Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huntelaar er helt rå... Foran mål.

 

Jeg skjønner ikke at det er mulig å være så dårlig i oppbyggingsfasen av spillet, så dårlig til å utfordre mann, og egentlig ha så gjennomført ræva kvaliteter sånn generelt og score så mange mål.

 

Avslutningegenskapene hans er av en annen verden. Selv med ryggen mot mål og tre spillere foran seg pirker han den i hjørnet. Han må da ha 8 mål på 10 avslutninger ellernoe. Avslutningene er bare pure class.

 

Jeg vil nesten våge meg frempå å si at Huntelaar er den beste avslutteren i Madrid, men til gjengjeld er ikke Ruud langt bak, og han er jo også en god del bedre i andre av spillets faser.

 

Huntelaar er ikke en spillertype etter min smak, men han scorer jo mål...

Lenke til kommentar

Dette er jo akkurat det som kjennetegner han, og stort sett sånn RvN spilte i United til tider også. Usynlig i de fleste delene av kampen, men å pirke inn mål det gikk helt greit. Jeg visste at Huntelaar kom til å slå til (Haha, ler av dere som tvilte... Giallarossi blant annet?) i en stort liga, og alt i alt er jeg glad for at det ble La Liga når United bestemte seg for å gå for Berbatov. Han er en avslutter i verdensklasse og kommer til å bøtte inn mål i årene som kommer.

Lenke til kommentar
Dette er jo akkurat det som kjennetegner han, og stort sett sånn RvN spilte i United til tider også. Usynlig i de fleste delene av kampen, men å pirke inn mål det gikk helt greit. Jeg visste at Huntelaar kom til å slå til (Haha, ler av dere som tvilte... Giallarossi blant annet?) i en stort liga, og alt i alt er jeg glad for at det ble La Liga når United bestemte seg for å gå for Berbatov. Han er en avslutter i verdensklasse og kommer til å bøtte inn mål i årene som kommer.

Herregud, hva er det med deg og tolkningene dine?

Min mening rundt Huntelaar har vært den samme hele tiden, jeg synes ikke han fungerer slik jeg ønsker at en Rm-spiss skal spille, som Higuain sier her, så er han en notorisk målskårer og nesten totalt fraværende i alle de andre fasene i spillet vårt. Dette viste jeg utmerket da jeg har sett endel Ajax kamper (Spesielt da SportN sendte div. Eresdivisjonskamper).

Lenke til kommentar
Herregud, hva er det med deg og tolkningene dine?

Min mening rundt Huntelaar har vært den samme hele tiden, jeg synes ikke han fungerer slik jeg ønsker at en Rm-spiss skal spille, som Higuain sier her, så er han en notorisk målskårer og nesten totalt fraværende i alle de andre fasene i spillet vårt. Dette viste jeg utmerket da jeg har sett endel Ajax kamper (Spesielt da SportN sendte div. Eresdivisjonskamper).

 

Jeg er veldig enig med deg. Han scorer mål og er fantastisk god til dette, men jeg synes det var mye penger å bruke på nok en statisk angriper. Vi har nå tre stillestående målgjørere i "gamlingene" og Huntelaar og en bevegelig spiss i Pipita. Jeg hadde da heller sett at vi heller hentet inn en klassespiss med god teknikk og fart i beina til sommeren. Huntelaar kunne jo heller ikke registreres til CL.

 

For all del, jeg tviler ikke på hans kvaliteter som målscorer, for der er det vel få som er bedre enn han. Han sklir bare ikke inn i min Madrid-filosofi. Fullt mulig jeg vil endre mening etter hvert, og min oppfatning av Huntelaar er mye bedre allerede... Men nei, det er ikke slike spillere som gjorde meg forelsket i Madrid.

Lenke til kommentar
Dette er jo akkurat det som kjennetegner han, og stort sett sånn RvN spilte i United til tider også. Usynlig i de fleste delene av kampen, men å pirke inn mål det gikk helt greit. Jeg visste at Huntelaar kom til å slå til (Haha, ler av dere som tvilte... Giallarossi blant annet?) i en stort liga, og alt i alt er jeg glad for at det ble La Liga når United bestemte seg for å gå for Berbatov. Han er en avslutter i verdensklasse og kommer til å bøtte inn mål i årene som kommer.

Herregud, hva er det med deg og tolkningene dine?

Min mening rundt Huntelaar har vært den samme hele tiden, jeg synes ikke han fungerer slik jeg ønsker at en Rm-spiss skal spille, som Higuain sier her, så er han en notorisk målskårer og nesten totalt fraværende i alle de andre fasene i spillet vårt. Dette viste jeg utmerket da jeg har sett endel Ajax kamper (Spesielt da SportN sendte div. Eresdivisjonskamper).

 

Nå begynner jeg og bli lei av din "Jeg kan all fotball bedre enn alle andre" filosofi. Jeg sier akkurat det som er sant, og som du faktisk sier. Huntelaar er en målscorer (Jeg har sett Ajax kamper i lang tid jeg også :yes: og fikk med meg en god del av Huntelaar i fjor). Sannheten er at du tvilte på at han kom til å klare å score mål jevnt og trutt i La Liga og nå viser han at han klarer det ganske greit. Jeg trenger vel ikke grave frem flere måneder gamle innlegg der du sier akkurat dette? Men hvis du insisterer på at du alltid har ment at Huntelaar kom til å gjøre akkurat som i Ajax i Madrid så graver jeg gjerne frem dem. Det er vel kanskje litt vanskelig og holde styr på alt du har sagt når du er en tre klubbs supporter :roll:. Forøvrig burde du kanskje begynne å tenke på at det er flere enn deg selv som ser fotball fra de fleste ligaer. Selv ser jeg en god del PL/FC/LC,CL (Obviously), Serie A (Inter for det meste her må jeg innrømme). Så ser jeg litt Eresdivisie, Bundesliga og Ligue 1, og litt La Liga på stream. Du har rett og slett gjort meg fysisk kvalm med "Jeg er bedre" holdningen din.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
*Snipp*

Lol, jeg er muligens den siste som briefer med diverse kunnskaper, men muligens i din forutinntatte og delvis innbitte verden så kan det oppfattes slik.

Gratulerer med hvor mye du ser på Fotball :p

Angående dette med Huntelaar så må du nok bevise det (Løs ord kan bety så mangt). Min mening har rundt han, har vært den samme hele tiden, han er en eminent målskårer og lagspiller, men der stopper det i det store og hele også, jeg har alltid ønsket meg en type ala D. Villa, en målskårer og en fargerik spiller mao.

Tror du har misforstått min kritikk rundt årets vinterkjøp, jeg kritiserte ikke hvem vi kjøpte eller hvorfor, men for hvor mye det ble brukt, for du trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at både Lassana og Huntelaar kunne blitt kjøpt vesentlig billigere.

 

Her kan du blant annet se dette.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
At Real Madrid har kjøpt klokere stiller jeg meg jævla uforstående til, når man har et budsjett som overgår de fleste så får man selvsagt også bedre spillere. Vinterens-kjøp er et godt eksempel på hvor mye skvip RM kan kjøpe, eller bedre forklart: Unyttige spillere (Kanskje med unntak av Huntelaar).

 

Du kritiserte ikke hvem vi kjøpte? Da må du være dårlig til å formulere deg. Men skal dere krangle gjør det på msn eller over pm.

Lenke til kommentar

Ehm, i de to (..)'ene står det et navn, og at han er et unntak, så jeg har nok ikke formulert meg dårlig her gitt, du kan sikkert finne et eller annet innlegg som kan tolkes begge veier med litt argus-øyer, men det jeg mener (kort sagt) var at både Huntelaar og Lassana var altfor dyre.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
SKjønte det, men da burde du ikke si at vi kjøpte skvip for det har vi absolutt ikke gjort. Begge kjøpene har vist seg å være veldig gode i forhold til hva spillerne har prestert og et problem er at når man hører navnet Real Madrid blir prisen automatisk skrudd 50 millioner opp.

 

Dette har selvfølgelig en sammenheng med Pedja's imbesile tilnærming til alt som heter forhandlinger. Det er klart at kjøp i januar skrus prisen opp betydelig. Har ikke noe med Real Madrid å gjøre, per se.

 

Kjøpet av Huntelaar var slik jeg forstår det fullstendig forhastet og en panikkløsning pga skaden til RvN. Ja, han har banket inn bra med mål i det siste, men det legitimerer ikke den lite gjennomtenkte handelen fra Pedja's side. Kjøpet av Lass har vist seg å være et gullkjøp, dette er jeg enig i. Han er antakelig det beste som har skjedd Madrid på lang tid.

 

Klaas Jan Huntelaar mangler så mange elementære ferdigheter at jeg ikke vil ha han værende i Madrid, med mindre han får igang spillet sitt også utover målene. Dersom han skal spille må han ha en dynamisk og eksplosiv spillertype ved siden av seg, noe som utelukker Raul. Pipita kan være den mannen, men er fortsatt spørsmål knyttet til han.

 

Huntelaar får jo uansett ikke lov til å bytte klubb før etter neste sesong, så vi er stuck med han en stund til.

Endret av Chewbacca
Lenke til kommentar

Det er merkelig at gang på gang mangler han disse såkalte "elementære" ferdighetene, men allikevel har gutten alltid banket inn mål etter mål fra alle vinkler. Du trenger ikke nødvendigvis og ha super fart eller en guddommelig førstetouch for å være en god spiss så lenge du scorer mål. Huntelaar er eksepsjonell i avslutningsfasen av spillet og svært god til å posisjonere seg. Det finnes svært få spisser i verden som er fantastiske i både oppbyggingen av spillet og bøtter inn mål nesten hver eneste kamp.

 

@Gia: I hver eneste diskusjon du går inn i (bla. PL vs Serie A) prøver å få alle som synes Serie A er en betraktelig dårligere liga til å virke som om de ikke kan fotball. Føler dette blir repetitivt da jeg har sagt det flere ganger, men du må faktisk huske på at det er flere enn deg som ser fotball, og flere enn deg som kan endel fotball.

Lenke til kommentar
Det er merkelig at gang på gang mangler han disse såkalte "elementære" ferdighetene, men allikevel har gutten alltid banket inn mål etter mål fra alle vinkler. Du trenger ikke nødvendigvis og ha super fart eller en guddommelig førstetouch for å være en god spiss så lenge du scorer mål. Huntelaar er eksepsjonell i avslutningsfasen av spillet og svært god til å posisjonere seg. Det finnes svært få spisser i verden som er fantastiske i både oppbyggingen av spillet og bøtter inn mål nesten hver eneste kamp.
Snakket med en Nederlender om det her, og han sier grunnen til at Huntelaar putter som bare det selv om han er usynlig hele kampen er fordi den nederlandske spisskulturen går ut på at spissene bare venter på ballen og gidder ikke å jobbe for den.
Lenke til kommentar
Det er merkelig at gang på gang mangler han disse såkalte "elementære" ferdighetene, men allikevel har gutten alltid banket inn mål etter mål fra alle vinkler. Du trenger ikke nødvendigvis og ha super fart eller en guddommelig førstetouch for å være en god spiss så lenge du scorer mål. Huntelaar er eksepsjonell i avslutningsfasen av spillet og svært god til å posisjonere seg. Det finnes svært få spisser i verden som er fantastiske i både oppbyggingen av spillet og bøtter inn mål nesten hver eneste kamp.

 

Det faktum at han banker inn mål, har jo ikke noen relevanse hvis vi skal snakke om basisferdigheter, og hva han ellers bidrar med i spillet. Poenget er at hvis Huntelaar ikke forbedrer det han bidrar med sett bort i fra scoringer, trenger man en mer dynamisk spillertype enn Raul på topp sammen med han. Man trener en som evner å gjøre noe med ballen på egen hånd. Når Raul da er nede på venstrebacken og jobber halvparten av tiden blir angrepet både anemisk og forutsigbart. Skal man komme seg lenger enn 8-delsfinalen neste år nytter det ikke med disse to på topp. I periferien ligger Pipita og lurer, men han er enda ikke en ferdigutviklet toppspiss. Van Nistelrooy vet ingen hvor ligger i løypa lenger, så han må man bare vente å se med.

 

Huntelaar kunne kanskje fungert i en spissrolle sammen med typer som El Kun, David Villa etc. Spillere som har nok pondus til å "bære" Huntelaar.

 

Fordi jeg kan garantere at kombinasjonen Raul/Huntelaar vil falle igjennom som et blylodd i CL-sluttfasen hvis det er dette man skal belage seg på også neste sesong.

Lenke til kommentar
@Gia: I hver eneste diskusjon du går inn i (bla. PL vs Serie A) prøver å få alle som synes Serie A er en betraktelig dårligere liga til å virke som om de ikke kan fotball. Føler dette blir repetitivt da jeg har sagt det flere ganger, men du må faktisk huske på at det er flere enn deg som ser fotball, og flere enn deg som kan endel fotball.

Det var faktisk et godt eksempel, Nordmenns kunnskap om Serie A og Italiensk fotball er tilnærmet 0, med mindre de husker en eller annen kjedelig kamp tidlig på 90-tallet med en klagende Scheie som kommentator. Når folk kommer med utsagn som "Serie A suger, så et annet lumpete lag som spilte mot et enda mer lumpete lag, og de sugde hardt" (Var en i Pool tråden som sa dette, regner med du fikk med deg det), så må jeg kommentere det.

 

Når det gjelder det siste der, så er det din tolkning, jeg kan bittelitt fotball men jeg prøver på ingen måte å fremheve det på noen måte. :)

Lenke til kommentar

My bad Giallarossi. Det virker bare sånn for meg til tider, men det er sikkert fordi jeg generelt sett føler meg irritabel og sliten i disse dager. Jeg skal være enig i at det er mange på forumet her som ikke har peiling på Serie A og at fotballfilosofien er en helt annen og dermed er den ikke like fartsfylt som PL, men du må være enig at PL er en betraktelig sterke liga for tiden? Uansett siden jeg er i RM tråden så bør jeg vel komme med et eller annet som har relevanse:

 

Hvilke deler av stallen trenger og styrkes i RM?

Lenke til kommentar
My bad Giallarossi. Det virker bare sånn for meg til tider, men det er sikkert fordi jeg generelt sett føler meg irritabel og sliten i disse dager. Jeg skal være enig i at det er mange på forumet her som ikke har peiling på Serie A og at fotballfilosofien er en helt annen og dermed er den ikke like fartsfylt som PL, men du må være enig at PL er en betraktelig sterke liga for tiden? Uansett siden jeg er i RM tråden så bør jeg vel komme med et eller annet som har relevanse:

 

Hvilke deler av stallen trenger og styrkes i RM?

Hehe, det er ingen tvil om at PL er en mye bedre liga enn Serie A, enkelt og greit :)

 

Når det gjelder RM så trenger vi en ny venstreback hvis Drenthe blir solgt, Marcelo fortsetter på kanten og Heinze fortsetter med sine idiotiske prestasjoner, dessuten burde vi hente inn en skikkelig offensiv drivkraft, enten i en stjerne spiss (D. Villa) eller en stjernekant(D Silva), eller bare begge to :p

Alle de spillerne jeg ønsker å selge er altfor lang til å kunne nevnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...