Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Noen av dere som er medlem på realmadrid.no? Sendte mel for å melde meg inn og betalte 150 kr for 3-4 uker siden, men har ikke fått logget meg inn enda. HAr sendt mail og klaget også, men får ikke svar :hrm:

 

Høres rart ut. Jeg skal se hva jeg kan gjøre, det skal gå ganske kjapt det der. Husker ikke helt hvem den mailen skal havne hos.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at det er mye snakk om spiss problemer osv... men det som vi mangler er en fargerik spiss. Da Ronaldo og Robinho gikk musta me masse fart i angrepet... så mi mening er at real må begynne en jakt på en spiss som David villa eller noe sånt...

 

er jeg inne på noe eller?? :p

Lenke til kommentar
*Snipp*

Er vel det som har blitt nevnt hele tiden, Ja :)

 

Edit: Maicon til RM?, dette er en utrolig spennende tanke synes jeg. Og prisen er overhode ikke skremmende 15-20 millioner Euro synes jeg er billig for Verdens Beste Høyreback. Og jeg synes vi er svært tynt besatt i midt forsvaret og forsvaret generelt, spesielt mtp diverse skvip spillere vi har (Heinze, Canna, Salgado og Miguel Torres) :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Jeg ser at det er mye snakk om spiss problemer osv... men det som vi mangler er en fargerik spiss. Da Ronaldo og Robinho gikk musta me masse fart i angrepet... så mi mening er at real må begynne en jakt på en spiss som David villa eller noe sånt...

 

er jeg inne på noe eller?? :p

 

Vel, Huntelaar overgangen drepte mye for å kunne hente en spiss til sommer.

Vi står nå med Raul, Ruud, Klaas, Higuain, Saviola som spisser. Raul får vel spille no-matter-what. Bør man selge Ruud? Vil han komme tilbake på samme nivå? Huntelaar kan ikke bli solgt igjen til vi har passert 01.01.2010, og Higuain har en meget bra utvikling og han er ikke en spiller jeg vil miste. Saviola forsvinner nok dersom en klubb er villig til å betale han en super lønn..

 

Så dersom Villa kommer, hvem skal da brukes og benkes? Raul er en garantist(Juande trenger baller for å benke han), Higuain er i riktig utvikling og vil ikke hindre det med ny spillerkjøp for jeg har stor sans for Pipita. Klaas ble jo hentet for erstatning av Ruud, der summen er på 27 mill euro! Og man vet jo ikke om Ruud kommer på samme nivå som før skaden.

 

Pedja har rett og slett drept en overgang av Villa til Madrid.

 

Det vi trenger er en venstre back og Heinze ut, og vi fortsetter å kjøre Marcelo ving og så får vi se om pilen peker rett opp for han resten av sesongen. Ribery/kaka/C.Ronaldo kan vi trenge, ser helst Ribery komme inn så vi får Ribery - Robben på hver sin side neste sesong og kanskje en "crack" ved siden av Lass på midtbanen.

 

Garay kommer som kjent inn, og jeg håper vi forlenger kontrakten til Cannavaro 1 sesong til. Vi trenger en leder bak der ettersom jeg ikke ser Pepe, Ramos eller Garay som noen leder med stor erfaring.

 

Diarra kan gjærne bli solgt til sommeren, han har rett og slett ikke kvaliteter til å spille. Han evner og holde på en ball eller spille den fram uten å treffe motstanderen. Vaart ser jeg også at han drar, digger Vaart, men han har bare ikke den rollen i Madrid som han hadde i HSV(?), så han fungerer rett og slett bare ikke i Madrid. Hent gjærne Granero tilbake, han er lokal og billig i drift framfor Vaart.

 

Men om vi får inn 2-3 kvalitet kjøp som fortserker oss direkte så skal man ikke se bort i fra at 09/10 sesongen kan bli en bra sesong både i ligaen og CL for oss.

 

 

Dette var mine synspunker. Enig? Uenig?

Lenke til kommentar

Håper også Maicon kan komme inn så får vi Ramos som midstopper neste år sammen med Pepe og Garay kommer stadig inn eller får spille når enten Pepe er skadet eller Ramos har karantene.

På ventrebacken vil jeg ha Heinze ut, han kan være en helt grei spille rå ha på benken, men ikke fast. Inn ser jeg helst Maxvell(får vel ikke spille og man skal ikke uteluke en overgang i sommer ihvertfall), Evra(dog urealistisk etter mitt syn), Clichy(han også).

Lenke til kommentar
*Snipp*

 

Er nokså enig med deg, Men! Vet ikke om jeg skal Grine eller Le, Canna må ut, Uansett! Han er altfor treig, både Hurtighetsmessig og i tankegangen sin (Spillerforståelsen). Sistnevnte var han muligens verdensbeste på når han ankom RM, men det har tapt seg, stort. Møter f.eks et skadefritt Barca med sitt stjernegalleri av en Angrepsrekke (med fart), tørr jeg ikke tenke på resultatet med Canna på en av stopperplassene.

Jeg tviler sterkt på at vi kommer til å hente inn noen nevneverdige storespiller i sommer, bortsett fra et hovedkjøp (Som det ser ut som at det blir), og forhåpentligvis/trolig en Offensiv type med Fart/Teknikk, hvem det blir er det vanskelig å gjette, kommer helt an på Presidentvalget.

Når det gjelder dette med VDV, så er jeg nokså enig, han passer ikke inn, og skal han passe inn, så må andre vike unna, og det er uaktuelt. Den samme skjebnen synes jeg Sneijder lider av, dog føler jeg at han definitivt både har kvaliteter nok og kan tilpasse seg, spillersystemet vårt.

Granero er garantert ikke interesset i å slite benken til RM, tror han har større forhåpninger for fremtiden enn det.

Lenke til kommentar
*Snipp*

 

Er nokså enig med deg, Men! Vet ikke om jeg skal Grine eller Le, Canna må ut, Uansett! Han er altfor treig, både Hurtighetsmessig og i tankegangen sin (Spillerforståelsen). Sistnevnte var han muligens verdensbeste på når han ankom RM, men det har tapt seg, stort. Møter f.eks et skadefritt Barca med sitt stjernegalleri av en Angrepsrekke (med fart), tørr jeg ikke tenke på resultatet med Canna på en av stopperplassene.

Jeg tviler sterkt på at vi kommer til å hente inn noen nevneverdige storespiller i sommer, bortsett fra et hovedkjøp (Som det ser ut som at det blir), og forhåpentligvis/trolig en Offensiv type med Fart/Teknikk, hvem det blir er det vanskelig å gjette, kommer helt an på Presidentvalget.

Når det gjelder dette med VDV, så er jeg nokså enig, han passer ikke inn, og skal han passe inn, så må andre vike unna, og det er uaktuelt. Den samme skjebnen synes jeg Sneijder lider av, dog føler jeg at han definitivt både har kvaliteter nok og kan tilpasse seg, spillersystemet vårt.

Granero er garantert ikke interesset i å slite benken til RM, tror han har større forhåpninger for fremtiden enn det.

 

Vel, her var det litt av hvert å ta tak i ...

 

Fabio Cannavaro har sammen med Pepe utgjort et fantastisk midtstopperpar, og da spesielt etter Juande kom. At du sår tvil rundt spillerforståelsen hans er nesten komisk, ettersom han går Pepe en høy jævla gang, hva gjelder den kategorien, og har vært god å ha når løsbikkja Pepe har skapt furore bak der. Det siste det skorte på hos Canna; er spillerforståelsen.

 

Fysisk viser ikke Cannavaro noen tegn på alderen, og ser absolutt ingen problemer med at han fortsetter en sesong til, slik at Garay kanskje kan plukke med seg en ting eller to.

 

Granero har hatt en bra sesong i Getafe, og ser ikke bort i fra at han hadde ønsket seg tilbake i en rotasjonsrolle i klubben, dersom han fikk tilbudet.

Lenke til kommentar
Fabio Cannavaro har sammen med Pepe utgjort et fantastisk midtstopperpar, og da spesielt etter Juande kom. At du sår tvil rundt spillerforståelsen hans er nesten komisk, ettersom han går Pepe en høy jævla gang, hva gjelder den kategorien, og har vært god å ha når løsbikkja Pepe har skapt furore bak der. Det siste det skorte på hos Canna; er spillerforståelsen.

Fysisk viser ikke Cannavaro noen tegn på alderen, og ser absolutt ingen problemer med at han fortsetter en sesong til, slik at Garay kanskje kan plukke med seg en ting eller to.

Hehe, Canna har tapt seg stort etter VM 06, da var han muligens verdensbeste midstopper. Men når gutten blir direkte utfordret på fart så sliter han med en gang, tidligere klarte han på mirakuløst vis å senke farten til motstandern, men dette synes jeg har falt mer og mer bort med åra.

Jeg høres kanskje i overkant skeptisk til Canna, men poenget mitt er at han ikke er god nok som en klar/ikke utskiftbar midstopper.

Lenke til kommentar

En del spillere som er ute denne helgen. Robben og Marcelo er begge skadet og Heinze suspendert. Blir dermed ganske tynt på kantene, men tipper at Higuain får prøve seg på kanten igjen, med Raul og Huntelaar på topp. Faubert blir ikke med, men Drenthe er igjen med i troppen. Tror vi kan se noe som dette:

 

Raul Huntelaar

Drenthe Higuain

Gago Lassana

Torres Pepe Cannavaro Ramos

 

Håper egentlig at Gago blir benket, så kan Sneijder spille i en offensiv rolle foran Lassana, men Gago er uansett usikker før kampen, så tror dette kan skje. Drenthe er en spiller jeg har tro på, men han har fortsatt problemer med å skape noe, og tror derfor at det er verdt å sette inn Van der Vaart på venstre kan isteden, selv om han har vist tidligere at han ikke akkurat bekler den rollen veldig godt.

 

Håper på en spennende kamp, sist husker jeg utrolig godt, hvor Higuain satte fire mål, håper han har nok en god kamp mot Malaga, samt at Huntelaar fortsetter scoringsformen sin (10 mål på 8 kamper, Real Madrid og Nederland sammenlagt).

Lenke til kommentar
*Snipp*

 

Er nokså enig med deg, Men! Vet ikke om jeg skal Grine eller Le, Canna må ut, Uansett! Han er altfor treig, både Hurtighetsmessig og i tankegangen sin (Spillerforståelsen). Sistnevnte var han muligens verdensbeste på når han ankom RM, men det har tapt seg, stort. Møter f.eks et skadefritt Barca med sitt stjernegalleri av en Angrepsrekke (med fart), tørr jeg ikke tenke på resultatet med Canna på en av stopperplassene.

 

Heh. Cannavaro spilte som en Gud i kampene mot Barcelona i fjor og også i år. Spesielt på Camp Nou har han vært outstanding, og fjorårskampen var helt fantastisk. Syns Cannavaro holder nivået enda jeg, jevnt bra. Han var dårlig første sesongen syns jeg, men har kommet seg og er grei å ha i stallen.

 

Henry - Eto'o - Messi er da en angrepsrekke med mye fart ;)

 

Syns laget mot Malaga ser meget svakt ut. De er et godt lag (spesielt hjemme?) og har mye å revansjere etter en elendig kamp i Barcelona sist helg. Med Robben og Marcelo ute mister man to av de spillerne som best evner å gjøre ting på egen hånd, og det er synd at de er ute.

 

Håper i hvert fall Drenthe starter igjen...

Lenke til kommentar
Heh. Cannavaro spilte som en Gud i kampene mot Barcelona i fjor og også i år. Spesielt på Camp Nou har han vært outstanding, og fjorårskampen var helt fantastisk. Syns Cannavaro holder nivået enda jeg, jevnt bra. Han var dårlig første sesongen syns jeg, men har kommet seg og er grei å ha i stallen.

 

Henry - Eto'o - Messi er da en angrepsrekke med mye fart ;)

Nå er ikke hukommelsen min så bra mtp å huske diverse enkeltkamper, men resultatene og spillet mot Barcelona den siste tiden har vært begredlig, enkelt og greit.

Nå kritiserer jeg ikke Canna for å gjøre direkte feil, for det gjør han sjeldent, men han er en mester til å skjule diverse indirekte feil, lurer på hvor mange ganger han unnlater å møte en motstander når motstanderen er rettvendt (.....Og kjapp).

Lenke til kommentar
Jeg visste at Huntelaar kom til å slå til (Haha, ler av dere som tvilte... Giallarossi blant annet?) i en stort liga, og alt i alt er jeg glad for at det ble La Liga når United bestemte seg for å gå for Berbatov.

 

Er ikke enig med deg. Huntealaar har ikke vist noe enda mot storlagene som Barca og United bl.a. Kanskje han er god løsning for denne sesongen, men ser ikke på han som klar førstevalg i de 3-4 neste årene, han er ikke spisstypen vi trenger og bør ha. Vi trenger en eksplosiv spiss som kan utrette noe alene, spillere som David Villa, Eto (ikke at jeg vil ha han), osv.

 

Han er bare god på en egenskap, og det er avslutninger, det er han ekstrem i. Men han_suger_i_allt_annet_ som du sikkert vet(eller ikke?). Ikke har han så mye fart, ikke er han god å komme seg forbi spillere. Tror rett og slett ikke han er spissen som skal føre oss til en CL triumf. Og den overgangen drepte vel det aller meste for å hente en spiss i sommer (David Villa foreks) for nå står vi med for mange.. Og resten av grunnen for det finner du noen hakk over i ett av mine tdiligere innlegg.

 

Btw, fint mål av Higuain og han prøvde mye og lyktes med en del, den gutten er i riktig utvikling og håper han spiller mer og mer framfor mannen med klippekortet. Jan - Higuain bør brukes resten av sesongen ivertfall.

Lenke til kommentar

Håper Juande prøver å spille med Huntelaar og Higuain sammen på topp uten Raul. Klaas som en hengende spiss som venter på at ballen skal dukke opp til riktig tid og Higuain mer som en spillende spiss. Hadde Huntelaar bare vært litt bedre på noen basisferdigheter som fart og dribling så hadde han gledelig vært førstevalg for min del, sammen med Higuain.

Lenke til kommentar
Håper Juande prøver å spille med Huntelaar og Higuain sammen på topp uten Raul. Klaas som en hengende spiss som venter på at ballen skal dukke opp til riktig tid og Higuain mer som en spillende spiss. Hadde Huntelaar bare vært litt bedre på noen basisferdigheter som fart og dribling så hadde han gledelig vært førstevalg for min del, sammen med Higuain.

 

Forsåvidt enig med deg, men Huntelaar som hengende spiss? Det er der han ikke skal være fordi han ikke har noen annen ferdigheter en avslutning og det er Higuain som skal være vår "hengende spiss" som skal være bak spissen, han har egenskaper til det kontra Huntelaar. Huntelaar skal være spydspiss som skal vnete til han pluttselig er gjennomspillt og bare kan avslutte, ikke noe spiss bak Higuain ivertfall, da tror jeg det vil gå dårlig for Der Hunter..

Lenke til kommentar

Det blir vel ingen ny spiss før Saviola og en til forsvinner :(

Javi Garcia er en god spiller, men ikke god nok for oss så håper at han blir solgt i sommer, sammen med Heinze og kanskje M. Torres (han er jo en grei innbytter). Også håper jeg at Drenthe lånes bort en sesong og at De La Red får spilt kamper igjen.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Det blir vel ingen ny spiss før Saviola og en til forsvinner :(

Javi Garcia er en god spiller, men ikke god nok for oss så håper at han blir solgt i sommer, sammen med Heinze og kanskje M. Torres (han er jo en grei innbytter). Også håper jeg at Drenthe lånes bort en sesong og at De La Red får spilt kamper igjen.

 

Synes heller ikke Javi Garcia er noe god nok for oss. Han passer inn i en klubb som Getafe osv. Miguel Torres vil jeg ha, han er OK deffensivt og offensivt, ingen ekstreme egenskaper. Drenthe kan gjærne lånes ut for han sliter virkelig med å få spille en så lenge Juande kjører Marcelo på vingen og når Marcelo ikke er tilgjengelig da kjører vi jo med 1 ving..

 

Ellers så er jeg enig ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...