Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Hva du jobber som:

Dagligvarebutikk

 

Hvor gammel er du:

15 år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn:

grunnlønn på 98 kroner, men får litt i bonus og. Månedslønna ligger på rundt 5000-8000.

 

Arbeidstid:

2 og en halv gang i uka, altså jobber en dag annenhver uke. Cirka 13,5 timer i uka.

 

Hvor mye betaler du i skatt?

Frikortet gikk ut forrige måned, så har tjent mer enn det jeg kunne på det, og har ikke levert noe skattekort, så er ikke helt sikker på hvor mye jeg betaler i skatt.

Utdanning:

Nettopp gått ut av 10.

Endret av Campless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du jobber som: IT-sjef/IT-ansvarlig i et mellomstort firma innen finansbransjen, Oslo.

 

Hvor gammel du er: 25

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Ikke nok egentlig, men satser på at dette blir bedre innen overskuelig fremtid. Har dog en bonusordning og flere frynsegoder som veier opp litt.

 

Hvor mye betaler du i skatt? Cirka det jeg skal betale i forhold til min inntekt. ;)

 

Utdanning: Javisst!

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Hva du jobber som:

Selger på Spaceworld og dørvakt

 

Hvor gammel er du:

22 år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn:

Tjener 120 kr/t hos Spaceworld og 200 kr/t som dørvakt. Totalt pr måned varierer med arbeidsmengde. Men, som student i tillegg, så har jeg utbetalt ca. 15.000,-

 

Arbeidstid:

Torsdag, fredag, lørdag (Begge jobber)

 

Hvor mye betaler du i skatt?

Betaler det tabellkortet mitt sier jeg skal betale :)

 

Utdanning:

Akkurat fullført første år på Bi, men skal bytte i retning Noroff eller noe mer IT-relatert.

 

Tror forørvrig det er mange misunnelige sjeler her. Ser flere reagerer på at en 18 år gammel fotograf tjener 500 kr/t. Det er da slettes ikke usansynlig i det hele tatt. Vær litt kreativ, så kan du lett doble, tredoble om ikke firedoble den lønnen. Alt handler om kreativitet, og det er kun den som setter grensen for hvor mye èn tjener. Ikke kom å si at jobben ikke vil betale deg mer, for da kan du i et fritt land som Norge finne på noe helt annet.

Kloke ord jeg har plukket opp fra min far, som absolutt har gjort det respektabelt i IT-bransjen. (Nei, jeg sitter ikke her og skryter, jeg legger frem sannheten.)

 

I dagens marked så er det helt klart en stor fordel med utdanning. Det vil nok gjøre veien til målet ditt mye enklere enn hva den ville vært uten. (Uavhengig om du jobber for noen eller driver eget firma)

Så, folkens, slutt å syte om at folk har usansynlige lønninger. Det er tullete. Det er ditt valg :)

Endret av nwinger
Lenke til kommentar

Folk som går i lære har fastsatt lønn, at folk skriver høyere timelønn kan skyldes to ting:

 

1) De ljuger

2) De jobber overtid hvilket gjør at de drar opp timelønn snittet.

 

Når man er lære er lønnen fastsatt, at private gir mer lønn til folk i lære har jeg aldri hørt om.

 

Mange som vil fremheve sin e-penis på dette fora, og det kan være lett å se de unge gutta som tydeligvis vil fremheve seg. Særlig morsomt er det med de som ikke engang har peiling på hva de betaler i skatt endten iform av prosent eller tabelltrekk.

 

Hva du jobber som: IT-Mann og Up And Coming Investor.

Hvor gammel er du: 20

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: fast ansatt: 23.000,- per måned.

 

Samlet for 2007: omkring 420.000,- Dette året var jeg i lære så da var ikke betalingen på jobben like god som den er nu.

 

Hvor mye betaler du i skatt? 28% på utbytter og aksjegevinster - 36% av fast inntekt

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Hvor jobber du? Kongsberg Maritime Simrad

 

Hva du jobber som: Fiskeri testavd.

 

Hvor gammel du er: 18

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 116,- med bonusmuligheter.

Hvor mye betaler du i skatt? Jobber ut frikortet mitt nå, men det er bare fordi jeg jobbet på rimi før og hadde derfor frikort for i år.

 

Utdanning:

Grunnkurs elektrofag.

VG2 dataelektronikk fordypning.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Jobb: Medarbeider i prisguide.no. I sommer også "vikar" for innholdsansvarlig i samme nettsted. :p

 

Alder: 17.

 

Lønn: Jobber på provisjon. Gjennomsnittlig månedslønn ligger på ca 4000 over et helt år (ganske skjevt, jobber f.eks. mer når det regner om sommeren enn under tentamenstida.)

 

Arbeidstid: Når jeg vil, så lenge jeg har tilgang på Internett.

 

Skatt: Husker ikke, men det var ikke mange kronene i fjor. Bruker frikortet så langt det går, i fjor ble det noen tusen over det.

 

Utdanning: Grunnskole og Vg1.

 

Jobben er grei, for jeg kan jobbe så mye jeg vil når jeg vil, så lenge jeg har nett. Men det er ikke alltid noe å gjøre, pluss at jobben er særdeles lite sosial. Er på utkikk etter en annen jobb jeg kan ha fra høsten av, hvor jeg må møte opp et sted og gjøre noe med mennesker og ikke bare sitte og taste alene. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hva du jobber som: Lærling IKT-Driftsfag. Ved Ålesund VGS fram til i morgen og i August begynner jeg ved Atlanten VGS

 

Hvor gammel du er: 20år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Alt for lite, noe som lærlinger må finne seg i. 10.000 måneden omtrent (50%)

 

Hvor mye betaler du i skatt? 15%

 

Utdanning: GK Elektro, VK1 IKT Driftsfag pluss et deltidsår ved kokkelinja.

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: IT-engineer hos Kongsberg Maritime

 

Hvor gammel du er: 20

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Ligger vel på 169,- i timen, 320.000 i året. I tillegg kommer overtid, vakttillegg og dekning av mobil og bredbånd.

 

Hvor mye betaler du i skatt? Tabelltrekk, så det varierer pga overtid/tillegg.

 

Utdanning: IKT-Driftsfag

Endret av Kristaafa
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: IT-konsulent i Oslo kommune (sommervikar)

 

Hvor gammel du er: 21

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Lønnstrinn 41: 371 800.

 

Hvor mye betaler du i skatt? Blir nok frikort i år? Nettopp dimma fra forcen.

 

Utdanning: Fagbrev, IKT-Driftsfag

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Pleieassistent ved et sykehjem, deltid

 

 

Hvor gammel du er: 19

 

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 112,- dagtid, 25 kr tillegg ved aftensvakt + 45 kr tillegg i helgene. På det meste tjener jeg altså f.eks en lørdagskveld ca 180 kr timen.

 

 

Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort.

 

Utdanning: Fullført vgs, allmenn. Medisin til høsten.

Lenke til kommentar

Hva jobber du som: "handyman" på Betongfabriken (unicon) i oslo, sjursøya

 

allt fra hjullasterkjøring til pigging av betongtrommler osv.

 

 

Hvor gammel er du: 17

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 105kr/t 7-15 +50% tillegg ved overtid.

 

Mye betaler du i skatt? 21%

 

Utdanning: Ferdig med vidergående yrkesfag (1år bygg og anlegg, 2år: Anleggsteknikk)

 

 

Prøver å skaffe lærlingeplass som maskinfører, men ser dårlig ut sålangt :/

Endret av Freak627
Lenke til kommentar
Folk som går i lære har fastsatt lønn, at folk skriver høyere timelønn kan skyldes to ting:

 

1) De ljuger

2) De jobber overtid hvilket gjør at de drar opp timelønn snittet.

 

Når man er lære er lønnen fastsatt, at private gir mer lønn til folk i lære har jeg aldri hørt om.

 

Mange som vil fremheve sin e-penis på dette fora, og det kan være lett å se de unge gutta som tydeligvis vil fremheve seg. Særlig morsomt er det med de som ikke engang har peiling på hva de betaler i skatt endten iform av prosent eller tabelltrekk.

 

Hva du jobber som: IT-Mann og Up And Coming Investor.

Hvor gammel er du: 20

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: fast ansatt: 23.000,- per måned.

 

Samlet for 2007: omkring 420.000,- Dette året var jeg i lære så da var ikke betalingen på jobben like god som den er nu.

 

Hvor mye betaler du i skatt? 28% på utbytter og aksjegevinster - 36% av fast inntekt

 

Hva er du utdannet som ? Stresser ikke med å komme ut i arbeidslivet, da jeg tenker på utdanning og, men å starte helt i starten av 20-åra med den lønna er jo ikke så gærent! ;D

Lenke til kommentar
Jobb: Medarbeider i prisguide.no. I sommer også "vikar" for innholdsansvarlig i samme nettsted. :p

 

Alder: 17.

 

Lønn: Jobber på provisjon. Gjennomsnittlig månedslønn ligger på ca 4000 over et helt år (ganske skjevt, jobber f.eks. mer når det regner om sommeren enn under tentamenstida.)

 

Arbeidstid: Når jeg vil, så lenge jeg har tilgang på Internett.

 

Skatt: Husker ikke, men det var ikke mange kronene i fjor. Bruker frikortet så langt det går, i fjor ble det noen tusen over det.

 

Utdanning: Grunnskole og Vg1.

 

Jobben er grei, for jeg kan jobbe så mye jeg vil når jeg vil, så lenge jeg har nett. Men det er ikke alltid noe å gjøre, pluss at jobben er særdeles lite sosial. Er på utkikk etter en annen jobb jeg kan ha fra høsten av, hvor jeg må møte opp et sted og gjøre noe med mennesker og ikke bare sitte og taste alene. :p

 

Høres perfekt ut for meg, med bare noen timer her og der ledig for jobb da. Kan du fortelle litt mer om hvordan jeg kan få en slik jobb, og hva jeg eventuelt må kunne?

Lenke til kommentar

tråden har kommet til livet igjen jo :p

 

Hva du jobber som: McDonalds

 

Hvor gammel du er: 18 år

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 128,3 kr i timen

 

Hvor mye betaler du i skatt? 0%, frikort enda...skal i militæret til september, men tror ikke jeg går over 40000 kroner da.

 

Utdanning: Ferdig med videregående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...