ikke må...men for all del, hvis noen har noe igjen av å høre på Eminem og co er det bare å høre. Selvfølgelig finnes det dårlig musikk (Rosa helikopter?), men det aller meste er en smaksak.



Helt enig! Selv takler eg ikke rock,metal og alt som har med gitar å gjøre men det betyr ikke at det er noe møkk som ikke burde høres. Alle har sin smak og stil. så å si er 80% musikken min hip hop men eg slenger ikke dritt om andre musikk stiler. HIP HOP er BEST for meg. rock er best for de som liker det og samme med trance.
Lenke til kommentar

Ha!!

Trodde ikke tråden skulle gå så langt :razz:

Forige gang jeg spurte om en sang kom borre med en gang og gjorde slutt på tråden!

 

Men nå som alle er i sånn "hvilken sang" humør, så er det en annen sang oxo :smile:

 

and it goes something like this:

"i'm gonna catch when you fall,

out of my way i'm runing,

i'm gonna catch you if you fall,

out of my way your runing,

i'm gonna catch you when you fall..."

 

Denne er vel litt techno den oxo, men veldig ensfomig tekst.

Mener at jeg har den, men kommer bare ikke på hva den heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...