Gå til innhold

25K, hva ville du brukt dem til ?


Sephiroth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville spart de til jeg flyttet ut og gått så mye bananas som det går ann for 25k på IKEA.

6731071[/snapback]

Det er det svakeste forslaget jeg har hørt. "Woohoo, gå bananas på Ikea!" "Disse gardinene var litt dyre, men DET DRITER VI I! :w00t: "

6731906[/snapback]

 

Dyre gardiner på IKEA?

Å fyre av 25k der vil jo resulterer i et lastebil lass med møbler og dingser.

 

 

Men kom til å tenke på en ting.

 

Det fins et alternativ til digre CV høyttalere som vil koste deg langt langt mindre men fremdele yte meget bra.

 

Hvis du ser på Infinity SM-155 så kan de fåes veldig rimelig på bruktmarkedet og det er høyttalere som er ganske undervurdert egentlig. De er en slags replika av CV sin AT-100 bare modernisert. Høyttaleren har en 15" basser med 2stk 5 1/4" mellomtoner samt 1stk 1" diskant. De har justerbart delefilter for det øvre registeret i front. De spiller mye mye penere enn CV klarer og de har en følsomhet på 102DB som vil si de er lettdrevne og kan spille høyt med nok effekt. Bassen blir det som CV drar de på samt tyngde og kvaliteten i kassa. Infinity'ene er enklere satt sammen og er generellt billigere men kan absolut annbefales, spesiellt med tanke på at man kan få de ned i 2500-3000,- pent brukt. Disse sammen med en NAD C372 vil gi et anlegg som spiller meget bra til en rimelig penge.

 

PS:har hatt 2par med dem i tillegg til å ha et par CV AL-1000 (som er CV sin kraftigste single 15" høyttaler) og baserer konklusjonen min på det. Du kan også lese litt HER

Lenke til kommentar
Ville spart de til jeg flyttet ut og gått så mye bananas som det går ann for 25k på IKEA.

6731071[/snapback]

Det er det svakeste forslaget jeg har hørt. "Woohoo, gå bananas på Ikea!" "Disse gardinene var litt dyre, men DET DRITER VI I! :w00t: "

6731906[/snapback]

:!: Hahahaha

 

 

 

Jeg ville brukt det på anlegg eller gitar og amp. Dette er ting som du kan ha glede av i mange år. En pc er god i noen måneder og om et par år er den skrap :)

Lenke til kommentar

Personlig hadde eg brukt de til enten lappen eller kjøpt meg en masse "smått" som ikke kostet allverden men som eg har lyst på som f.eks: Video "ipod" at whatever merke, fiskeutstyr, dvd spiller som kiss dp600, litt klær, utstyr til vofsen som proff trekksele, kløv, dyre kvalitets høretelefoner og litt sånn små dill dall.

Lenke til kommentar

Å spare penger man virkelig har spart, ennå lengere, bare for å spare til noe nærmest uoppnåellig, synes jeg er en dårlig og ikke minst fryktelig kjedelig og langtekkelig prosess. Lev i nuet! Ta deg alltid råd til og realisere de små drømmene. Dermed er man fornøyd hele tiden. Alternativet er selvfølgelig å leve på springvann og kokt ris til du er 85 år, og så kjøpe deg en ny Ferrari. Men noe sier meg at du kommer til å angre litt da, om du skjønner hva jeg mener ;)

 

En sak jeg selv har opplevd et par ganger med sparing av mindre beløp, er at interessen for det produktet man i utgangspunktet begynte å spare til, har dabbet av i løpet av spareperioden. Når pengene endelig er det, er man plutselig litt usikker på om man skal kjøpe det til fordel for noe annet som har dukket opp. Men løsningen er jo uansett veldig enkel: kjøp det andre! Og skulle du ikke ha lyst på noe annet akkurat da, Ja DA kan du fortsette å spare til lysten kommer.

Lenke til kommentar
Ville spart de til jeg flyttet ut og gått så mye bananas som det går ann for 25k på IKEA.

6731071[/snapback]

Det er det svakeste forslaget jeg har hørt. "Woohoo, gå bananas på Ikea!" "Disse gardinene var litt dyre, men DET DRITER VI I! :w00t: "

6731906[/snapback]

 

Dyre gardiner på IKEA?

Å fyre av 25k der vil jo resulterer i et lastebil lass med møbler og dingser.

 

 

Men kom til å tenke på en ting.

 

Det fins et alternativ til digre CV høyttalere som vil koste deg langt langt mindre men fremdele yte meget bra.

 

Hvis du ser på Infinity SM-155 så kan de fåes veldig rimelig på bruktmarkedet og det er høyttalere som er ganske undervurdert egentlig. De er en slags replika av CV sin AT-100 bare modernisert. Høyttaleren har en 15" basser med 2stk 5 1/4" mellomtoner samt 1stk 1" diskant. De har justerbart delefilter for det øvre registeret i front. De spiller mye mye penere enn CV klarer og de har en følsomhet på 102DB som vil si de er lettdrevne og kan spille høyt med nok effekt. Bassen blir det som CV drar de på samt tyngde og kvaliteten i kassa. Infinity'ene er enklere satt sammen og er generellt billigere men kan absolut annbefales, spesiellt med tanke på at man kan få de ned i 2500-3000,- pent brukt. Disse sammen med en NAD C372 vil gi et anlegg som spiller meget bra til en rimelig penge.

 

PS:har hatt 2par med dem i tillegg til å ha et par CV AL-1000 (som er CV sin kraftigste single 15" høyttaler) og baserer konklusjonen min på det. Du kan også lese litt HER

6732078[/snapback]

Jeg har sett veldig mye på de høyttalerene der ja, + syns de er penere også hehe

______

 

mye bra forslag her, men den ponni av jo bra CrazyKimmi=), men litt kipt å måtte forklare dama at jeg blåste 25 K på ei jente på nettet jeg ikke kjenner, hmm faller nok ikke i god jord den der hehe

____

og til Con. vel bamsemums, uff kjenner det verker i tennene allerede. Kansje jeg brude dra til ssverge og kjøpe redbull :) for 230 kr brettet får jeg jo ca 109 brett, eller 2616 bokser. :thumbup::w00t:

__

Å spare penger man virkelig har spart, ennå lengere, bare for å spare til noe nærmest uoppnåellig, synes jeg er en dårlig og ikke minst fryktelig kjedelig og langtekkelig prosess. Lev i nuet! Ta deg alltid råd til og realisere de små drømmene. Dermed er man fornøyd hele tiden. Alternativet er selvfølgelig å leve på springvann og kokt ris til du er 85 år, og så kjøpe deg en ny Ferrari. Men noe sier meg at du kommer til å angre litt da, om du skjønner hva jeg mener ;)

 

En sak jeg selv har opplevd et par ganger med sparing av mindre beløp, er at interessen for det produktet man i utgangspunktet begynte å spare til, har dabbet av i løpet av spareperioden. Når pengene endelig er det, er man plutselig litt usikker på om man skal kjøpe det til fordel for noe annet som har dukket opp. Men løsningen er jo uansett veldig enkel: kjøp det andre! Og skulle du ikke ha lyst på noe annet akkurat da, Ja DA kan du fortsette å spare til lysten kommer.

6733182[/snapback]

bra svart er ganske enig med deg, jeg føler avdabbingen allerede, ikke bra. men får jo noen forslag her da :) just keepem coming :)

Lenke til kommentar
Ville spart de til jeg flyttet ut og gått så mye bananas som det går ann for 25k på IKEA.

6731071[/snapback]

Det er det svakeste forslaget jeg har hørt. "Woohoo, gå bananas på Ikea!" "Disse gardinene var litt dyre, men DET DRITER VI I! :w00t: "

6731906[/snapback]

Syns ikke det var så veldig svakt jeg, han spurte jo tross alt hva hver enkelt ville bruke pengene til. Og skal en leilighet innredes, er det greit med en ekstra slant.

Endret av Hanne:)
Lenke til kommentar
Ville spart de til jeg flyttet ut og gått så mye bananas som det går ann for 25k på IKEA.

6731071[/snapback]

Det er det svakeste forslaget jeg har hørt. "Woohoo, gå bananas på Ikea!" "Disse gardinene var litt dyre, men DET DRITER VI I! :w00t: "

6731906[/snapback]

Syns ikke det var så veldig svakt jeg, han spurte jo tross alt hva hver enkelt ville bruke pengene til. Og skal en leilighet innredes, er det greit med en ekstra slant.

6735145[/snapback]

 

Ikke så veldig svakt, enig. MEN haha, jeg lo.

Lenke til kommentar
Ville spart de til jeg flyttet ut og gått så mye bananas som det går ann for 25k på IKEA.

6731071[/snapback]

Det er det svakeste forslaget jeg har hørt. "Woohoo, gå bananas på Ikea!" "Disse gardinene var litt dyre, men DET DRITER VI I! :w00t: "

6731906[/snapback]

Syns ikke det var så veldig svakt jeg, han spurte jo tross alt hva hver enkelt ville bruke pengene til. Og skal en leilighet innredes, er det greit med en ekstra slant.

6735145[/snapback]

 

Ikke så veldig svakt, enig. MEN haha, jeg lo.

6736756[/snapback]

hehe på en måter er det jo ganske genialt, hvis man da ikke eier en dritt av slike "ting" og jeg tror du hadde fått ganske mye for 25K, jeg brukte 8 K på ikea for 3 mnd siden, og jeg fikk MYE for det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...