Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Jeje årets første trofee, stor som f også, ikke værst. Kampen derrimot var ikke mye å skryte av, bortsett fra vår kaptein, SuperIker. Redder denne kampen, får håpe han fortsetter sånn utover i sesongen. Resten av laget virker som om de hadde en dårlig dag, rett og slett, menmen. 0-0 borte mot Bayern er uansett ikke et dårlig Resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det går mest i spansk ja, og om det skulle komme noen konkrete beskjeder til enkelte av spillerene som ikke kan spansk så får de det fortalt på engelsk evt oversatt av lagkamerater.

 

Van der vaart kan spansk, han er faktisk halvt spansk også. Drenthe har jeg hørt snakke spansk godt, det samme med dudek, M.Diarra kan også spansk bra etter hva jeg har hørt på intervjuer osv. De jeg tror sliter litt med språket er Benzema, lass og Khedira (sistnevte vet jeg ikke så mye om). Resten klarer det fint vil jeg tro. Spansk er heller ikke verdens vanskeligste språk så det burde ikke ta alt for lang tid å lære det.

 

Forresten virker Özil å være veldig nære en avtale med Madrid nå. Han og faren skal visstnok ha vært hos Perez og diskutert en avtale og faren sier nå at Özil kommer til å dra til Madrid denne sommeren, eller den neste.

 

Personlig vet jeg ikke helt hva jeg syntes om denne handelen om den går gjennom. En god spiller uten tvil, men om et kjøp Özil hindrer utviklingen til Canales så er jeg i mot. Om han kommer så må man hvertfall selge unna Vaart.

 

Glad jeg ikke er trener for dette laget, jeg sliter nok med å velge ut startelvern på fifa :p

Lenke til kommentar

Albiol meldes å være ute i 3 uker, i følge Marca.

 

Skaderapport

 

Dvs den eneste friske stopperen vi har for tiden er Carvalho, snakker vi tidenes kjøp?

 

Garay er vel ute i 2 måneder, Peper er ute i 2 uker til ca og nå Albiol ute i 3 uker. Da blir det vel Ramos inn på stoppreplass sammen med Carvalho i de neste kampene.

 

Özil har forresten passert den medisinske testen.

Lenke til kommentar

Er skeptisk til så og si alle kjøpene til Mou, Pedro Leon og Di Maria er greie, men vet ikke om de er gode nok for startelveren. Men i mangel på andre kanter så funker Di Maria fra start. Skal sies at han kan bli en ordtenlig hit.

Kehdira signeringen likte jeg ikke, har alledere spillere som er like gode og dekningen er også bra.

Özil signeringen liker jeg heller ikke, hva skal vi med han? Vi har Kaka, Van der Vaart og Canales som kan spille i den posisjonen. Hvis han ikke skal spille kant da, men da er plutselig Di Mari ute. Har ikke sett en bundesliga kamp med han, men føler vi kjøper på VM hypen, slik føler jeg også med Kehdira.

Carvalho er en fin signering så lenge han er kjøpt inn som backup, men mener at Pepe og albiol er bedre.

Canales er en fin signering, men det var ikke Mou som hentet han.

 

Jaja, Mou klarer vel å vinne serien uansett, men har en stygg følelse.

Lenke til kommentar

Leser nå på DB at Mou ikke var den som hentet Özil, i så fall er jo dette helt idiotisk. Tommel opp for Mou, og tommel ned for Valdano og resten av gjengen.

 

edit: ser at en på kommentarfeltet til db sier at journalisten feiltolker så da er jo saken litt bedre, men fortsatt skeptisk. Som jeg har vært hele sommeren.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Av Mourinhos kjøp er jeg kjempepositiv til León og Carvalho. Tror begge vil tilføre mye. Di María ser jeg på som et tullekjøp og penger kastet ut av vinduet. Hadde det kun blitt med Özil tror jeg han isolert sett kunne blitt en bra signering, men så tettpakket det har blitt er jeg skeptisk til hvordan han skal få plass til alle, og jeg vil heller se Canales lykkes enn Özil.

 

Khedira er jeg usikker på. Det er bra at man får inn en ny spillertype, men med Lass, Gago og Alonso på midten blir det fort litt trangt.

 

Canales var jo ikke Mous kjøp, men er den nye Real Madrid-spilleren jeg har størst forhåpninger til.

Lenke til kommentar

Pedro Leon og Carvalho som backup, kjempeposetiv. Så er enig det. Vi trengte en venstreving, så sånn sett skjønner jeg at vi henter Di Maria, men han kostet mye for en spiller som aldri har spilt noen ordtenlig toppklubb.

 

Og helt enig med Canales, av det jeg har sett så har jeg store forhåpninger, og jeg ventet bare på å få vite drakt nr hans slik at jeg kan bestille drakt.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forsto saken på Marca i dag så skal to av disse fire bort fra stallen; Van der Vaart, Lass, Gago eller Diarra. Hvorfor ikke Drenthe er på en slik liste skjønne jeg ikke.

 

Personelig håper jeg Diarra drar, har ikke noe imot han, men vil heller beholde de andre. Hvis holdningene til Lass er de samme som de tydeligvis har vært så kan han også dra. Gago og Van der Vaart vil jeg beholde, men redd Vaart kommer til å bli solgt. Med Kaka, Canales og Özil som konkurenter kan det bli for hard kamp om plassen. Hvis Vaart går til en annen klubb er det garantert at han blir en sukkses i sin neste klubb, blir som salgene av Robben og Sneijder.

Lenke til kommentar

Iom at vi avslo et svært godt bud på Gago er det meget usannsynlig at han er en av dem. Nederlenderen håper jeg forlater Madrid og Spania - Han er verken god nok eller tøff nok for slike utfordringer virker det som (Per dags dato). Han er avhengig av å være midtpunktet eller i stor grad ha mye ballkontakt, det kan han ikke forvente i Madrid med den stallen vi nå har. Uansett så kan han gå ut med hevet hodet. Etter fjorårssesongen hvor han tildels glimtet til (...Mot diverse middelmådigheter) har han ihvertfall betalt tilbake noe av den summen vi betalte, utgangspunktet for en suksess var heller ikke tilstede når han ble innhentet.

 

Å sammenligne Vaart med Sneij eller i værste fall Robben, synes jeg blir meget misledende. De to sistnevnte har et mye høyere toppnivå, itilegg til å ha ekstrem ferdigheter. X-faktoren. Vaart mangler dette, han er god på mye, svært god, men på langt nær så effektiv og mangler pondusen til de to andre.

 

Jeg har vært en storfan av Sneijder, både som spiller og type. Salget av han var dog nødvendig selv om det ikke var ønskelig. Nødvendig i den forstand at han aldri hadde fungert i et Real Madrid basert på enkeltprestasjoner. Sneijder er en lagspiller, en som er avhengig av løpene til andre. Disse betingelsene hadde han ikke fått i Madrid. Man kan dog diskutere i ettertid om overgangssummen var god eller ei, selv om de fleste nok vil helle mot det sistnevnte, så var neppe markedet så rosenrødt som media den gang skulle ha det til. Ønskelig var det riktignok ikke - Etter en fantastisk første sesong, påfølgt av en elendig eller dårlig, alt ettersom hvilke forventninger man hadde, hvor sistnevnte sesong ga (En viss) konturer iforhold til hvordan Real Madrid ønsket å spille i fremtiden, selv om det var en annen trener og en annen president. Pasningene uteble så vel som løpene, da er Sneijder en nytteløs spiller.

 

Håper vi selger Lass. Han er kanskje den mest komplette midtbanespilleren vi har og den med størst potensial, men holdningen og sutringen fra fjoråret (Det skal han riktignok være villig til å kjempe for) veier tungt. Utifra det jeg har sett av i pre-season kampene så virker han like lite områdsbasert, han tar på seg for mye ansvar og for mye jobb, ting han ikke er i nærheten av å kunne fullføre og det hele ebber ut i en feilpasning, et balltap eller et håpløst langskudd. I den grad vill det på langt nær være fornuftig å selge Franskmannen, men som sagt; Holdningen er motbydelig og han sutret så snart han ble satt på benken (..i fjor).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig håper jeg man selger:

 

Drenthe; Har aldri helt fått det til i Madrid, en spretten liten sak, men tviler på at han får nok spilletid til å utvikle seg. Tror dessuten ikke potensialet er der til å bli en superduper spiller.

 

M.Diarra; En grei spiller å ha, men ikke når det er 19 folk forran i køen. Har igrunn vært på vei bort fra klubben en god stund, tipper han blir solgt.

 

Van der Vaart; En av de beste i fjor til tider. Jobber som pokkern, men eier ingen x-faktor. Syntes det er litt synd å ønske han bort for han har gjort en fantastisk jobb med å komme tilbake på laget. Var så godt som solg i fjor sommer til å få spille fast. Gir alltid alt, det skal han ha, men syntes det er viktigere at Özil og Canales får spille fremfor nederlenderen.

 

Lass; Flott spiller på sitt beste, men føler at Khedira, Gago og Alonso dekker plassen hans. Vært litt bråk rundt denne mannen som kanskje gjør at det ikke gjør meg så mye om han drar. Men gråter heller ikke om han blir værende.

 

Disse tror jeg drar, i hvertfall 3 av de.

Gago har det jo som sagt kommet gode bud på og disse har man avvist blankt, virker derfor ganske pussig om han skulle dra nå. Håper heller ikke at han drar, var veldig god sammen med Xabi på vårparten av sist sesong.

 

Granero kommer ikke til å dra ettersom det har blitt uttalt at spanjolene ikke kommer til å dra.

 

Blir spennende å se, gleder meg til å se laget neste kamp, spent på Özil.

Lenke til kommentar

Mener ikke å sammeligne Vaart ferdighetsmessig med Sneijder og Robben, da han er som dere sier ikke like god som dem. Selv har jeg veldig sansen for Vaart når han er i form, men han må få spilletid og spille i den rette rollen for at han skal kunne spille på toppnivået.

 

Det jeg tror er at Van der Vaart kommer til å bli en kjempesukkses i den klubben som kjøper han. Som Sneijder og Robben ble. Går han til en klubb som han får spille fast i så tror jeg han vise seg fram som den toppspilleren han er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...