Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Casillas er absolutt topp tre i verden. I forrige sesong mener jeg han var verdens beste. EM gull med Spania hvor han hadde noen kanonreddninger og ble helten på straffekonk og slapp inn færrest mål i La Liga. De to du nevner sist har vært blant de tre beste for en del år tilbake, og både Robben og Hunterlaar kan bli det hvis de klarer å prestere over lengre perioder og ikke bare noen kamper på rad.

Higuain har potensiale, Cannavaro har vært god i en årrekke, men begynner å bli en "gammel" mann. Pepe har garantert også potensiale.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilken posisjoner er det Real Madrid bør forbedre? :) jeg mener at en spiss og kansje en ving eller en venstre back..? ;)

Vi må Definitivt sende "Over-The-Top"-Canna hjem til Napoli, han har ingenting i en klubb som RM å gjøre lengre. Og derav vi hente en ny midstopper igjen, og helst ikke en usikker tenåring fra Sør-Amerika, vi har nok usikkerhet/rusing fra Pepe. Dessuten trenger vi en ny kantspiller, og viss RvN ikke kommer tilbake på toppnivået sitt (noe jeg tviler på) må vi kanskje også hente en Spiss, eller satse på Der Hunter. Forhåpentligvis (Ihvertfall best for han) legger vår aldrende høyreback opp, Salgado. Itillegg ønsker jeg Heinze, Torres, Mam Diarra og Saviola, selv om de sistnevnte neppe kommer til å være sannsynlig at går ved sesongslutt.

 

Uansett, alt avgjøres av hvilken President vi får, jeg er ihvertfall lei av å se RM hente dønn like Nederlendere og guttevalper fra Sør-Amerika, det må kvalitet inn skal vi enten vinne CL eller La Liga. :)

Lenke til kommentar

Canna stikker etter sessongen, det tror jeg var planen hans, og da får vi Garay inn.

Heinze må bare vekk, gutten er jo helt kaos. Også vil jeg gjerne ha en spiller som Ribery, og hvis ikke RVN kommer seg til bake på topp, eller uansett, så kunne jeg tenke meg Zlatan.

 

Til sommern er det valg, kan skje mye i overgangsvinduet da, for bare håpe at neste president ikke er like Ronaldo-kåt, som Calderon.

 

Det jeg også egentlig kunne tenke meg er å annsette en stabil og god trener, og la han få tid. Ikke det at jeg ikke har trua på Ramos, han har gjort en kjempe job i hittill. Men jeg føler ikke at han er noe å ha over lang tid. Så hvis vi skulle bytte trener så er Mourinho nr1 på min liste.

Lenke til kommentar
*Snip* :)

Oh, glemte vist den argentinern, gjennglemt i mine øyer, men da er uansett saken biff i forsvarsrekka. Muligens noen backup spiller(e) må inn, men forhåpentligvis satser vi på unggutta i disse tilfeller.

Når det gjelder Angripsplassen, så har jo Villa sagt at han ønsker å bli i Spania, tror neppe det er så dumt tips, Zlatan ønsker jeg ikke, han er stillestående i 89 minutter iløpet av en kamp også scorer han, jeg ønsker en beveglig målskårer, da er det ikke så mange andre alternativer enn Villa (Ihvertfall ikke som jeg kommer på).

 

Når det gjelder trener-bytte så tror jeg neppe det kommer til å skje, selv om også jeg ønsker en ny trener, men for all del, ikke Mou! Galacticos er et offensivt lag, som ønsker å styre kamper, alle lag Mou har trent har han regelrett drept fotballen (Hvis vi ser bortifra hans tid i Leira og Porto). Skal jeg være riktig så usannsynlig så ville jeg ønsket en Spalletti eller Zdenek Zeman som trener, ihvertfall Filosofien dems.

 

 

For dere som ikke vet hvem den gamle herremannen Zeman er, så er han en tidligere Roma-trener (....Men også Lazio-trener), han står for en forbanna (og nokså idiotisk) offensiv 4-3-3 formasjon, det skal kort sagt angripes for alle penga, resultatene i hans tidligere karriere var brukbare men ble stort sett sparket fra vær (Italienske)-klubb enten for manglende resultater (På bakgrunn av hans offensive fotball) eller rett og slett for å være for ærlig (....Lurer på hvor mange ganger han offentlig har gått ut å kritisert Juve for både dopingbruk og dommer-juks, før disse sakene ble kjent).

 

 

Edit: Leste denne artikkelen, må si meg enig med det meste som er sagt (hittil ihvertfall, har ikke lest alt), men utsagn som dette: "Måten vi spilte på med to backer i Carlos og Salgado, som begge var ekstreme til å lese spillet, og dermed kunne kalkulere om det var fornuftig å bli med opp", er jo reinspikka bullshit, greit, Salgado kunne i enkelte situasjoner vise til dette, men Carlos? Jeg ler, den gutten klarer ikke kalkulere hva 2+2 er engang, et prakt eksempel (Riktignok ikke hos RM), men kampen mot Norge i 98-VM, hvor han tok det brassespark (...'N So On).

Når jeg leser hva skribenten ønsker, så blir jeg dog litt mer uenig, Kaka, foreslår at han ser et par-tre Milan-kamper før han skryter gutten opp i skyene, han var en eminent spiller, men dessverre så lider han av samme skjebne som mange av de spillerne vi allerede har i årets lag, når laget svikter, svikter også de virkelig storhetene vi har i laget.

 

Han nevner at Gago ikke er god nok, med en klump i halsen, så er jeg faktisk helt enig (noe jeg har vært lenge), han virker rett og slett for treg med ballen, alt går så sagt, men når det først skjer noe, så skjer det alltid på ordentlig vis.

 

Nei, jeg sier inn med David Villa, en venstreback, en kantspiller og en ny trener, det må skje mye skal vi leve opp til forventningene de utolmodig supporterne har, og de er i stort flertall, og selvsagt, ut med stallfyllet.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Tror Mourinho kunne blitt bra jeg. Han har flere strenger å spille på, det viste han i Porto. Dessuten har han erfaring fra Barcelona, og vet mye om spansk fotball. Allikevel ser jeg helst at vi beholder Ramos. Vi trenger kontinuitet.

 

En utfordringssterk klasseving bør være første prioritet. Da sier jeg selvsagt Ribery, vi trenger en mann som hever laget og er i stand til å gjøre ting på egen hånd.

 

Villa hadde vært fantastisk, men i og med at vi nettopp pøste ut med penger for Huntelaar, at Higuain har vist stor fremgang og spilt seg til fast plass og at Raul har klippekort og spiller til han selv sier stopp tror jeg ikke på det.

 

Venstreback? Definitivt. Hva med Maxwell? Etter mitt syn en av de bedre venstrebackene i verden, og han er vel uti kulda i Inter nå? Han hadde vært en fantastisk signering.

 

Casillas

Ramos Garay Pepe Maxwell

Ribery Gago/de la Red Diarra Robben

Higuain Huntelaar/Raul/Van Goal

 

Så har vi Sneijder/Rafa, Cannavaro og Marcelo som gode alternativer.

 

Til sommeren syns jeg vi må kvitte oss med Mahmadou, Saviola, Salgado og en av nederlenderne på midten, altså Sneijder eller van der Vaart. De lokale spillerne kan vi gjerne beholde.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, det laget der lukter det verken La Liga eller CL av. Forsvarsrekka er altfor ung og vaklende, Maxwell er definitivt en av de bedre venstrebackene i verden, men han tar utrolig mange merkelig avgjørelser, men hvis Heinze virkelig forsvinner (*Håpe*), så må vi ihvertfall ha inn en venstreback. :)

 

Den sentrale midtbanen må jeg også si ser utrolig svak, artikkelen som jeg diskuterte sa litt om Gago som type, jeg synes han rett og slett er for treg med ballen, en liten Pizarro nærmere sagt.

 

Jeg står fortsatt på at VdV kan bli en utrolig viktig spiller for oss, tilitten har vært totalt fraværende og selve spillet rundt han har vært horribelt!

Med en slik spiller på banen, må vi gjøre noe det vi gjorde med Zidane, bygge opp spillet rundt han, VdV er svært god med ballen i beina og liker å drible en eller to.

 

Når det gjelder Angrepsrekka så synes jeg heller ikke den ser så utrolig sterk ut, sett bort ifra Pipita (som er den eneste virkelig sterke av dem). Der Hunter blir neppe det kjøpet den tidligere ledelsen ønsket at han skulle bli, men et salg av han er ikke så utrolig utenkelig, rykter og shitt kan fort få fart på sakene.

 

For all del: Få ut Canna! Jeg tåler ikke tryne på den mannen mer, han er egentlig en direkte dårlig fotballspiller, den tidligere glimrende forståelsen og lesingen av spillet ser vi bare glimtvis, og noen ganger blir det også hans skjebne.

Lenke til kommentar

Real Madrid kjøper ikke alt og alle nå gitt, hvorfor sier alle det egentlig?. Trenere på lang sikt er jeg enig med deg i, men det selvom jeg var i mot å sparke Schuster, så er jeg veldig glad for at det skjedde nå.

 

EDIT:

 

Da var kampen slutt og jeg er veldig fornøyd med resulatet. Mange av spillerne som gjør det bar i dag, og Hunterlaar viser hva han er god for, herlig rett og slett. En veldig god og undergoldende kamp. OG et veldig imponerende hjemmepublikum, det må jeg si. Feirer som om de har vinnet ligaen, når de ligger under 2-5, det står det respekt over.

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...