Gå til innhold

Masseslipp fra ATI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GDDR4..spennende  :dribble:

 

Lurer på om det er like klokkevennlig som GDDR3 er.

6728380[/snapback]

 

Er GDDR 3 så klokkevillig da?

 

Trodde de brikkene som står på feks 7900gtx kortene var laget for 1800mhz jeg, og det er langt ifra alle kort som klarer det.

 

De som klokker virkelig bra kommer kanskje opp i 2000mhz med voltmods og lignende, og det er ikke så sykt spør du meg :hmm:

 

Noen som har noe mer om GDDR3? Står forferdelig lite på wikipedia feks.

6728500[/snapback]

 

Hvor klokkevenlig det er er litt hvordan produsenten har laga kortene. Mitt gamle x800gt kunne økes med over 300mhz, men med mitt 7800gtx kan jeg ikke over 10mhz uten at korte viser at det er misfornøyd :p

Lenke til kommentar
Trodde de brikkene som står på feks 7900gtx kortene var laget for 1800mhz jeg, og det er langt ifra alle kort som klarer det.

6728500[/snapback]

 

Nja, en del av kortene kommer vel med 1.2ns minne tror jeg(?) :hmm:

 

Dessuten har sikkert nvidia trikset litt med timingsene(strammet de opp litt), men det kan selvsagt evt. fikses ved å endre i biosen.

 

Jeg synes i hvert fall x1950xt er en liten flopp... Det nytter vel ikke komme et halvt år etter x1900xtx kom med bare en bitteliten ytelsesøkning? :p Men det gjenstår vel å se hvor bra det overklokker, og om samsungs 0.91ns kan imponere :) (som for øvrig er spesifisert til å kunne kjøre på 2.2ghz)

Lenke til kommentar
Jeg synes i hvert fall x1950xt er en liten flopp... Det nytter vel ikke komme et halvt år etter x1900xtx kom med bare en bitteliten ytelsesøkning? tongue.gif Men det gjenstår vel å se hvor bra det overklokker, og om samsungs 0.91ns kan imponere smile.gif (som for øvrig er spesifisert til å kunne kjøre på 2.2ghz)

 

det er både og. er jo et litt rart kort. de blir jo de første som kommer med ddr4 så di får prøvekjørt den og tøffa seg litt. reklame og sånn. så får de prøvekjørt kjøleren... tipper vi ser noe som dette på R600, ihvertfall vifte systemet.

 

 

kommer denne kjøleren på 1900xt kort? eller bare XTX?

Lenke til kommentar

X1900XT til <2500,- er et kupp så de som vil kjøpe kort nå må hive seg på

denne muligheten!

 

Ellers er X1900GT konkurrenten til 7900GT, så da må dere sammenligne disse prisene.

 

Jeg har alltid ventet på at X1900XT eller 7900GTX skulle få et solid prisfall, og nå ville jeg løpt og kjøpt X1900XT, men så viser det seg at mitt nye PC prosjekt med overgang til PCIe blir forsinktet pga. forsinkelser og noen skuffende aspekter rundt eks. Conroe. Så jeg sitter i am2/conroe tenkeboksen frem til nærmere jul!

 

Så hadde det ikke vært for at jeg venter på litt bedre produkter rundt AM2/Conroe så hadde jeg handla X1900XT på flekken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...