Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Iforhold til den formen dere tidligere har vist er det jeg baserer meg på, itillegg så har jeg ikke sett en skikkelig nedgangsperiode, mot Valencia var de (Valencia) fult på høyde med dere.

 

At Valencia er fullt på høyde med oss, om ikke bedre enn oss. Valencia hadde vunnet sine siste 5 kamper før møtet med oss. Og har vist veldig god form, så at de gjorde det vanskelig for oss, ser jeg ikke på som et tegn på svak form av oss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kan si mye om årets sesong, men til tross for et skadehelvete, trenerrot, dårlig jobb på transfermarkedet, presidentskandalen og et Barcelona-lag som fort kan kalles tidenes beste ligger man bare 4 poeng bak. Samtidig er man bare 7 poeng bak fjorårets poengrekord, og det med fem kamper igjen å spille...

 

Dersom Real Madrid vinner serien med alle disse faktorene i bildet sier det mye om Madrid-ånden, for i tillegg til alt styret i år syns jeg også spillermaterialet er mye dårligere enn det Guardiola har til rådighet. Samtidig sier det vel også mye om nivået i La Liga, syns lag som Sevilla, Villarreal, Atletico og Valencia begynner å tape for mye terreng og ser svakere ut enn på lenge.

Lenke til kommentar
. Samtidig sier det vel også mye om nivået i La Liga, syns lag som Sevilla, Villarreal, Atletico og Valencia begynner å tape for mye terreng og ser svakere ut enn på lenge.

 

Veldig enig her. Det er ingen klubber i La Liga, som kan måle seg med Real Madrid og Barcelona, selv ikke når Real Madrid har hatt en ellers dårlig sesong, og vi har sett tydelig denne sesongen at det er kun Barcelona som har holdt et høyt nok nivå til å være i Europatoppen.

Hadde nivået i La Liga, vært likt som i Premier Leauge, så skulle Real Madrid slitt med å i det hele tatt komme topp 4 i år. Det er jeg rimelig sikker på.

Lenke til kommentar
. Samtidig sier det vel også mye om nivået i La Liga, syns lag som Sevilla, Villarreal, Atletico og Valencia begynner å tape for mye terreng og ser svakere ut enn på lenge.

 

Veldig enig her. Det er ingen klubber i La Liga, som kan måle seg med Real Madrid og Barcelona, selv ikke når Real Madrid har hatt en ellers dårlig sesong, og vi har sett tydelig denne sesongen at det er kun Barcelona som har holdt et høyt nok nivå til å være i Europatoppen.

Hadde nivået i La Liga, vært likt som i Premier Leauge, så skulle Real Madrid slitt med å i det hele tatt komme topp 4 i år. Det er jeg rimelig sikker på.

 

For å være ærlig syntes jeg det blir pisspreik. Hadde nivået vært høyere i ligaen er jeg sikker på at vi hadde vært ett bedre lag og det hadde blitt gjort mer for å gjøre oss bedre.

Lenke til kommentar
Hadde nivået i La Liga, vært likt som i Premier Leauge, så skulle Real Madrid slitt med å i det hele tatt komme topp 4 i år. Det er jeg rimelig sikker på.

 

 

Det utsagnet er alt for teoretisk til at noen form for konklusjon kan nåes. Men er enig i at nivået i La Liga har sunket, men er nok en fase, er jo ikke så alt for lenge siden at Sevilla og Barcelona vant UEFA cup og CL samme år.

Lenke til kommentar

Det ser ut til å bli verre mtp. Valencia som er et ganske stort lag mtp. økonomien deres og det at de kanskje (sannsynligvis) må selge Villa og Silva; hvis ikke enda flere som Miguel og kapteinen Marchena osv. Kan bli stygt.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Tror faktisk heller ikke at Real Madrid hadde klart topp 4 i Premier League. Grunnen til det er at Madrid sliter mot lag som er aggressive, kompakte og nekter spillerne rom.

 

Måten å spille fotball fungerer mot lag i La Liga, hvor selv de største drittlagene går ut med en offensiv holdning der de skal score mål på bortebane mot de aller beste. Premier League er mer resultatorientert. Barcelona kunne nok knekt koden, men også det gjenstår jo å se i morgen. Bayern er jo ikke akkurat det de var, og Chelsea er i form...

 

Skulle Real Madrid klart seg bra måtte de lagt om spillemønsteret, det går for tregt. Jeg tror heller ikke Barcelona hadde vunnet Premier League.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at om lagene som er i Premier League, hadde vært i La liga, men rett og slett om nivået på de andre lagene hadde vært høyere.

Det Real Madrid har vist denne sesongen, har ikke vært av Real Madrids vanlige standard, og har tjent veldig på at lag som Sevilla, Villareal, Valencia og Atletico Madrid ikke har vært stabile i år i det hele tatt.

 

Topp 4 på tabellen nå sier sitt.

1. Barcelona - 82 poeng

2. Real Madrid - 78 poeng

3. Sevilla - 57 poeng

4. Valencia 56 poeng

 

At Real Madrid hadde slitt med å ligge der de ligger idag, om nivået hadde vært høyere, er langt ifra pisspreik. Det må vel dere også kunne se, selv om dere støtter laget deres.

Lenke til kommentar

Jeg mente at det pisspreik at Real Madrid slitt med å ligge blant topp 4. Kanskje litt sterkt og feil ord men, men. Tror ikke Barcelona hadde klart seg så mye bedre. Høstsesongen ble ødelagt mye av skader og omrokkeringer i laget. Perioder med 4 og 5 nøkkelspillere ute gjorde ikke situasjonen bedre. Kanskje hadde vi ledet hvis vi ikke hadde vært så uheldige. Etter at Ramos tok over og det har vært færre alvorlige skader har laget vært mye mer stabilt.

Lenke til kommentar
At Real Madrid hadde slitt med å ligge der de ligger idag, om nivået hadde vært høyere, er langt ifra pisspreik. Det må vel dere også kunne se, selv om dere støtter laget deres.

 

Selvfølgelig hadde Real Madrid hatt mindre poeng med høyere nivå, men det hadde Barcelona hatt også. Det gjelder jo alle.

Lenke til kommentar

For å diskutere noe helt annet, syntes jeg vi burde prøve å få tilbake vår tidligere Castilla spiller Mata. Sjekket litt statistikk her om dagen, og så at Mata har scoret 10 mål denne sesongen, og er nr. 2 på assist tabellen med 12. Og gutten er bare 20 år, noe som er meget imponerende. Har vi noen mulighet for tilbakekjøp?

Lenke til kommentar

Tror de kan få mye penger for Mata. Spansk, ung og en veldig spennende spillestil. Han holder høy kvalitet, og selv om Silva og Villa selvsagt er i en særstilling vil jeg egentlig sette Mata på tredjeplass over hete salgsobjekter.

 

Heller Silva enn Mata, men sier ikke nei takk til en Mata-retur for en ok sum heller.

 

10 mål og 12 assist på 31 kamper for et ustabilt Valencia er knall. Han er jo et hav foran vingene vi har i køene bak Robben. Nå har han vel ofte spilt i en noe mer hengende spissrolle, uten at jeg kan kalle meg en ekspert på Valencias angrepsmønster.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...