Gå til innhold

Problemer med Netshop/Asus


Anbefalte innlegg

Hei, har ett problem med Netshop. Jeg hadde problemer med skjermen og batteriet til min bærbare asus og sendte den inn til netshop den 26.juli. Bad om en midlertidig pc som jeg kunne bruke mens den min egen bærbare er til reprasjon, men dette ville de ikke gi.

Har 2-3 ganger purret på de om når min egen pc vil bli sendt tilbake til meg eller om eg kan få en låne en midlertidig pc, men det har ikke ført frem. De hevdet de ikke hadde en bærbar pc tilgjengelig.. (noe som eg tviler på da det er en pc-butikk..) Når eg spør de om fremgangen i reprasjonen sa de at Asus ikke svarte på e-mailen deres på mange uker. Etter å ha sendt en e-mail senere fikk eg endelig greie på at Pcen var hos Asus.

 

Nå har det gått 2 måneder uten noen pc, men bare en masse frustrasjon over Netshop og Asus. Får sende en mail til forbrukerombudet og spørre dem. Så vidt eg vet har forbrukeren krav på å få låne en midlertidig pc hvis reprasjonen tar mer enn 14 dager..

Nå har eg ventet i 2 måneder, semesteret har begynt og eg er helt tom for tålmodighet.. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortversjonen er vel her at Netshop har driti på draget, igjen. Hev kjøpet, eller krev å få en ny pc til samme verdi som den som ble sendt inn. Det er ikke din feil at Asus sliter med å reparere.

Netshop HAR ANSVARET.

Kutt ut telefoner, sørg for å ha alt skriftlig. Det pleier å hjelpe å sende en fax. Legg frem alle detaljer, gjerne en skarp tone, men aldri usaklig eller uhøflig.

Har gjort det samme før, i fjor sommer faktisk, hvor det var sommervikarer og andre ikke så fullt erfarne folk der. Ventet altfor lenge med å sende inn en skriftlig klage, men det hjalp, og det hjalp fort.

Må inneholde saksgang, hva som er gjort eller ikke gjort når.

Krev å hev kjøpet, grunnet at ikke Netshop har overholdt sine forpliktlser ovenfor deg. Ta pengene og bruk de i en annen butikk som tar kundene sine litt mere seriøst.

Lenke til kommentar
Hvis du leverte den inn 26. Juli... Hvordan har det da gått 2 mnd?

6721479[/snapback]

 

vi får håpe han mener 26. juni, ellers er det typo :p

 

Nå vil jeg ikke forsvare noen parter her, bare skyte inn at Asus er ekstremt tungvinte på reparering. Laptoper må sendes til Nederland, og det kan ta laaang tid. Kanskje noe å tenke på om andre vurderer Asus. Temmelig klønete å ikke ha en norsk service-partner.

6721508[/snapback]

 

vel, det samme var det med Nokia også, men min mening er at det ikke fritar forhandler for ansvaret. Lånegjenstand skulle vært minskravet i dette tilfellet, mye pga studier.

Lenke til kommentar
Hvis du leverte den inn 26. Juli... Hvordan har det da gått 2 mnd?

6721479[/snapback]

Selv 1 mnd(dersom det ikke er Juni) er egentlig for lenge, det burde ikke ta så lang tid.

 

Ellers kan man vel vifte med kjøpsloven her, står det ikke noe om hvor lang tid en butikk har på å utbedre en feil? Og hvilke rettigheter man har? Mitt tips er at du skriver en mail til forbrukerrådet og spør hvilke rettigheter du har, du kan spørre uten å blande dem inn enda! http://www.forbrukerradet.no/

 

Utover det er min erfaring med Netshop også noe lunken, de sender kanskje med sjokolade, men det imponerer ikke meg :)

Lenke til kommentar
Nå vil jeg ikke forsvare noen parter her, bare skyte inn at Asus er ekstremt tungvinte på reparering. Laptoper må sendes til Nederland, og det kan ta laaang tid. Kanskje noe å tenke på om andre vurderer Asus. Temmelig klønete å ikke ha en norsk service-partner.

6721508[/snapback]

 

Vet du, det synes jeg ikke er klønete i det hele tatt. - Om servicepartneren ligger i Norge, nederland eller irland tar det faktisk ikke mer enn maks 1 dag ekstra og sende pc'en hver vei, så det er nok ikke akkurat plasseringen som er problemet her.

Lenke til kommentar
Vet du, det synes jeg ikke er klønete i det hele tatt. - Om servicepartneren ligger i Norge, nederland eller irland tar det faktisk ikke mer enn maks 1 dag ekstra og sende pc'en hver vei, så det er nok ikke akkurat plasseringen som er problemet her.

6721621[/snapback]

Beklager - transport tar lengre tid. Jeg hadde en garantireparasjon hvor gjenstanden måtte sendes Tyskland. Sporingsnummeret for returen viste at transporten tilbake tok litt under en uke. Transporttør: DHL. Årsaken ligger nok i tolllageret både i Tyskland og i Norge.

Lenke til kommentar
Vil ikke si å låne ut en bærbar er "kostnadseffektivt" for en databutikk.

En lånegjenstand kan kreves om selger ikke lidet økonimisk (i en større skala). En mobiltelefon til 400kr kan jeg forstå.. men en bærbar til 5000-6000kr, nei.

6721581[/snapback]

 

 

Lånegjenstand har man krav på uansett, såfremt reparasjonen tar over 1 uke (hvis man får beskjed om dette på forhånd har man krav på dette fra dag 1, men hvis man er usikre på reparasjonsomfanget så har man krav på erstatnings/lånegjenstand fra dag 8.)

 

Jeg vil også påstå å ha en låne pc på lager ikke er urimelig.

Jeg jobber hos en bilforhandler og vi må ha erstatningsbiler til kundene i de tilfellene hvor "stå-tiden" på bilen er over 7 dager.

 

Vi har også en vesentlig kostnad med innkjøp av biler til "utlånsvirksomhet", men vi tjener inn igjen noe av utgiftene vi har ved å selge disse når de begynner å nærme seg 2-3 år.

 

Det skulle være mulig for Netshop/andre butikker å ha det på samme måte?

Lenke til kommentar
Beklager - transport tar lengre tid. Jeg hadde en garantireparasjon hvor gjenstanden måtte sendes Tyskland. Sporingsnummeret for returen viste at transporten tilbake tok litt under en uke. Transporttør: DHL. Årsaken ligger nok i tolllageret både i Tyskland og i Norge.

6721646[/snapback]

 

Sorry, men dette har ikke noe med lokasjonen å gjøre, men hvordan den som betaler for transporten har valgt å sende varen :)

Lenke til kommentar
Vil ikke si å låne ut en bærbar er "kostnadseffektivt" for en databutikk.

En lånegjenstand kan kreves om selger ikke lidet økonimisk (i en større skala). En mobiltelefon til 400kr kan jeg forstå.. men en bærbar til 5000-6000kr, nei.

6721581[/snapback]

 

du må ta hensyn til hva slags forhandler dette er. Det er ikke urimelig sett i forhold til butikken. Til og med best Buy som er mindre enn netshop greide å grave et sliktilbud frem til meg. jeg avslo fordi jeg ikke trengte det og syntes det ble for dumt for dem.

Lenke til kommentar

Lånegjenstand har man krav på uansett, såfremt reparasjonen tar over 1 uke (hvis man får beskjed om dette på forhånd har man krav på dette fra dag 1, men hvis man er usikre på reparasjonsomfanget så har man krav på erstatnings/lånegjenstand fra dag 8.)

 

6722041[/snapback]

 

tror du tar feil...man har ikke KRAV på låneprodukt. Hvis låneprodukt medfører "betydelige kostnader" for forhandler er ikke dette krav, men betydelige kostnader er seff en definisjonssak, og netshop burde ha gitt deg en for lån i denne perioden. De har sannsynligvis maskiner inne som har blitt returnert/angret, og burde kunne utlevere en slik en da de ikek vil tape mye på å låne ut en slik da den allerede har vært hos kunde og er "brukt"

Lenke til kommentar

Lånegjenstand har man krav på uansett, såfremt reparasjonen tar over 1 uke (hvis man får beskjed om dette på forhånd har man krav på dette fra dag 1, men hvis man er usikre på reparasjonsomfanget så har man krav på erstatnings/lånegjenstand fra dag 8.)

 

6722041[/snapback]

 

tror du tar feil...man har ikke KRAV på låneprodukt. Hvis låneprodukt medfører "betydelige kostnader" for forhandler er ikke dette krav, men betydelige kostnader er seff en definisjonssak, og netshop burde ha gitt deg en for lån i denne perioden. De har sannsynligvis maskiner inne som har blitt returnert/angret, og burde kunne utlevere en slik en da de ikek vil tape mye på å låne ut en slik da den allerede har vært hos kunde og er "brukt"

6722097[/snapback]

 

når de til og med lager slike maskiner, så blir argumentet tynt.

Lenke til kommentar

Lånegjenstand har man krav på uansett, såfremt reparasjonen tar over 1 uke (hvis man får beskjed om dette på forhånd har man krav på dette fra dag 1, men hvis man er usikre på reparasjonsomfanget så har man krav på erstatnings/lånegjenstand fra dag 8.)

 

6722041[/snapback]

 

tror du tar feil...man har ikke KRAV på låneprodukt. Hvis låneprodukt medfører "betydelige kostnader" for forhandler er ikke dette krav, men betydelige kostnader er seff en definisjonssak, og netshop burde ha gitt deg en for lån i denne perioden. De har sannsynligvis maskiner inne som har blitt returnert/angret, og burde kunne utlevere en slik en da de ikek vil tape mye på å låne ut en slik da den allerede har vært hos kunde og er "brukt"

6722097[/snapback]

 

Jeg er enig med urimelige kostnader, men som du skriver så burde de kanskje brukt noen av "angrefrist-pc'ene" til "låne pc'er", ettersom dette faktisk vil for veldig mange bli sett på som utrolig god service.

 

Urimelig kostnad må jo også sees i forbindelse med evt. verditap på lånegjenstanden kontra anskaffelsesverdien på pc'en som det er reklamert på.

 

 

Jeg tror ikke tapet deres ville vært så stort i forhold til PR'en de hadde fått og jeg tror de også hadde kapret en god del kunder ved å gjøre det på denne måten.

Lenke til kommentar

Mente 26.juni ja.. Har kviteringen fra posten.

Det irriterende var at etter å ha sendt 2-3 mail hvor jeg spurte om hvorfor det tok så lang tid så fikk jeg siste gang beskjed om at de ville kontakte meg når pcen var ferdig.. De ble vel lei av å få mail fra meg

Kan legge ved mailene eg har fått fra netshop:

 

 

20.juli:

Hei

 

Maskinen er testet med defekt backlight, og defekt batteri.

Jeg har sendt RMA (Reparasjonshenvendelse) til ASUS for snart 2 uker siden, men har ikke fått

svar.

Purrer opp saken på nytt i dag.

 

mvh

Jul Andre

Netshop

 

Hei!

 

Maskinen er i Asus sine hender og vi avventer tilbakemelding fra dem. Dessverre har vi ikke inne

noen maskin vi kan låne dere for tiden, men skal komme med oppdatering/tilbakemelding straks vi

får vite noe mer.

 

Ved retur av varer for reparasjon, husk å legge med returskjema, du finner dette under

kundesenter på siden vår.

Dersom du ikke har skriver, skriver du feilmeldingen på ett ark med penn.

Returer uten returskjema vil bli returnert ubehandlet på kunde`s regning. Varer testet uten

feil, belastes med gebyr.

Send pakken som norgespakke da vil vi få sporing på den.

Angrefrist betalt med Visa/MasterCard kreditteres tilbake til Visa/MasterCard konto.

Med vennlig hilsen

Thor;   Kundesenter / Netshop

Telefon 33422210

 

 

 

Sendte denne mailen til [email protected]

 

Hei, sendte inn min bærbare pc til Netshop for snart 2 måneder siden(26juni) og har enda ikke fått den tilbake eller fått informasjon om når den er ferdig. Jeg har 2 ganger bedt de om en bærbar pc som jeg kan bruke midlertidig mens min egen pc er til reperasjon..

Hvilke rettigheter har jeg i denne sammenhengen?

Og hva anbefaler Forbrukerrådet at jeg gjør videre?

Endret av BeggeDeler
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på (før je gønsker å ta noen som helst side i saken) er hvorvidt BeggeDeler her som kunde har informert seg om retur-rutinene til Netshop før han makket inn varene og sende de med posten? For meg ser det ut til at omtrent 8 av 10 kunder som klager på forsinkelser i retursaker ikke har fulgt retur-rutinene til bedriften noe som alltid vil medføre forsinkelser. Netshop informerer sågar om dette på sine kundesider.

 

En annen ting form folk lett glemmer i sommervarmen er f e r i e a v v i k l i n g. Jeg har enda ikke vært borti en bedrift som ikke har redusert effektivitet i ferieavviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...