Gå til innhold

Hvilken sang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Arctic skrev (2002-10-30 23:53):

...Du liker ikke moter, du har egen stil sier du. Jeg har nyheter til deg. Dette ER moten i dag. Det er ingenting som er mere kult en og skille seg ut. (fra 14-15 år og opp) Du er tøff og smart om du liker sær musikk. Du er tøff og smart om du går i rare klær. Det beste er om du kan finne musikk som ingen har hørt om...


Hmm. Den holder ikke kamerat.

 

Jeg sier meg til dels enig med han du quotet, men ikke helt på musikk-stilen og diverse småpunkter. Jeg hører på Tool, Muse, Cake, KoRn, Metallica, RaceCar, A Perfect Circle, Pink Floyd, Ac/Dc og Rockatansky.

 

Jeg synes faktisk alle og enhver bør være forsiktig med å gå ut og si at jeg prøver å være kul, tøff eller smart fordi jeg hører på det.

Jeg hørte (nesten) en hel Anastacia-sang på radioen for ikke så lenge siden. Jeg ble nesten kvalm. Det er det verste skvipet som finnes, og at folk kjøper det skjønner jeg ikke.

At ikke folk tenker så langt at det faktisk finnes noe bedre enn det som finnes på radioen er for meg helt ufattelig.

 

Quote:


Jeg kan ikke få understreket nok hvor upopulært det er og like pop og trancemusikk. Du blir sett ned på da. Av kvasi-bedrevitere som skal fortelle oss hva bra smak er... For noen år siden var det riktignok veldig populært og like popmusikk, men nå er denne trenden snudd totalt.


Hvor bor du? Der vil nemlig jeg bo også. Her i kommunen jeg bor i og alle nabo-kommunene her er det faktisk veldig mange som hører på nemlig det der, og de synes ikke det er upopulært. Da hadde de nok mest sannsynlig hørt på noe annet.

 

Quote:


Jeg er 23 år, mann. Jeg digger Britney Spears. Men jeg gjør ikke et stort nummer av det.


Alder=irrelevant. Du digger Britney Spears? Det er de dype tekstene du tenker på da? Eller at hun faktisk er flink å synge? Eller at det er hun som lager musikken?

Oooops I did it again, Hit me baby, er eksempler på hennes enestående titler.

Quote:


Statistisk er jeg den som _ikke_ følger massene. Jeg er faktisk ganske så unik. Det er ikke du... Tough, huh?


Britney Spears ligger på toppen av VG lista (ca.). Hvordan får du det til å gå opp at du er en av de som ikkefølger massene?

 

Quote:


Kanskje du burde ta det som et tankekors at folk faktisk roper du er hjernevasket...


Så du mener han kan være hjernevasket fordi han snakker om musikken? Og fordi flertallet kaller han hjerneskadet? Hva hører flertallet på? Trance? Club? Dance? Techno? Pop?

Quote:


Tror du forresten du kommer til og fortsette med og "leke satanist" den dagen du får barn? Jeg klarer dessverre ikke forestille meg det helt... Du er i opprørsfasen nå, men slikt går over når du blir eldre.


Så du tror alle som hører på heavy musikk er i opprørsfasen? Og at alle som er det leker satanister?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-01 11:23, skrev Jimmy Pop:

Jeg sier meg til dels enig med han du quotet, men ikke helt på musikk-stilen og diverse småpunkter. Jeg hører på Tool, Muse, Cake, KoRn, Metallica, RaceCar, A Perfect Circle, Pink Floyd, Ac/Dc og Rockatansky.


 

Jaha. Hvorfor i alle dager tror du jeg har interesse for og vite hva du hører på? Jo jeg vet, du prøver og få cred...Typisk.

 

Quote:


Jeg synes faktisk alle og enhver bør være forsiktig med å gå ut og si at jeg prøver å være kul, tøff eller smart fordi jeg hører på det.

Jeg hørte (nesten) en hel Anastacia-sang på radioen for ikke så lenge siden. Jeg ble nesten kvalm. Det er det verste skvipet som finnes, og at folk kjøper det skjønner jeg ikke.

At ikke folk tenker så langt at det faktisk finnes noe bedre enn det som finnes på radioen er for meg helt ufattelig.


 

Anastacia er bra hun. Jeg kjøpte den siste skiva hennes og ga den til gamlingen i bursdagsgave.

 

Quote:


Hvor bor du? Der vil nemlig jeg bo også. Her i kommunen jeg bor i og alle nabo-kommunene her er det faktisk veldig mange som hører på nemlig det der, og de synes ikke det er upopulært. Da hadde de nok mest sannsynlig hørt på noe annet.


 

Staaakar, bor du opp i en dal på østlandet? Hmm bildet jeg danner meg av de plassene stemmer visst bra med virkeligheten :wink: Det er masse rånere der, svenskt kjøtt m.m.? I min kommune finnes det ikke! Bor nordpå, og du er hjertelig velkommen. Men egentlig tror jeg du elsker og bo der du bor, nettopp fordi du elsker og skille deg ut, og reklamere for din "gode og intellektuelle" smak til alle rundt deg. Bare innrøm jeg har rett, i det siste i værtfall.

 

Quote:


Alder=irrelevant.


 

Forsåvidt. Men jeg skal fortelle deg hva som virkelig er irrelevant. HVA du hører på.

Men hva du selv velger og gjøre ut av det, kan godt diskuteres.

 

Quote:


Du digger Britney Spears? Det er de dype tekstene du tenker på da? Eller at hun faktisk er flink å synge? Eller at det er hun som lager musikken?

Oooops I did it again, Hit me baby, er eksempler på hennes enestående titler.


 

Med over 40 forskjellige sanger, og et nytt album på vei, så kan vi vel godt gå litt utenom 2 sanger?

Jeg forguder stemmen hennes, den er unik. Men vokalprestasjoene til noen av de du nevnte, synes jeg vi heller kan sette nærmere søkelys på, uten at det trenger være noe galt i det.

Britney Spears for meg er blitt en livsstil. Intet mer, intet mindre.

 

Quote:


Britney Spears ligger på toppen av VG lista (ca.). Hvordan får du det til å gå opp at du er en av de som
ikke
følger massene?


 

Ehm, skjekk hva som er fakta for du tråkker i baret. Jeg følger ikke akkurat nøye med på listene, men litt vet jeg. Og sist Britney lå på topp, var våren 2000. Det er en stund siden nå.

Derimot kan vi ikke si det samme om Metallica og Pink Floyd... De har blitt tungt reklamert for på TV.

Britney har på sin side ikke hadd noen reklameminutter på norsk kommersiell TV... Tough, huh?

 

 

Quote:


Så du tror alle som hører på heavy musikk er i opprørsfasen? Og at alle som er det
leker satanister
?


 

Nei, men når man kler seg ut som en...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:



-----------

Så du tror alle som hører på heavy musikk er i opprørsfasen? Og at alle som er det leker satanister

-----------


Nei, men når man kler seg ut som en...


 

Beklager at jeg tar frem igjen en litt gammel post, men klarer ikke holde kjeft når jeg ser en slik post...

 

Hva har klesstil med satanisme, eller Kristendom for den saks skyld å gjøre? Klesstil har å gjøre med hovedsaklig en ting; Hvordan du kler deg! Vel, jeg pleier å si man kler seg (eller burde) som den man er.

Jeg går i nattsvarte klær, nagler, og skulle ikke sagt nei takk til litt corpsepaint (hvit og svart ansiktsmaling), og hvite eller røde kontaktlinser ved en spesiell anledning. Definisjonen, antar jeg, av hva du anser som satanisk. Mye mulig mer ekstremt enn de fleste du har mødt. Nei, jeg er ikke inne i fetish, S&M eller liknende. Jeg er ikke noen pervo. Jeg er meg! Jeg tør å være meg selv, og om dette skulle vre in nå, ja vel. Too bad. Jeg har alltid vært litt annerledes. Nørdy, snobby og/eller gothic/black-metal. Gjerne en kombo. Men hva har dette å gjøre med meg? Jeg går nå i svart og stål. Lær og nagler, men ikke i en pervers form, det skal være sagt!

 

Jeg er en metalhead. Jeg er en goth, kall meg hva du vil, men satanist, eller sado, dèt er jeg ikke.

Vet du hva jeg er? Jeg er hva du mye mulig violle kaldt en "Kristen fanatiker" om du hadde kjent meg. Og, gjett hva, jeg har en del venner som kler seg slik som jeg gjør - svart og annerledes. Disse er OK personer. Venner som skiller seg ut fra mengden med mange kvaliteter folk flest mangler. La meg si deg et par ting vi imidlertid ikke er;

Vi er ikke voldelige

Vi er ikke sataniske

Vi spiser ikke barn.

Vi er ikke perverse

Vi er ikke gale

Vi drikker ikke blod.

Vi er ikke nødvendigvis kronisk depressive :wink:

Vi er ikke farlige

Vi er ikke som du tror vi er.

 

Det er klart det finnes unntak i ethvert samfunnslag og -gruppe. Også her. Ingen regel uten unntak.

 

Hva gjør at du tror folk som går kledt som meg er satanister? Et fåtall av goths og metalheads er det. Det er langt flere ateister, hedninger og Kristne enn satanister i disse gruppene. Ikke ta for gitt hva du tror du ser. Om du ser et dyr med fire bein er det ikke nødvendigvis en hund. Om du ser en datamaskin er den ikke nødvendigvis en 486... Og om du ser en svartkledt person er sjansen minimal for at vedkommede skulle være satanist. Faktisk, like liten som om du skulle truffet en hvilken som helst annen fyr på gata, og trodd han var en satanist. Det virker paranoid!

 

Jeg personlig er Kristen, de fleste "goths", "punks" og "metalheads" jeg kjenner er også det. Vel... Kjenner bare to "punkere" men velvel...

 

Det jeg vil ha sagt med dette er; Ser du en mann på gata med litt annerledes klesstil, sort som natta med mer sølv og stål på seg enn dere trodde var mulig. VÆR SÅ SNILL ikke snu dere og rop "satansvarting" eller noe lignende. Det er ikke så morsomt som dere tror.

 

Og, btw, jeg er nok over "opprørsfasen".

 

W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...