Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeppda. Igår var dagen jeg skulle få ADSL. Fikk jeg? Selvfølgelig ikke. Hvorfor vet jeg ikke. Nå begynner maset igjen. :(:mad:

Lykke til!!

 

Har ventet på full hastighet siden 14 februar.

Den siste infoen jeg fikk var en epost 21mai, da regnet de med å ha sentralen ferdig i løpet av 4uker

 

Det er jo bare 8 uker siden!!

 

Leste i lokal avisen att Telenor skulle ha ferdig sentralen i løpet av august, så det blir vel ikke full hastighet før den tid.

 

Merkelig siden Firstmile ikke var avhengig av Telenor for å montere det nye utstyret:

"Leveringsdato på utstyret vårt er i mars og vi er heldigvis ikke avhengig av

Telenor for å få dette på plass. Så snart den nye løsningen er på plass vil

vi selvsagt skru opp hastigheten til det du har bestilt "

 

Ja sikkert.

 

OH.

 

PS! Dette gjelder Opaker i NES.

Lenke til kommentar
Bofur : Fordi vi "skauingene" og "Bøndene" ellers i Nes er stinne av gryn

 

Men seriøst, ikke grin. Du fikk muligheten til å få deg DSL lenge før oss, og om du har problemer med TN så prat med dem. Eller eventuellt få deg en annen ISP som bruker TN sitt nett..

 

(Husker jeg ikke galt så ble Årnes sentralene utbygd i August 2000 eller 2001)

Jeg fikk ADSL 16. Januar i år, og den er ikke ferdig enda..

 

Så Bofur a last word... STFU!

Ta det ikke ille opp, alle vi i Nes går vel under kategorien Skauinger og bygdetullinger :D

 

Trodde ironien her var selvskreven. ;)

 

Problemet mitt er jo den forbaskede ut hastigheten som er maks 256 for alle de andre tilbyderne.

 

Ellers så er jeg kjempefornøyd med TN trur ikke jeg har hatt nede tid de siste 2 åra.

 

Bruker nettet til spilling/surfing. dårlig med P2P her i gården.

Lenke til kommentar
Problemet mitt er jo den forbaskede ut hastigheten som er maks 256 for alle de andre tilbyderne.

Directconnect gir vel bedre ut hastigheter enn de andre, har du sjekket med dem?

Epp!

 

Men jeg kunne godt ha tenkt meg noe lavere pris for ei 2000/2000 linje, men bevares de er jo en del billigere enn Blucom/Tiscali/TN osv

Lenke til kommentar

Jeg fikk Firstmile-linjen min opp for en uke siden, og gledet meg sykt til å lurke på 2 megabit SDSL. Montørene fra Sønnico var usedvanlig raske med å levere linjen (faktisk tok det bare litt over tre uker fra bestilling til linja var klar). Jeg fikk ruteren min mandag for én uke siden jeg hadde vært på ferie. Da jeg koblet den opp ble jeg kjempeskuffet.

 

Det gikk som et oljet helvete, men jeg hadde enorm lagg til tider, og jeg merket at koblingen ble droppet. Jeg forsøkte å pinge litt siter rundt omkring (ping -t www.uio.no og www.firstmile.no) og merket at jeg hadde 2-3% pakketap. Det er 2-3% mer enn man skal ha med leid samband.

 

Jeg ringte opp teknisk og fikk hjelp rimelig kjapt. Der foreslo de at det var viruskilleren min, noe jeg tvilte på. Jeg tok en scan av maskinen min både med den viruskilleren jeg har og med trendmicro sin onlinescanner. Begge kom opp med null og nix. Deretter testet jeg med forskjellige kabler, med og uten min trådløse ruter osv. Jeg testet også med to andre maskiner. Alle hadde samme resultat; pakketap. Frust frust.

 

Deretter kom jeg og en av teknikerne på Firstmile igang med en lang og behørlig emailutveksling med feilsøkingsinfo og generell info rundt linjen for å finne ut hvor feilen lå. Teknikeren fant snart ut at det var noe galt et sted mellom ruteren min og nettet til Firstmile. Da vi hadde isolert problemet begynte han å mikke litt og feilsøke litt mer, og på kvelden samme dag var linjen fiks ferdig og klar til bruk. Nå har jeg stabil, lav og fin ping rundt om i det ganske land og deromkring.

 

Jeg får benytte sjansen til å si tusen takk til Firstmile for det jeg har opplevd som meget bra kundestøtte og oppfølging. Support@firstmile svarer bra, saklig og grundig på henvendelser. Nå får vi se hvor stabilt og bra det er med linjen fram til jeg flytter om noen år. :)

 

Jeg har ingen problemer med å anbefale Firstmile som bredbåndsleverandør. De er kjappe til å svare, har god service, lave priser og meget bra kvalitet på linjer og rutere.

Endret av captzalo
Lenke til kommentar

Tja.. da gadd man ikke mer. For å si det sånn. Torsdag forrige uke skulle jeg har blitt koblet opp (etter 2 mnd`ers venting). Skjedde det noe? Seff ikke. Så man ringer og de sier at mandag 26/7-04 er dagen. Jeg ringer og spør om det har skjedd noe men nei. Jeg spør supporten pent om de kan ringe meg tilbake men de ringer aldri. Fortsatt ingen linje. Ikke hørt noe fra dem. Jeg gidder ivertfall IKKE å ta kontakt med dem igjen. Jeg har uansett flytta og Bluecom er bestilt. Måtte de være raskere.

 

Eneste supporten kan er å være gode til å snakke for deg. De får aldri gjort noe og jeg tar det personlig når de gang på gang sier de skal ringe tilbake men aldri gjør det. Jeg jobber selv med data support og har sitti med telefonsupport så jeg vet hvordan det er. At de ikke ringer tilbake kan uansett på ingen måte forsvares. Skammelig.

Endret av jasco
Lenke til kommentar
Tja.. da gadd man ikke mer. For å si det sånn. Torsdag forrige uke skulle jeg har blitt koblet opp (etter 2 mnd`ers venting). Skjedde det noe? Seff ikke. Så man ringer og de sier at mandag 26/7-04 er dagen. Jeg ringer og spør om det har skjedd noe men nei. Jeg spør supporten pent om de kan ringe meg tilbake men de ringer aldri. Fortsatt ingen linje. Ikke hørt noe fra dem. Jeg gidder ivertfall IKKE å ta kontakt med dem igjen. Jeg har uansett flytta og Bluecom er bestilt. Måtte de være raskere.

 

Eneste supporten kan er å være gode til å snakke for deg. De får aldri gjort noe og jeg tar det personlig når de gang på gang sier de skal ringe tilbake men aldri gjør det. Jeg jobber selv med data support og har sitti med telefonsupport så jeg vet hvordan det er. At de ikke ringer tilbake kan uansett på ingen måte forsvares. Skammelig.

Jeg har aldri opplevd dette. Ved to anledninger har support ringt tilbake etter kort tid, og jeg har fått masse tilbakemeldinger på mail.

 

[ironi]Hvis du opptrer ubehagelig og lite samarbeidsvillig, forstår jeg det nok. :) [/ironi] Har de kanskje lagret feil telefonnummer på deg? Du kan evt. også spørre hva som står i saksloggen din.

Lenke til kommentar
Tja.. da gadd man ikke mer. For å si det sånn. Torsdag forrige uke skulle jeg har blitt koblet opp (etter 2 mnd`ers venting). Skjedde det noe? Seff ikke. Så man ringer og de sier at mandag 26/7-04 er dagen. Jeg ringer og spør om det har skjedd noe men nei. Jeg spør supporten pent om de kan ringe meg tilbake men de ringer aldri. Fortsatt ingen linje. Ikke hørt noe fra dem. Jeg gidder ivertfall IKKE å ta kontakt med dem igjen. Jeg har uansett flytta og Bluecom er bestilt. Måtte de være raskere.

 

Eneste supporten kan er å være gode til å snakke for deg. De får aldri gjort noe og jeg tar det personlig når de gang på gang sier de skal ringe tilbake men aldri gjør det. Jeg jobber selv med data support og har sitti med telefonsupport så jeg vet hvordan det er. At de ikke ringer tilbake kan uansett på ingen måte forsvares. Skammelig.

Jeg har aldri opplevd dette. Ved to anledninger har support ringt tilbake etter kort tid, og jeg har fått masse tilbakemeldinger på mail.

 

[ironi]Hvis du opptrer ubehagelig og lite samarbeidsvillig, forstår jeg det nok. :) [/ironi] Har de kanskje lagret feil telefonnummer på deg? Du kan evt. også spørre hva som står i saksloggen din.

heh.. jeg har vært FOR tålmodig noe dama i andre enden også påpekte til gjensidig latter.. men det er klart, nå begynner det bare å bli tragisk og lite morro..

 

jada, de har riktig nr.. husk at jeg har ringt dem minst 3 ganger i uke i 2 mnd`er nå og de har klart å ringe tilbake ett par ganger.

Lenke til kommentar

Til alle på Fenstad sentralen.. Dette er svaret jeg fikk når jeg sendte dem en e-mail on hvordan det lå an..

 

Der det er liv er det håp.. :thumbup: ???

 

 

 

 

Hei.

 

Vi jobber intenst med å få alt på plass med tilstrekkelig kapasitet for

sentralen der oppe. Med en gang vi har en konkret dato som er 100%

sikker så vil alle som er tilkoblet sentralen få beskjed via e-mail om

at den riktige hastighten er på vei. Vi gjør alt vi kan for å få dette

på plass så fort som mulig. Beklager ventetiden.

 

 

--

Med vennlig hilsen

 

Kim Jøranlie

Firstmile - Kundeservice

 

 

 

 

PS. Svaret kom dagen etterpå.. :w00t:

Endret av tatus
Lenke til kommentar

har også firstmile på Fjellfoten, men opplever aldri lavere hastighet enn 832 kbit/sec uansett når det er.....

 

Gleder meg selvsagt til å få skikkelig hastighet, men når jeg til nå har spart over 2300,- fordi vi ikke betaler noe pr.mnd gidder jeg ikke å klage. Dessuten er alternativet til Firstmile og koble opp 56k modemet og det er lite aktuelt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...