Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

jasco: Sentralen er ikke full, det er nok kobberkabelen ut til deg som er full. Dersom du har fasttelefon kan vi levere over denne antar jeg (uten å kjenne til din sak).

 

Runepune: Vi har forsåvidt bygget ut sentralen, det er kapasiteten det står på. Vi venter på tilbakemelding fra Telenor.

 

shanizar: Dersom du tar med to års binding og flytter til et sted uten firstmile dekning, regnes det som en oppsigelse. Du må da betale 100kr per gjenværende måned. Dette er vi nødt til da vi ligger så lavt i pris.

 

Vi har ingen planer om å øke prisen da det er veldig veldig vanskelig. Dersom det likevel skulle skje vil du, dersom du har en bindingstid, antagelig beholde pris og produkt ut denne perioden. Evt. prisøkninger av "markant grad" slik at produktet endrer seg, er beskyttet av loven og Avtaleteksten vår slik at en evt. prisøkning (egentlig kontraktsendringer) må meldes ifra to måneder i forkant som er det samme som oppsigelsefristen. Dvs at dersom vi øker med f.eks. 5kr er ikke dette grunnlag fra å bli løst fra kontrakten mens f.eks. 100 kr. vil være det. (Selv under bindingstiden. Dette går på at aktører ikke skal tilby bredbånd til 50kr/mnd og låse kunden til seg for deretter å øke til 750kr/mnd.)

 

Du kan fritt oppgradere hastigeten din, men ikke nedgadere. Dette fordi f.eks. Terra med 2 års binding har gratis installasjon. Vi vil derfor unngå at de velger dette produktet og deretter senker hastigheten til 256/256 som vi ikke tjener noe på.

 

Det er ingen garanti for at hastighetsøkninger blir gjeldene for kunder med bindingstid. Dette fordi kontrakten gjelder den hastigheten du bestilte. Du kan derfor ikke kreve en oppjustering om vi lanserer dette til nye kunder. Dette er ren juss, men vi er selvsagt ikke interesert i å "lure" kunder slik. Når vi lanserte de nye hastighetene/produkteten ble alle kunder oppgradert. Dette er naturlig da vi ønsker å beholde eksisterende kunder. Vær likevel oppmerksom på at enkelte spesialtilbud eller kampanjer ikke vil bli gitt eksisterende kunder. Som f.eks. "Bestill nå og få dobbel fart første måned" e.l.

 

KriB: Vi har bare endret produktnavnet da vi på ADSL har muligheten til å kompensere for overhead, mens det har vi ikke på SHDSL da makshastigheten er 2.3Mbit. Navnendringen er bare for å gi et mer korrekt bilde av produktet da mange ikke er klar over dette med overhead.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

ok geir når er dere ute med adsl2 dere veit at ngt også skal lansere det samma tid som dere men klarer dere det i tide 1 oktober? ?????????????????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jasco: Sentralen er ikke full, det er nok kobberkabelen ut til deg som er full. Dersom du har fasttelefon kan vi levere over denne antar jeg (uten å kjenne til din sak).

 

Runepune: Vi har forsåvidt bygget ut sentralen, det er kapasiteten det står på. Vi venter på tilbakemelding fra Telenor.

 

shanizar: Dersom du tar med to års binding og flytter til et sted uten firstmile dekning, regnes det som en oppsigelse. Du må da betale 100kr per gjenværende måned. Dette er vi nødt til da vi ligger så lavt i pris.

 

Vi har ingen planer om å øke prisen da det er veldig veldig vanskelig. Dersom det likevel skulle skje vil du, dersom du har en bindingstid, antagelig beholde pris og produkt ut denne perioden. Evt. prisøkninger av "markant grad" slik at produktet endrer seg, er beskyttet av loven og Avtaleteksten vår slik at en evt. prisøkning (egentlig kontraktsendringer) må meldes ifra to måneder i forkant som er det samme som oppsigelsefristen. Dvs at dersom vi øker med f.eks. 5kr er ikke dette grunnlag fra å bli løst fra kontrakten mens f.eks. 100 kr. vil være det. (Selv under bindingstiden. Dette går på at aktører ikke skal tilby bredbånd til 50kr/mnd og låse kunden til seg for deretter å øke til 750kr/mnd.)

 

Du kan fritt oppgradere hastigeten din, men ikke nedgadere. Dette fordi f.eks. Terra med 2 års binding har gratis installasjon. Vi vil derfor unngå at de velger dette produktet og deretter senker hastigheten til 256/256 som vi ikke tjener noe på.

 

Det er ingen garanti for at hastighetsøkninger blir gjeldene for kunder med bindingstid. Dette fordi kontrakten gjelder den hastigheten du bestilte. Du kan derfor ikke kreve en oppjustering om vi lanserer dette til nye kunder. Dette er ren juss, men vi er selvsagt ikke interesert i å "lure" kunder slik. Når vi lanserte de nye hastighetene/produkteten ble alle kunder oppgradert. Dette er naturlig da vi ønsker å beholde eksisterende kunder. Vær likevel oppmerksom på at enkelte spesialtilbud eller kampanjer ikke vil bli gitt eksisterende kunder. Som f.eks. "Bestill nå og få dobbel fart første måned" e.l.

 

KriB: Vi har bare endret produktnavnet da vi på ADSL har muligheten til å kompensere for overhead, mens det har vi ikke på SHDSL da makshastigheten er 2.3Mbit. Navnendringen er bare for å gi et mer korrekt bilde av produktet da mange ikke er klar over dette med overhead.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

og har du blitt så høy på pæra at du ikke tar tlf fra meg og dere har gitt med en shdsl linje som kuter seg 2-3 ganer daglig i over 3 månder og syns du at jeg skal betale for det???????????????????????? hvis dere gjør sånn mot meg så kan dere gjøre det på andre og det er ikke bra geir det er geir som er sjef for netverke og linda styrer skipet på fm ps jeg har betalt renginigene for det det

 

jeg er er dårlig behandlet eller hva sier dere på andre på forumet eller sytter jeg mye?

Lenke til kommentar

til RAPTORR:

 

hei du, bruker edonkey eller lignende? evt mange pc'r på linja?

hvis du har samme router som meg så tåler ikke routeren så veldig mange connections(1 edonkey kan kvele routeren alene) og jeg så også at det var en bug hvis det var mer enn 20 web browesere åpne samtidig så hang den. sjekk firmware på router mot nyeste firmware og oppdater den. husk å ikke resette router for info og bare legge inn firmware og ikke hele oppsettet dersom du oppdaterer.

og vær litt mer hyggelig så er det enklere å få hjelp ;)

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Bare et lite tilbakeblikk:

 

Husker dere når firstmile kom? Det var liksom revolusjonerende fordi de skulle bygge ut bredbånd til alle som ville ha, bare det var over 20 som meldte seg som interessenter?

 

Firstmile sinn "forretningside" må jo kunne å sies å være en flopp. Er jo ingenting som gjør de annerledes enn andre ISP'er. De holder vel stort sett bare til i Oslo fremdeles.

 

Ja, jeg vet det tar tid, men det er jo da meningsløst å begynne å markedsføre seg som et firma som bygger ut hvor som helst, når de vet at det ikke blir realistisk før etter et par år.

Lenke til kommentar
til RAPTORR:

 

hei du, bruker edonkey eller lignende? evt mange pc'r på linja?

hvis du har samme router som meg så tåler ikke routeren så veldig mange connections(1 edonkey kan kvele routeren alene) og jeg så også at det var en bug hvis det var mer enn 20 web browesere åpne samtidig så hang den. sjekk firmware på router mot nyeste firmware og oppdater den. husk å ikke resette router for info og bare legge inn firmware og ikke hele oppsettet dersom du oppdaterer.

og vær litt mer hyggelig så er det enklere å få hjelp ;)

jeg har gjort det satt den nyste og dem har sendt meg ca 4-6 modemer som jeg har prøvd til slutt så sa han geir at det kan være et kort i sentralen som kunne ha gått så fixa dem det og det ble litt bedre men det den hopper ut ennå jeg har ikke flere pc på den eller kjører edonky

Endret av RAPTORR
Lenke til kommentar

Har nå snakket med firstmile igjen og feilen ligger som vanlig, hos Telenor. Problemet er vistnok at de holder av noe i sentralen som må kobles opp. Dette holdes av for at Telenor skal kunne gi fasttelefon uten ventetid til bruker (vi har ikke fasttelefon). Så saken ligger nå hos planleggingsavdelingen i Telenor (grøss&gru). :no:

Telenor lovte Firstmile en telefon idag før 12, så vi får se.

 

jadda.. ikke langt unna å gi opp nå.....

 

Igjen en telefon fra Firstmile. Telenor lovte svar idag men klarte som vanlig ikke å levere. Det er vel ikke akkurat noe SJOKK. Så man må vente til imorgen.. som blir til neste dag, og neste dag, og neste dag, og neste dag, og neste dag, og neste dag, og neste dag, og neste dag, og neste dag......

 

Til Herr G. Rimala:

Jeg ber på mine knær, prøv å få gjort noe med denne saken. 2 mnd`er uten nett tærer på en stakkars sjel. :no:

Endret av jasco
Lenke til kommentar

telenor er ikke så verst og jeg har hørt at dem gir full duplex på adsl det er ikke mange som har det på adsl og jeg er ikke 100%sikker og til somm ;) ern så skal telenor lansere adsl2 så får vi se sorry for skrive feil

Endret av RAPTORR
Lenke til kommentar
telenor er ikke så verst og jeg har hørt at dem gir full duplex på adsl det er ikke mange som har det på adsl og jeg er ikke 100%sikker

Hvis Online har det så har Bluecom, Tele2, Tiscali og mange flere det i og med de deler samme DSLAM-er som de Online bruker.

Dessuten har ikke halv eller full duplex noe og si på slike samband.

Lenke til kommentar

Snakket med firstmile IGJEN. Den offisielle meldingen er at det er fullt i sentralen. Den UOFFISIELLE meldingen er at de ikke vil gi plass til tredjepart som i dette tilfelle er Firstmile. Bryter ikke Telenor noen lover nå?

 

Uansett så får jeg vel bite i det sure eplet og bestille fasttelefon.

Lenke til kommentar

RAPTORR: Skjønner det slik at du er skuffet... Du skriver også at du har dysleksi. Nå er det slik at det faktisk er ganske så slitsomt å lese så lange setninger. Kan du ikke prøve å dele dine meldinger opp i setninger? Dette klarer du helt sikkert... :-)

Lenke til kommentar
Firstmile er like seriøst som terrance and philip! Er nok utrolig mange som har i HAUGEVIS over 20 intressenter!

Problemet til FM og endel andre er enkelt og greit at så fort de skal til og søke eller bygge ut og TN ser at det er seriøst så bygger de ut sin ADSL og de andre havner i et økonomisk uføre.

Lenke til kommentar
noe som FM og de andre burde ha tenkt på fra starten av. noe de også sannsynlig har gjort, men ikke gjort noe særlig med. de burde kanskje prøve å forbeholde seg retten til enkelte steder.

Hvis du tenker på skaffe seg enerett så finnes det vel ingen ordninger for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...