Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Hva du jobber med:

  • Begynner å arbeide på elektroseksjonen på OSL 21. juli (Reperasjon av banelys etc, rengjøring etc...)
  • Jobber litt her på gården hvor jeg bor (gressklipping, jordbærsalg, traktorkjøring etc...)

Hvor gammel du er:

Blir 16 i August

 

Hva tjener du i timen:

OSL: 105 kr

Hjemme: 75 kr (?)

 

Arbeidstid

OSL: 08:00 - 16:30

Hjemme: Når det trengs

 

Hvor mye betaler du i skatt?

0%

0%

 

Utdanning:

Nettop ferdig med 10. klasse..

Endret av Even92LN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som: Elektrikerlærling, siste halvår...

 

Hvor gammel du er: 20år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 158 kr timen

 

Hvor mye betaler du i skatt? Ikke helt sikker, men er vel 25-30% eller noe

 

Utdanning: GK Elektro, VK1 Elektro.

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Konsulentstilling i konsernstaben i norsk finanskonsern

 

Hvor gammel du er: 25år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Grunnlønn etter finansforbundets (selv om jeg ikke er medlem) lønnstrinn 4X pluss overtid, bonus og en del tillegg og frynsegoder.

 

Hvor mye betaler du i skatt? 30%-40% tipper jeg

 

 

Utdanning: Nyutdannet siviløkonom

Lenke til kommentar

Hva du jobber som:

Jobber i "alt mulig"-butikk. Selger maling, verktøy, elektro-saker, pyntegjenstander, kjøkkensaker osv.

Når jeg er på jobb, sitter jeg i kassa eller fyller opp med varer fra lageret. Får av og til andre oppgaver som å selge/blande maling og å rydde på lageret.

 

Hvor gammel er du:

Er 17 år.

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn:

101,50kr/t.

 

Hvor mye betaler du i skatt?

Har hatt frikort så langt, men skal ordne meg et skattekort med 10% i trekk.

 

Utdanning:

Barneskole

Ungdomskole

VG1 Medier og kommunikasjon

VG2 Medier og kommunikasjon

Lenke til kommentar

Jeg jobber som: Sommervikar ved miljøsteinfabrikk

Jeg er: 17år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 140kr timen

 

Arbeidstid: 07.00 - 16.00 i fem/seks uker i sommer

Hvor mye betaler du i skatt: Frikort

Utdanning: Vidregående Medier og kommunikasjon VG1/VG2.

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar

Jeg jobber som: Driver kiosk i Reitan Servicehandel (Narvesen)

Jeg er: 41

Hva du tjener du i timen/månedslønn: ca 700 tusen i året. Mine ansatte har fra 126-150 kr i timen

 

Arbeidstid: Alltid, men butikken er åpen 0900-2300.

Hvor mye betaler du i skatt: ca 45%

Utdanning: Startet som ekstrahjelp.

Lenke til kommentar
Jeg jobber som: Driver kiosk i Reitan Servicehandel (Narvesen)

Jeg er: 41

Hva du tjener du i timen/månedslønn: ca 700 tusen i året. Mine ansatte har fra 126-150 kr i timen

 

Arbeidstid: Alltid, men butikken er åpen 0900-2300.

Hvor mye betaler du i skatt: ca 45%

Utdanning: Startet som ekstrahjelp.

Når startet du som ekstrahjelp? Må si at du har vært flink til å klatre deg oppover i gradene.. :D

Lenke til kommentar

Startet i 1991, overtok min første butikk i 1994. Så jeg har holdt på en stund.

Jobbet en periode administrativt i kjeden, men valgte å gå tilbake til butikk da jeg ble lei av å reise + at inntektspotensialet er en del bedre som franchisetaker.

Lenke til kommentar
Hva Jobber du som: Resepsjonist ved Rica

Hvor gammel er du: 22

Lønn: 118,87 i henhold til HRAF Tariff, ca 120 til neste år

 

Edit:

 

Tjener litt over standard fagarbeiderlønn i komunen her for nyutdannet fabarbeider.. som blir 240k i året.. har ikke giddi å regne på timelønna.. noen som vet hvor mange timer det er i ett årsverk?

 

Det blir 20k i månden, som blir om du jobber standard heltid (37,5 t) og da 150 timer månden en timeslønn på 133.33...

Vanlig antall timer hvis man jobber standard mnd er 162,5, ikke 150..

Lenke til kommentar

Hva du jobber som:

Eg jobber som ferievikar på eit alluminiumsverk. Jobben min går ut på å passe på at omnane i hallane har det fint. Eg jobber på skift

 

Hvor gammel er du:

Er 19 år.

Hva du tjener du i timen/månedslønn:

Eg har 153 kr/timen i grunnlønn. Samstundes får eg tillegg for diverse, som å jobbe ettermiddag, delta på møte, jobbe natt osv.

 

Arbeidstid:

Sidan eg jobber skift kan den variere frå heile døgnet. Det er ofte 12timar * 3 dagar i helgene.

 

Hvor mye betaler du i skatt?

Trur eg har 33% i skatt eller noko, vart litt usikker no.

Utdanning:

Vidaregåande skule med godkjent generell studiekompetanse.

 

Edit: det kan vere lønna har gått opp 14,2 kr/time etter nye forhandlingar, men sidan eg er usikker på dette, tar eg det ut av reknestykket :)

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Startet i 1991, overtok min første butikk i 1994. Så jeg har holdt på en stund.

Jobbet en periode administrativt i kjeden, men valgte å gå tilbake til butikk da jeg ble lei av å reise + at inntektspotensialet er en del bedre som franchisetaker.

Ikke for å spore helt av, men var på god vei inn i dette selv for ei stund sia. Må du som franchisetaker ''kjøpe'' kiosken når man evt får mulighet til å ta over eller fungerer det som ''vanlig'' butikk at butikksjefen kan få sparken om resten av kjeden tar en rutinekontroll og ikke er fornøyd med resultatet?

 

Slitsom bransje dette her, fort å bli helt utbrent om man ikke passer på å få litt fritid. Lenge har du holdt på i den kiosken? Hvor mange ansatte? Skal sies at det var ren matvarebransje jeg holdt på med, men vis man pr dags dato sammenligner vareutvalget mellom en Narvesen kiosk og en matvarebutikk vil man finne forbløffende mye likt..

Lenke til kommentar

 

Hva du jobber som:

Eg jobber som ferievikar på eit alluminiumsverk. Jobben min går ut på å passe på at omnane i hallane har det fint. Eg jobber på skift

 

Hvor gammel er du:

Er 19 år.

Hva du tjener du i timen/månedslønn:

Eg har 153 kr/timen i grunnlønn. Samstundes får eg tillegg for diverse, som å jobbe ettermiddag, delta på møte, jobbe natt osv.

 

Arbeidstid:

Sidan eg jobber skift kan den variere frå heile døgnet. Det er ofte 12timar * 3 dagar i helgene.

 

Hvor mye betaler du i skatt?

Trur eg har 33% i skatt eller noko, vart litt usikker no.

Utdanning:

Vidaregåande skule med godkjent generell studiekompetanse.

 

Edit: det kan vere lønna har gått opp 14,2 kr/time etter nye forhandlingar, men sidan eg er usikker på dette, tar eg det ut av reknestykket :)

 

 

Hvilket aluminiumsverk jobber du på? Har selv jobbet på aluminiumsverk forrige sommer, var godt og varmt inni hallen på godværsdager for å s i det slik. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Hva du jobber som: Vaskekjerring på Siemens Trondheim, sommerjobb

 

Hvor gammel du er: 19

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 137kr/t

 

Hvor mye betaler du i skatt? 2%, rota vekk frikortet :wallbash:

 

Utdanning: Generell studiekompetanse

Lenke til kommentar
Hva du jobber som:

Eg jobber som ferievikar på eit alluminiumsverk. Jobben min går ut på å passe på at omnane i hallane har det fint. Eg jobber på skift

 

Hvor gammel er du:

Er 19 år.

Hva du tjener du i timen/månedslønn:

Eg har 153 kr/timen i grunnlønn. Samstundes får eg tillegg for diverse, som å jobbe ettermiddag, delta på møte, jobbe natt osv.

 

Arbeidstid:

Sidan eg jobber skift kan den variere frå heile døgnet. Det er ofte 12timar * 3 dagar i helgene.

 

Hvor mye betaler du i skatt?

Trur eg har 33% i skatt eller noko, vart litt usikker no.

Utdanning:

Vidaregåande skule med godkjent generell studiekompetanse.

 

Edit: det kan vere lønna har gått opp 14,2 kr/time etter nye forhandlingar, men sidan eg er usikker på dette, tar eg det ut av reknestykket :)

 

 

Hvilket aluminiumsverk jobber du på? Har selv jobbet på aluminiumsverk forrige sommer, var godt og varmt inni hallen på godværsdager for å s i det slik. :D

Eg jobbar på Sør-Norge Aluminium :) Eg har enno ikkje jobba ettermiddag når sola har steikt heile formiddagen, men gleder meg til første gong det skjer. Eg kvir meg kan du sei, det er varmt nok som det er no :)

Lenke til kommentar
[ikke for å spore helt av, men var på god vei inn i dette selv for ei stund sia. Må du som franchisetaker ''kjøpe'' kiosken når man evt får mulighet til å ta over eller fungerer det som ''vanlig'' butikk at butikksjefen kan få sparken om resten av kjeden tar en rutinekontroll og ikke er fornøyd med resultatet?

 

Slitsom bransje dette her, fort å bli helt utbrent om man ikke passer på å få litt fritid. Lenge har du holdt på i den kiosken? Hvor mange ansatte? Skal sies at det var ren matvarebransje jeg holdt på med, men vis man pr dags dato sammenligner vareutvalget mellom en Narvesen kiosk og en matvarebutikk vil man finne forbløffende mye likt..

 

Nei, en må ikke kjøpe butikken i Narvesen. En stiller en bankgaranti ovenfor Franchisegiver og tegner en 5 års kontrakt. Franchisegiver eier lokalene og innredning/data, mens F.taker betaler alle variable kostnader som lønn til ansatte, strøm o.l.

 

Og, nei du kan ikke få sparken med mindre du misligholder kontrakten grovt. Gjør man en generelt dårlig jobb kan det hende at man ikke får fornyet kontrakten etter 5 år, men det er sjeldent. Jeg har nettop fornyet kontrakten etter 5 års drift i nåværende butikk.

 

Dagligvare er mye, mye mere krevende enn kiosk og derfor er normal franchise inntekt i f.eks. Rema 1000 på over en mill.

Jeg har 7 ansatte og en medium stor butikk. Det krever sitt men inntekten er ok. Kan alltis velge å burke flere lønns timer, og dermed tjene litt mindre.

 

Dette er jo smule OT i forhold til denne tråden, så vil du vite mere kan du sende meg en PM.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...