Gå til innhold

Tjeneste som oppdager skolefusk


Anbefalte innlegg

Brukte den her på NTNU når jeg gikk der. Helt greit system, dog sikkert ikke så sweet som den er idag.

6762579[/snapback]

 

Jeg må innrømme at jeg synes it's learning er et oppsiktsvekkende talentløst system. Alt er så unødvendig tungvint,det var mye lettere å orientere seg, og få ting gjort når det var vanlige hjemmesider. (å være studass i et fag er jo feks et mareritt). Så jeg håper de gjør en bedre jobb med dette systemet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo bare og legge inn script i stilene paa nettet, paa samme maate som med mailadresser. Ser ingen grunn til at dette eller google sikrer mot plagiering av stiler.

 

Jeg har kopiert en stil en gang og er ikke stolt av det. Derimot har jeg skrevet masse 6er-stiler selv :thumbup:

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

"It’s learning" er navnet på en nettbasert læringsplattform for skoler og høyere utdanning. Blant funksjonene i tjenesten er en plagieringskontroll, det vil si den skal kunne oppdage elever som jukser. Tjenesten er ikke ny - versjon 3.0 ble lansert for ett år siden.

Nesten litt morsomt å lese at det er så mange her som klager over at dette ikke er noen nyhet.. For da er de jo helt enig med artikkelen :p

 

Har aldri brukt dette systemet, men synes ideen er god. Classfronter derimot har jeg brukt, og har aldri vært borti et mer håpløst program. (mulig det var versjonen vi brukte ved skolen). Innleveringer forsvant, og hele systemet var bare rot. :(

Lenke til kommentar
Har aldri brukt dette systemet, men synes ideen er god. Classfronter derimot har jeg brukt, og har aldri vært borti et mer håpløst program. (mulig det var versjonen vi brukte ved skolen). Innleveringer forsvant, og hele systemet var bare rot.  :(

6762775[/snapback]

Tenk Classfronter, også fyller du driten med 20 ekstra klikk. Da får du nemmelig It's learning.

Lenke til kommentar
Denne artikkelen så ut som den var betalt av It's learning....

 

Faller også utenfor det de fleste av hw.no's brukere er intressert i vil jeg tro. Synes det er mer interessant med hardware nyheter altså.

6762794[/snapback]

Tviler på at HW.no får betalt for å skrive artikkelen. Programmer.no som nå er bakt inn i Hardware.no tar jo for seg veldig mange forskjellig typer programmer. Ser ikke noe galt i at det tar for seg It's Learning systemet da det faller inn i riktig kategori. Altså blir nå artikler skrevet for Programmer.no lagt ut på Hardware.no siden for de som ikke skulle ha fått med seg forandringen.

 

Jeg synes ikke artikkelen var særlig dyp. Det var vel denne Anti-juksefunksjonen som var nyheten, og jeg synes det er litt imponerende å høre om at den takler så mange forskjellige "tekst"-formater.

 

Ellers er min egen erfaring med It's Learning at lærere fra den eldre generasjonen ikke tar i bruk systemet fullt ut. De er rett og slett sløve, eller så lider de muligens av "PC angst". :!: Dette er synd fordi It's Learning er et glimrende kommunikasjonssystem som lærere og elever kan ha stor nytte av.

Lenke til kommentar

Ellers er min egen erfaring med It's Learning at lærere fra den eldre generasjonen ikke tar i bruk systemet fullt ut. De er rett og slett sløve, eller så lider de muligens av "PC angst".  :!:  Dette er synd fordi It's Learning er et glimrende kommunikasjonssystem som lærere og elever kan ha stor nytte av.

6762964[/snapback]

 

På NTNU synes jeg tendens er litt motsatt,de som har litt peiling liker ikke It's Learning,og tar ofte i bruk egne hjemmesider om de kan. (fordi det er et mye bedre system). Mens for folk som ikke er så ivrige, så bruker de it's learning (selv om det desverre blir mer og mer vanlige å bruke for alle).

 

AtW

Lenke til kommentar
Denne artikkelen så ut som den var betalt av It's learning....

 

Faller også utenfor det de fleste av hw.no's brukere er intressert i vil jeg tro. Synes det er mer interessant med hardware nyheter altså.

6762794[/snapback]

Tviler på at HW.no får betalt for å skrive artikkelen. Programmer.no som nå er bakt inn i Hardware.no tar jo for seg veldig mange forskjellig typer programmer. Ser ikke noe galt i at det tar for seg It's Learning systemet da det faller inn i riktig kategori. Altså blir nå artikler skrevet for Programmer.no lagt ut på Hardware.no siden for de som ikke skulle ha fått med seg forandringen.

 

Jeg synes ikke artikkelen var særlig dyp. Det var vel denne Anti-juksefunksjonen som var nyheten, og jeg synes det er litt imponerende å høre om at den takler så mange forskjellige "tekst"-formater.

 

Ellers er min egen erfaring med It's Learning at lærere fra den eldre generasjonen ikke tar i bruk systemet fullt ut. De er rett og slett sløve, eller så lider de muligens av "PC angst". :!: Dette er synd fordi It's Learning er et glimrende kommunikasjonssystem som lærere og elever kan ha stor nytte av.

6762964[/snapback]

 

Jeg har oppleved det motsatt. Lærerene skulle ha alt innlevert på its-learning og oppgaver skulle legges ut der.

 

Problemet var bare at vi nesten aldri hadde tilgang til pc i timene. :roll:

Og It´s Learning er ikke ett glimrende kommunikasjonssystem, det er tungvindt og rotete.

Lenke til kommentar

Det er it's learning gjør nå er ganske poengløst fordi det finnes mye kraftigere anti-plagiat "verktøy" ute på nett.

 

Jeg gikk på International Baccalaureate systemet og der brukte de noe som het

"Turn it in"

 

Vi hadde et møte hvor vi ble forklart hvordan alt fungerte og det var rett før slutten av året og tiden alle stiler, lab reports etc sko leveres inn. Alle ble så redd at de leste gjennom alt de har skrevet og sjekket hver eneste setning i tilfelle de glemte å sitere etc.

 

Det var ingen som ble tatt, men jeg tviler på at det var noen som hadde lyst til å finne hvor bra turnitin fungerer...

Lenke til kommentar
Ellers er min egen erfaring med It's Learning at lærere fra den eldre generasjonen ikke tar i bruk systemet fullt ut. De er rett og slett sløve, eller så lider de muligens av "PC angst".  :!:  Dette er synd fordi It's Learning er et glimrende kommunikasjonssystem som lærere og elever kan ha stor nytte av.

6762964[/snapback]

 

 

Her på UIS er det slik. De foreleserne som kan litt data bruker It`s learning flittig, og legger ut alle forelesningene våre og sånt, noe som er veldig praktisk hvis du av en eller annen grunn ikke kan være der :innocent:. De som ikke kan bruke det derimot legger knapt ut noe, må mase om at dem ihvertfall skal legge ut ukesoppgaver.

 

Ellers så synes jeg systemet er ålreit, funker bra også for de som ikke har store kunnskaper om data(bortsett fra en del forelesere da). Tviler på om det finnes systemer som er veldig mye bedre og i tillegg Web-baserte der ute.... Classfronter er etter min mening ikke like bra...

Lenke til kommentar
Ser artikkelen ble oppdatert...

 

Oppdatert 29. aug. 2006 08:32

 

Så vi som klaget på artikkelen tidligere her, har nødvendigvis ikke så dårlige leseevner likevell....

 

Bare til ettertanke

6763106[/snapback]

 

 

utrolig dust av artikkelforfatter å oppdatere så mye uten å komme med en kommentar i tråden.

Lenke til kommentar
Denne artikkelen er en betalt møkka-artikkel ja.

 

Forresten, Its-lurking er møkk det også.

6763329[/snapback]

Det tviler jeg på. De som skriver for HW.no får betalt en sum penger for hver artikkel som skrives. For å tjene litt penger så er drivkraften å finne så mange nyhetstema som mulig som kan være av interesse. Ser at abene er en flittig skribent. Han har nok en liten sum penger i slutten av uken til å spe på lønna si med vil jeg tro. Ekstra omfattende artikler/tester blir visst bedre betalt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...