Gå til innhold

Problemer med Netshop/Asus


Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på (før je gønsker å ta noen som helst side i saken) er hvorvidt BeggeDeler her som kunde har informert seg om retur-rutinene til Netshop før han makket inn varene og sende de med posten? For meg ser det ut til at omtrent 8 av 10 kunder som klager på forsinkelser i retursaker ikke har fulgt retur-rutinene til bedriften noe som alltid vil medføre forsinkelser. Netshop informerer sågar om dette på sine kundesider.

 

En annen ting form folk lett glemmer i sommervarmen er f e r i e a v v i k l i n g. Jeg har enda ikke vært borti en bedrift som ikke har redusert effektivitet i ferieavviklingen.

6722380[/snapback]

 

2 måneder er uansett årsak for drøyt, da tar jeg også i betraktning at de per dags dato ikke viser tegn til å vite hvor den er i systemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer på (før je gønsker å ta noen som helst side i saken) er hvorvidt BeggeDeler her som kunde har informert seg om retur-rutinene til Netshop før han makket inn varene og sende de med posten? For meg ser det ut til at omtrent 8 av 10 kunder som klager på forsinkelser i retursaker ikke har fulgt retur-rutinene til bedriften noe som alltid vil medføre forsinkelser. Netshop informerer sågar om dette på sine kundesider.

 

En annen ting form folk lett glemmer i sommervarmen er f e r i e a v v i k l i n g. Jeg har enda ikke vært borti en bedrift som ikke har redusert effektivitet i ferieavviklingen.

6722380[/snapback]

 

Jeg leste returrutinene på netshop.no og fulgte dem. Jeg bad om å få en midlertidig bærbar pc til og med før jeg sendte inn pcen. Men de svarte ikke på denne forespørselen første gang. Andre gang jeg spurte( mer enn en måned senere) sa de at de ikke hadde en bærbar pc til låns.

Jeg fylte ut dette skjemaet: http://www.netshop.no/skjemaer/returskjema.doc

etter at jeg spurte netshop.no per mail om hvordan reprasjonsprosedyrene var.

Jeg sendte pakken som norgespakke slik som de ønsket.

 

Jeg er ikke ute etter å "ta" netshop eller å skape bråk. Jeg trenger bare pcen min spesielt nå som semesteret starter eller minimum en midlertidig pc netshop kan låne meg.

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å bruke det som noen som helst grunn, men det er mange som glemmer at det er en del faktorer som spiller inn på hvor lang tid en retursak tar. Dersom et produkt blir returnert uten returskjema med en feilbeskrivelse vil dette selvsagt ta lenger tid enn om den hadde hatt en feilbeskrivelse.

 

Nå vet jeg ingenting om hvordan denne varen ble returnert da det ikke sies noe om det, men det ene svaret fra Netshop indikerer jo at dette kan være noe av grunnen, så det var derfor jeg spurte.

 

Jeg er er helt enig i at det her har tatt alt for lang tid, men jeg blir bare så utrolig oppgitt hvergang jeg kommer over noen som mener en hver retursak skal ta 3 dager uavhengig om de har giddi å brukt 5 minutter på å lese gjennom bedriftens returhåndtering før de sender varen.

 

Også er det en kjennsgjerning at jo større en bedrift er jo mindere avhengig blir de av god kundeservice for å holde den kundemassen de trenger for å overleve. Det er en brennede sannhet man like gjerne kan lære seg først som sist.

 

Edit: da har du ihvertfall ditt på det tørre :) Jeg spurte jo ikke for å svartmale deg på noen måte, bare for å få det fram, for som sagt begynner jeg å bli litt oppgitt over folk som klager uten å ha noe reelt å klage på. Uansett er jo 2 måneder drøyt og jeg har full forståelse for din frustrasjon. JEg benytter bare enhver anledning til å minne folk på at store bedrifter har rutiner for noen få svært gode grunner :)

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Tydelig att Netshop har driti på draget her, selger selv asus maskiner og går det noe galt sender vi en mail til asus med serienr + feil, dette tar max 1 dag, så kommer det en Budbil fra TNT og henter maskina og maskina er nede der iløpa 3-4 dager, så bruker asus ca 1-2uker på og reparere maskina, så tar det 3-4 dager tilbake, Asus\TNT har nemmelig slike tollpapirer som gjør att de slipper veldig enkelt igjennom, ogaå det att Asus ikke svarer på Mail fra netshop mer mest sannsynelig bare tull, jeg ville ringt netshop og fått RMA nr som de har fått fra Asus og ringt 23 16 26 82, det er nr til Asus kontoret i norge\skandinavia jeg vil nemmelig tro det er Netshop som er træge her og ikke Asus, men håper du får maskin\pengene igjen fort.

Lenke til kommentar

Når TV'n min ble ødelagt, fikk jeg beskjed om at hvis ikke tv'n ble fikset innen 21 dager så ville de erklære den Teknisk DOA (Visstnok ikke samme som vanlig dead on arrival ettersom tv'n var 3 år gammel). Saken der var reklamasjon, men blir kanskje ikke det samme? Fikk jeg ett tilbud som ikke er vanlig eller?

Lenke til kommentar

Ble lei av å vente på svar fra forbrukerrådet så eg ringte de istedet.

Eg gjorde som de sa:

Sendte mail til netshop der eg gav de 2ukers frist.. hvis ikke vil jeg heve kjøpet(som jeg har helt og holdent krav på ifølge damen hos forbrukerrådet). Altså den 7.september skal eg ha MOTTATT pcen.

 

Neste gang venter jeg ikke mer enn 20-30 dager før jeg prøver å heve kjøpet slik jeg tolket det av hun damen.

 

Anbefaler deg å gjøre det samme som meg GKSaue. Siden netshop ikke tar kundeservice på alvor er det eneste som hjelper å true de med å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Hallois BeggeDeler.

 

Glimmer å høre at vi faktisk har krav på noe sånt, så vet jeg det til neste gang..

 

Etter et hav at telefonsamtaler og tull og tøys fikk de endelig ræva i gir og sendte laptopen i går ettermiddag, så håper jeg får den i morgen.. Da ble det 5,5 uke fra jeg sendte den til jeg fikk den tilbake.

 

Sa forbrukerrådet om hvor lenge du måtte vente før du gav dem 2 uker frist? (ser du skriver 20-30 dager.. greit å vite ;) )

 

Lykke til videre, når du først har ventet så lenge som dette så hadde det jo ikke vært så ille å fått hevet kjøpet og kjøpt en sykt mye bedre laptop til samme prisen.. Men er jo også kjipt å være uten laptop nå i skoletiden, jeg har vært rimelig stresset selv :s

 

Cheers,

 

Glenn

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel.. Fikk pcen den 8 september. altså 2 og en halv måned ETTER at eg hadde sendt inn pcen. ledningen til pcen som lader batteriet fikk jeg i en seperat forsendelse dagen etterpå.

Pcen fikk jeg 1 dag etter fristen jeg hadde satt og ledningen 2 dager etter fristen(pcen er jo ubrukelig uten strømledning)

Så når jeg skulle bruke pcen viste det seg at pcen fortsatt IKKE FUNGERER!!, batteriet varer nå enda værre en før. kanskje det holder i 5 minutt før pcen slår seg av. Altså etter å ha ladet pcen i 5-10-30 timer så varer batteriet bare i 5 minutt..

 

Sendte en ny mail til asus(sikkert den 8ende mailen eg har sendt) der eg krevde å få hevet kjøpet og satte en svarfrist på 14 for dem til å svare. Svaret kom 2 arbeidsdager etterpå.

Eg skulle ringe Asus og snakke med de..

Jeg sa klart og tydelig ifra at jeg ville heve kjøpet, men dette fikk jeg til svar... Nå skal jeg oversende hele saken til forbrukerrådet og håper de kan hjelpe meg.

 

Er utrolig frustrerende å skulle mase og terpe på denne saken. Kunne brukt tiden min til så mye annet. Kan legge ut siste mailen eg sendte til asus og svaret deres:

 

Meg:

Fikk ledningen til den bærbare pcen på lørdag(9 september) i en seperat forsendelse.

Etter å ha ladet pcen i over 5 timer står det fortsatt at pcen bare er ladet opp til 14%. Når jeg tok ut kontakten så gikk det bare 4 minutter før pcen slo seg av.

Jeg brukte denne pcen på forelesninger der den må klare seg minimum 45 minutter uten strøm.

I returskjemaet skrev jeg at skjermen ikke funket og at batterikapasiteten ikke var tilfredsstillende.

Nå er bare skjermen fikset og batteriet er verre enn det det var før jeg sendte det inn.

Siden jeg i tillegg mottok pcen 1 dag senere enn fristen jeg hadde satt(ledningen til pcen mottok jeg 2 dager senere) så krever jeg å få hevet kjøpet.

 

Vennligst informer meg innen 14 dager hvordan jeg får pengene mine tilbake og hvor jeg skal sende pcen. Dere syns vel ikke at 2 og en halv måned er akseptabel leveringstid og så er i tillegg ikke pcen i fungerende stand når jeg mottar den ?!?

 

 

dem:

Hei!

 

Ta kontakt direkte med Asus på tlf: 23162682, så hjelper de dere med dette.

 

Ved retur av varer for reparasjon, husk å legge med returskjema, dette finnes under kundesenter

på siden vår.

Dersom du ikke har skriver, skriver du feilmeldingen på ett ark.

Returer uten returskjema vil bli returnert ubehandlet på kunde`s regning.

Varer testet uten feil, belastes med gebyr.

Send pakken som norgespakke da vil vi få sporing på den.

Svar på mottatt mail må anses som generelt, da det er gitt ut fra den info som er mottatt fra

kunde.

Angrefrist betalt med Visa/MasterCard kreditteres tilbake til Visa/MasterCard konto.

Med vennlig hilsen

Thor;  Kundesenter / Netshop

Telefon 33422210

 

 

Meg:

Hei ja..

Kanskje de misforstod min forigje mail, jeg er lei dette styret og har ikke tenkt til å ringe noen som helst.

Jeg ønsker å heve kjøpet.

Jeg oversender herved denne saken og alle mail til forbrukerrådet for videre behandling der.

Skulle dere være villig til å imøtekomme kravet mitt så gi meg beskjed snarest mulig.

 

Hva synes dere?? Er det meg som er urimelig her eller har netshop sin kundeservice blitt mye dårligere?

Lenke til kommentar

1) Å oppgi tlf til leverandør virker litt patetisk, de prøver å få kunde til å gjøre deres jobb.

 

2) De svarer ikke på mailen din, men ignorerer deg totalt.

 

Dette er ikke kundeservice, men kundehåndtering eller kundetakling :) Synes forøvrig siste svaret ditt er bra mht det useriøse svaret Netshop serverte på den første mailen.

Lenke til kommentar
Nå vil jeg ikke forsvare noen parter her, bare skyte inn at Asus er ekstremt tungvinte på reparering. Laptoper må sendes til Nederland, og det kan ta laaang tid. Kanskje noe å tenke på om andre vurderer Asus. Temmelig klønete å ikke ha en norsk service-partner.

6721508[/snapback]

Tja. Vi hadde nå raskere service når bærbare maskiner gikk til Nedlerland, Tyskland og Skottland enn vi har nå. Så det kan nok variere litt.

Lenke til kommentar
1) Å oppgi tlf til leverandør virker litt patetisk, de prøver å få kunde til å gjøre deres jobb.

Eventuelt så har leverandøren rutiner på slike saker som gjør at det går mye raskere for kunden enn om han tar det via Netshop. Det er faktisk mange tilfeller hvor det å "stå på krava" forsinker saksbehandlingen med 2-3 uker.

 

2) De svarer ikke på mailen din, men ignorerer deg totalt.

 

Dette er ikke kundeservice, men kundehåndtering eller kundetakling :) Synes forøvrig siste svaret ditt er bra mht det useriøse svaret Netshop serverte på den første mailen.

Om leverandøren kan fikse ting raskere for kunden, så er det faktisk god service som Netshop har gitt her. Istedet for en kjapp telefon til leverandør velger kunden 4-5 måneder saksbehandling med Forbrukerrådet og eventuelt Forbrukertvistutvalget etterpå. Til sammen ca. 1 år før han har en løsning.

 

Lurer på om det er Netshop som takler her, eller om kunden kanskje tar en kraftig takling på seg selv.

 

Heving av kjøpet etter 1 service har man faktisk ikke krav på. Og siden han tok imot maskinen igjen så blir det veldig vanskelig å heve kjøpet pga lang servicetid.

 

En annen ting her med batteriet. Er dette en reparasjon innenfor garantitiden til batteriet? Hvis ikke har sannsynligvis reklamasjon på batteri blitt avvist.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å heve kjøpet nå. Pcen var under 1 år gammel når jeg sendte den inn på reperasjon, nå er det ca 1 år siden jeg kjøpte den(husker ikke nøyaktig dato) fordi det tok 2 og en halv måned å reparere den.

 

Tror du TEE at jeg ikke får pengene mine tilbake pga sen leveringstid bare fordi jeg åpnet pakken? Det er vel ikke værre en at eg pakker den sammen igjen og sender den tilbake.

Som sagt grunnen til at eg åpnet pakken var fordi jeg ikke ønsket å sende den tilbake, men bruke den. Men så fant jeg ut at de ikke hadde fikset pcen, da gikk eg lei og ønsker å heve kjøpet.

 

Mailen deres tolket eg dithen at de ville eg skulle ringe asus for å spørre om hvordan jeg kunne fikse batteriet.

Hvis de mente at jeg skulle ringe asus for å få hevet kjøpet så skriver de vel det tilbake til meg på mail i morgen.

 

Utfra innlegget ditt Tee virker det som du mener det er min skyld at dette har tatt så lang tid og at netshop yter god kundeservice..

Isåfall hvorfor mener du det?

Lenke til kommentar
Utfra innlegget ditt Tee virker det som du mener det er min skyld at dette har tatt så lang tid og at netshop yter god kundeservice..

Isåfall hvorfor mener du det?

6850586[/snapback]

At det har tatt tid, nei. Men å gå veien om Forbrukerrådet og eventuelt Forbrukertvistutvalget kan nok koste deg en god del lenger tid enn nødvendig. Og hvorfor ikke prøve å ringe produsenten og høre om det kanskje kan ordnes med dem direkte? Eller er det viktigere for deg å tvinge Netshop til å gi deg en tregere løsning?

Lenke til kommentar
Utfra innlegget ditt Tee virker det som du mener det er min skyld at dette har tatt så lang tid og at netshop yter god kundeservice..

Isåfall hvorfor mener du det?

6850586[/snapback]

At det har tatt tid, nei. Men å gå veien om Forbrukerrådet og eventuelt Forbrukertvistutvalget kan nok koste deg en god del lenger tid enn nødvendig. Og hvorfor ikke prøve å ringe produsenten og høre om det kanskje kan ordnes med dem direkte? Eller er det viktigere for deg å tvinge Netshop til å gi deg en tregere løsning?

6851683[/snapback]

 

kanskje tingen er at han nå ønsker heving. 2,5 mnder er urimelig lang tid, og når den så ryker etter så kort tid fra service, så ser jeg faktisk ikke hevingskravet som urimelig. Du må huske at mange forhold kan avgjøre hevingen, ikke bare 3. gang service.

 

Hva angår batteriet så er garantien uvesentlig, og det vet du også. Er batteriet for dårlig så kan kunde reklamere på det, og med 5 minuttersbatteritid må vi snakke om en som har mishandlet batteriet eller maskinen veldig, for jeg har ikke greid å gjenskape et slikt problem på de 10 forskjellige laptopene jeg har hatt de siste årene.

Lenke til kommentar
Utfra innlegget ditt Tee virker det som du mener det er min skyld at dette har tatt så lang tid og at netshop yter god kundeservice..

Isåfall hvorfor mener du det?

6850586[/snapback]

At det har tatt tid, nei. Men å gå veien om Forbrukerrådet og eventuelt Forbrukertvistutvalget kan nok koste deg en god del lenger tid enn nødvendig. Og hvorfor ikke prøve å ringe produsenten og høre om det kanskje kan ordnes med dem direkte? Eller er det viktigere for deg å tvinge Netshop til å gi deg en tregere løsning?

6851683[/snapback]

"Tvinge Netshop", det høres ut som om det er kunden som er synderen her. Netshop har hatt PCen i 2.5 mnd og de ikke har klart å fått fikset den og testet den før de senderen den tilbake er svakt. For meg virker det som de med vilje har gjort seg vanskelige her, de sender den tilbake(delvis reparert og uten strømadapter) til kunde en dag etter fristen de har fått. Problemet her er vel at det er noe galt med enten batteriet eller ladesystemet på PCen, dvs ettersom han ikke får "fylt" det mer enn 14%. Det høres ikke ut som vanlig slitasje.

 

Mht å tilby kunde tlf nr er forsåvidt greit nok i seg selv, men hvorfor ikke gjøre det første gangen om det er raskere og bedre for kunde? Problemet med svaret til Netshop er i hovedsak at de ikke svarer på spørsmålet eller mailen til kunde. Det er omtrent som å gå i butikken og spør etter bananer og få en instruks om hvordan du kan dyrke dem....

Lenke til kommentar
kanskje tingen er at han nå ønsker heving. 2,5 mnder er urimelig lang tid, og når den så ryker etter så kort tid fra service, så ser jeg faktisk ikke hevingskravet som urimelig. Du må huske at mange forhold kan avgjøre hevingen, ikke bare 3. gang service.

 

Hva angår batteriet så er garantien uvesentlig, og det vet du også. Er batteriet for dårlig så kan kunde reklamere på det, og med 5 minuttersbatteritid må vi snakke om en som har mishandlet batteriet eller maskinen veldig, for jeg har ikke greid å gjenskape et slikt problem på de 10 forskjellige laptopene jeg har hatt de siste årene.

6852303[/snapback]

Flere produsenter ordner heving av kjøpet eller ny maskin til kunden raskere selv enn om man går via butikken. Så når kunden ikke engang gidder å bruke 5 minutter på telefonen for å sjekke om det er mulig, men heller går til Forbrukerrådet, da virker det ikke som om det er tiden det har tatt som er det viktige her. Det blir liksom viktigere å få bevist at man har rett til litt tregere saksgang enn å få ting løst.

 

Og de som driver og whiner om at jeg kaller kunden for synderen bør kanskje lese hva jeg skriver. Jeg anbefaler kunden å se om det er mulig å få løst saken raskere enn det han legger opp til nå. Jeg sier ikke at noe er hans skyld. Men kverulering er vel ikke like morsomt dersom en faktisk leser det en svarer på?

 

Angående batterier og garanti/reklamasjon, så skal det mye til å få en reklamasjon på batteriet. Produsenten trenger bare sannsynliggjøre at det er kundens egen skyld at batteriet har tapt seg såpass som det har gjort. Å si feil bruk vil holde lenge i slike saker.

Lenke til kommentar

TEE: Det er VESENTLIG forskjell på ASUS og HP sitt servicenivå i forhold til norske forbrukerers rettigheter. Tviler sterkt på at ASUS vil hjelpe kunde her.

 

KUNDE: Netshop har krav på å gi deg pengene igjen. Du behøver ikke forholde deg til ASUS (og det behøvde du ikke før heller). Det har tatt 2.5 måned uten at de har klart å gi deg avhjelp.

 

Det er ikke "innen rimelig tid" og da har du krav på heving av kjøp.

 

Det er ikke værre.

 

Og merk at heving av kjøp betyr PENGENE igjen og ikke "velge annen vare hos oss" (som en del butikker prøver seg med).

 

En annen ting - Netshop har GODKJENT at batterifeilen er en mangel. Siden de tok den inn og sendte til verksted forrige gang. Dermed er kundens batterikapasitet en mangel - og det er den fremdeles. Uansett hva ASUS plutselig skulle si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...