Gå til innhold

C2D Kompatibilitetstråden - Erfaringer HK/CPU/RAM


oysfaerg

Anbefalte innlegg

MSI 975X Platinum PowerUp Ed

-fungerer meget bra med E6600,

MSI NX7900GTX og

Crucial DDR2 PC6400 2048MB CL5.

 

Kjører Windows x64 og det er et slit å finne drivere og programvare fortsatt.

 

MSI sin Live Bios har ikke en 64-bit versjon tilgjengelig enda.

 

Har hatt den oppe i 2 dager og har ikke fått tested den skikkelig enda. DOOM3 funka greit :D

 

...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ja.. da var Gigabyte hk'et og E6400'n prøvekjørt.. :)

 

Gigabyte GA-965P-DS4

 

- Prøvd med "Allendale" E6400

Geil dual-kit DDR(II)-800 @ SPD - Fungerer "out-of-the-box".

 

Bios F2 kom med hovedkortet (siste offisiell er F3.. F4 finnes som beta)

 

Boot'et rett opp på FSB200 (litt pussig).

 

Satte FSB til 266 - "System memory mp" til 2.00 (litt "merkelig" setting spør du meg.. for å angi 1:1) og bootet pånytt.

Så FSB til 333 og ny boot - OK.

Så FSB til 400 og boot igjen.. denne gang med krasj under load av desktop'n.

Satte VCore til 1.4 og boot'et igjen - OK.

 

Tweaket en stund for å finne stabil 24/7 dual klokk ved anstendig VCore.

Det ble til slutt FSB400 = 3.2hz @ VCore 1.425.. etter å ha vært oppe på FSB420 @ 1.475.

"Som vanlig" ble det ikke verdt bryet å klokke over en gitt FSB (her 400) pga. "eksponentiell" økning av VCore for å får det 24/7 stabilt.

 

Kortet har nok en del "små-issues" ref. diverse tråder på xs.org bla. denne FAQ'n.

Utseende/kvalitets-inntrykk imponerte ihvertfall undertegnede... Dette er ett meget godt kort.

 

Temperaturer er relativt høye (overklokket).

Jeg har vannkjøling i dette systemet (Thermaltake Aquabay) som kjøler både CPU og GPU (7800GT).

 

Ved [email protected] er temps som følger:

 

Idle - Cpu = ca. 32 - Coretemp = ca. 45

Load - Cpu = ca. 50 - Coretemp = ca. 60

 

PS.

Vannet blir nokså varmt etter noen timers tweaking/prime-testing.. derav de (relativt) høye temperaturene.

Eksperimenterte litt med hk-styring av pumpe (den drar ikke mer enn 8w og kan derfor rimelig trygt trekke strøm fra CPU-vifte kontakt), slik jeg kunne med P5WD2.

Det lot seg ikke gjøre da DS4-hk'et setter volt til under start-spenning for pumpe på laveste spenning (styrt av CPU-temp).

Rakk likevel å se at CPU-temp lå på rundt 20 grader i Bios når vannet var kaldt..før "klokke/tweake-seansen" :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Fikk testet mine nye G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ på P5b deluxe hovedkortet mitt, og kan si at de funket som "ei kula" :cool:

 

Testet 450mhz @ 4-4-4-10 bruker 2,15 volt og det var stabilt. Hvis jeg gnur opp volten litt på rammen og NB, så kommer jeg nok enda høyere :dribble:

 

Dette var dagens lille test for min del :)

Lenke til kommentar
Fikk testet mine nye G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ på P5b deluxe hovedkortet mitt, og kan si at de funket som "ei kula"  :cool:

 

Testet 450mhz @ 4-4-4-10 bruker 2,15 volt og det var stabilt. Hvis jeg gnur opp volten litt på rammen og NB, så kommer jeg nok enda høyere  :dribble:

 

Dette var dagens lille test for min del  :)

6817052[/snapback]

 

9x450? Eller 6-7-8?

Lenke til kommentar
Fikk testet mine nye G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ på P5b deluxe hovedkortet mitt, og kan si at de funket som "ei kula"  :cool:

 

Testet 450mhz @ 4-4-4-10 bruker 2,15 volt og det var stabilt. Hvis jeg gnur opp volten litt på rammen og NB, så kommer jeg nok enda høyere  :dribble:

 

Dette var dagens lille test for min del  :)

6817052[/snapback]

 

9x450? Eller 6-7-8?

6817174[/snapback]

 

 

Dette var med mp 7. Så det var ikkje en enorm klokk da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har testet litt mer på GA-965P-DS4 systemet idag.

Dette hk'et har (som mange andre) sine "issues"..dessverre.

Bios er nok på langt nær i sin endelige (stabile) versjon.

Klokker man FSB for langt (dvs. over ca. 425) starter en endeløs "loop" av restarts som kun kan stoppes ved å resette Bios.

Setter jeg MP=7 og FSB til 420 kan jeg boote til Windows og klokke videre med SetFSB.. Da stopper det brått ved rett under FSB 460. Dette er da uten noen tweaks i Bios mht. spenninger på FSB, MCH. PCI-E. Kun VDimm og VCore er økt.

Litt synd at ett HK som koster (nesten) 3ggr så mye som Conroe945G-DVI har en så elendig Bios... Definitivt ikke "Crash proof". Etter min ringe mening skal ethvert hk med en noenlunde seriøst kodet Bios klare å reboote til "stock/safe settings" etter ett for optismistik oppsett i Bios mht. FSB/DRAM-speed/timings etc...

Det klarer *ikke* DS4. Asrock hk'et klarer dette *hver* gang.. :thumbup:

Høres kanskje litt biskt ut, men ett kort som ser så bra ut.. og har så bra kjøleløsning (chipset/vrm) fortjener en skikkelig Bios.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har Gigabyte P965 DS4, Jeg stopper opp på 350 fsb, klarer å starte maskinen mellom 350-361 men det er ikk stabilt. Det virker som det er en FSB-Wall el.no slikt vet ikke hvordan komme over dette :S

 

2x1 GB Corsair Twin2X 5400C4 kjører fint på 2.2 volt med disse hastighetene: 700/CL3, 930/CL4, 1050/CL5

 

Kjører C2D E6600. -> Se i signatur for mer detaljer.

 

Jeg ser og at det er mulig å sette 24 pin pluss 2 stk 12V 4pins i hovedkortet. Min PSU er Hiper580 og har bare en kabel for 4pins 12Volt. Kan dette ha noe å si slik at FSB stopper på 350 FSB?

 

Og er det noen av dere som vet hvordan komme over den FSB-Wall?

Endret av chariot
Lenke til kommentar

Asus P5W DH Deluxe

 

Minne: Corsair TWIN2X2048-5400C4

 

Fungerte rett ut av boksen, til tross for tidlig biosversjon. Kjøres sammen med en E6400.

 

Lettere overklokket med ekstern FSB på 333 Mhz (FSB:RAM synkront 1:1).

Timings: 4-4-4-12.

 

IP

Endret av IP
Lenke til kommentar
Gigabyte GA-965P-DS4

- Forsøkt med Core 2 Duo E6300 med

OCZ DDR2 2048MB Special Ops Editio

 

- Har kompabilitetsrpoblemer, og fungerer ikke. Når den skal stille inn minnebrikkene, så ender det i en lang loop av restarts. Blir kanskje fikset ved flashing av Bios, men så langt har jeg ikke kommet enda. Loopen tar meg først ...

 

-Fungerer med bios F3 fra Gigabyte.

6766083[/snapback]

 

 

Fungerer fint "out of the box" i dual:

E6400

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 E.P.P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...