Gå til innhold

Blizzard jobber med tre nye spill (PC)


Anbefalte innlegg

Tror noen kanskje bør sjekke opp hva "melking" egentlig betyr. Å lage et godt spill og en god utvidelsespakke faller ikke akkurat innunder den beskrivelsen. Sims og Battlefield, derimot, der kan jeg si meg enig.

 

Så er det jo selvfølgelig mulig at dagens fjortisdotter ikke har samme forhold til Blizzard som dem som har fulgt dem siden Rock n' roll racing og Lost vikings.

6748026[/snapback]

 

Må ærlig innrømme at jeg har ikke følgt Blizzard lenger enn siden Diablo, men det er ikke relevant for å kunne bedømme om de driver med melking eller ikke. Jeg har god oversikt over hva de har gitt ut den siste tiden, og for meg faller det inn under melkekategorien.

 

Tre Diablo-titler, og de har sagt at de kommer til å gi ut fler.

To Starcraft-titler, en kommende, antakeligvis fler. De hadde også tenkt til å gi ut en Starcraft-versjon til konsoll.

Fire Warcraft-titler, WoW inkludert, ekspansjonspakken er på vei, og de har annonsert at de skal gi ut en hvert år fremover, og ikke glem filmen.

 

Det bør ikke være så vanskelig å se trenden her.

6749810[/snapback]

 

 

tre diablo tittler på 7 år... melking?

to starcraft tittler på 9 år... melking?

4 Warcraft tittler på 12 år... melking?

 

vs

 

f.eks 15 the sims tittler siden 2000

 

Beklager men den den tar jeg bare ikke...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oversikt over The Sims, inkludert utvidelsespakker og samlepakker:

Lista vart så lang at eg putta den i ein skjult tag.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

The Sims

Deluxe Edition

Double Deluxe

Triple Deluxe

The Sims Mega Deluxe

The Sims Complete Collection

The Sims: Expansion Collection Volume One

The Sims: Expansion Collection Volume Two

The Sims: Expansion Collection Volume Three

The Sims: Expansion Three-Pack Volume 1

The Sims: Expansion Three-Pack Volume 2

 

Tillegspakker:

Livin' It Up

House Party

Hot Date

On Holiday

Unleashed

Superstar

Makin' Magic

 

The Sims2

 

Tillegspakker:

Pets

Open For Business

Nightlife

University

Glamour Life Stuff Pack

Family Fun Stuff Pack

 

Edit: The Sims Online

Trur eg fekk med meg dei fleste. The Sims vart lansert i februar 2000 og mengden med tillegspakker snakker vel for seg sjølv?

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Håhåhå! Diablo 3 og Starcraft 2! :D

 

Warcraft 4 hadde jo også vore helt fantastisk, men det ser eg på som veldig lite sansynlig på ei god stund endå i alle fall.

 

Håpar vi får sjå noke meir til alt det som var i den hemmelige levelen på Starcraft. Og kva skjedde egentlig etter at Tyrael øydela the Worldstone?

 

Og så multiplayeren! Det er få spel som har så bra multiplayer som Blizzard sine! :D

 

Me want!

Lenke til kommentar

Melking er ikke nødvendigvis å gi ut dårlige spill, nei, da har dere misforstått. Melking går på det å bruke samme konseptet om og om igjen og bare fortsette med det samme gamle vante fordi man vet at det selger, og det er en veldig enkel løsning.

 

Og i Starcraft, Warcraft og Diablo så du kan du jo bare se på oppfølgerne og se hvor lite forandringer det egentlig er.

Lenke til kommentar

Ja. La oss se på forskjellen på Warcraft 2 og Warcraft 3. Spillet gikk fra 2D til 3D, spillet fikk diverse rpg-elementer i seg. Altså helter som kan gå opp i erfaring (lvl-e) og få seg forskjellige ting som styrker dem. Videre fikk spillet en sterkere map-editor med funksjoner som gjorde at man nå kunne lage baner som nærmest klassifiserte som modifikasjoner av spillet. Jeg nevner i fleng: Tower Defence, Tower Wars, Hero Arena, Hero Line Wars og utallige andre.

 

Warcraft 2 hadde ikke mutliplayer før i en senere versjon da kalt battle.net edition. I Warcraft 3 var multiplayer over battle.net standard. Også nye spillelementer ble lagt til som muligheten for å lage din egen kampanje.

 

Joda, Warcraft 3 bygde på samme setting og viderefortalte historien Warcraft 1 og 2 hadde begynt. Men det klassifiserer ikke til begrepet melking! Warcraft 3 er så totalt forskjellig fra Warcraft 2 at mange som var sjeleglad i Warcraft 2 ikke ahdde så mye til overs for Warcraft 3 og skulle ønske det var emr likt toeren. Men jeg regner med at dette er noe du ikke vet siden det virker som du ikke ahr satt deg så veldig godt inn i dette.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Ja. La oss se på forskjellen på Warcraft 2 og Warcraft 3. Spillet gikk fra 2D til 3D, spillet fikk diverse rpg-elementer i seg. Altså helter som kan gå opp i erfaring (lvl-e) og få seg forskjellige ting som styrker dem. Videre fikk spillet en sterkere map-editor med funksjoner som gjorde at man nå kunne lage baner som nærmest klassifiserte som modifikasjoner av spillet. Jeg nevner i fleng: Tower Defence, Tower Wars, Hero Arena, Hero Line Wars og utallige andre.

 

Warcraft 2 hadde ikke mutliplayer før i en senere versjon da kalt battle.net edition. I Warcraft 3 var multiplayer over battle.net standard. Også nye spillelementer ble lagt til som muligheten for å lage din egen kampanje.

 

Joda, Warcraft 3 bygde på samme setting og viderefortalte historien Warcraft 1 og 2 hadde begynt. Men det klassifiserer ikke til begrepet melking! Warcraft 3 er så totalt forskjellig fra Warcraft 2 at mange som var sjeleglad i Warcraft 2 ikke ahdde så mye til overs for Warcraft 3 og skulle ønske det var emr likt toeren. Men jeg regner med at dette er noe du ikke vet siden det virker som du ikke ahr satt deg så veldig godt inn i dette.

 

Snorre :)

6752045[/snapback]

 

Bortsett fra forskjellen på Warcraft 1 og 2, så er det du nevner småting. Jeg syns det virker helt blåst å prøve og motstride at Blizzard satser på det vante og bare fortsetter å bygge på de forskjellige franchisene sine, dette er jo ikke et synspunkt, men et faktum.

 

I bare nyere tid så er det 11 titler på bare tre franchise. Det sier sitt.

Lenke til kommentar

Jeg bare krysser fingrene for at Diablo3 ikke blir lock-on combat jeg. Og at vi går over til full 3d i første eller tredjeperson, og mulighet for flere personer i hvert game. Samtidig som at de holder på de gode tradisjonene med hennsyn på gameplay, story, balansering osv.

Et vanskelig steg uten tvil, men jeg har troen på Blizzard her.

 

Gleder meg sykt til en theatrical trailer av Diablo ihvertfall :D

Lenke til kommentar

I følge BTK er det altså forbudt å lage oppfølgere og utvidelsespakker - ellers regnes dette som melking.

 

Hva med å lage kloner i stedet? DET må være mye bedre - bare kalle det for noe annet - selv om spillet funker på samme måte? Det begynte med Dune 2, tok av med C&C - og så har vi fått 2000 kloner av denne sjangeren.

 

Diablo - tonnevis av kloner, siste klone ut er Titan Quest - som forøvrig er et bra spill.

 

Nei, melking er noe man gjør uten å bry seg noe særlig om det man gjør... Derav ordet - melke ei ku, du klemmer og drar i juret, og det er det du gjør. Sorry BTK, men du vet ikke hva å melke er. Den dagen Blizzard spydde ut nye Diablo-spill / Starcraft-spill / Warcraft-spill hvert år, da melker de. Unntaket er MMORPGs som det kreves expansions for ca 1 gang i året for å underholde folk nok til at de ikke stikker av til andre nye MMORPGs.

Lenke til kommentar

Legger merke til at du ikke nevner en eneste tittel med navn. Veldig, veldig, veldig få spill som er originale og kreative, slike spill ser vi kanskje hvert andre / tredje år.

 

Black & White (1'ern) var et slikt spill. Dungeon Keeper også. Spore blir nok det. Og en drøss med titler fra sent-80'tall, eller tidlig-90'tall da spill-industrien for alvor begynte å ta av. Hvis du liker å spille dataspill (er jo ikke sikkert det da), så syns jeg litt synd på deg, da du har veldig få spill å spille. Nevn étt spill som ikke er repetivt? Uansett hvordan man snur og vender på det, ender man opp å gjøre det samme om og om igjen, bare litt hardere og litt vanskeligere, og med litt andre navn.

 

At et spill ikke er "originalt" og "kreativt" (i følge deg) betyr ikke at det er "melking".

 

Sid Meier's Civilization er et spill som har kommet i 4 utgaver på 15 år - er Civilization 2, 3 og 4 melking av eneren? Ikke en plass, men du mener kanskje det? Tilleggspakkene til disse spillene kan nok gå inn under "melking", da de tilførte veldig lite til hovedspillet.

 

Å slippe et nytt spill innenfor samme sjanger / univers hvert 5. år er ikke melking en plass.

Lenke til kommentar
Du misforstod, du spurte meg om hva slags spill jeg liker, og jeg ga deg et svar. Jeg sa ikke at det var melking hvis spillet ikke var slik.

6762168[/snapback]

Ser fortsatt at du ikke kan nevne en eneste tittel. Men nå er det nok off-topic. Du er tydeligvis helt alene i denne verdenen om å mene det du mener, men det er selvsagt lov det også.

 

Gleder meg uansett til de nye spillene til Blizzard, selv om jeg nok bare blir hekta på evt. Diablo-spill :cool:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg nevne noen titler på spill jeg liker egentlig? Hvilken relevans har det i forhold til diskusjonen som har vært gående her? Jeg tviler på at du er noe interessert i å diskutere uansett, det virker som du bare mener det du gjør og hva andre mener er overhodet ikke interessant. Du har uansett korrekt, og det å mene noe annet enn "normalen", hva nå enn det er, er tydeligvis ikke noe positivt.

 

Og nei, jeg er ikke alene i verden om å ikke syns Blizzard er det helt store.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...