Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har F50i og er fornøyd :)

 

nice, sprint skin eller? hvilken farge?

 

Har Spintskin. Hvite, med blåe striper (Messi versjon eller noe sånt, han bruker de ivhertfall)

 

Idag har jeg kjøpt meg disse skoene. Problemet er bare det at jeg lurer på om disse skoene passer til vanlig naturgress?

 

Det står jo enten krøllgress(?) og kunstgress

 

AG tror jeg står for "All Ground", så tror det skal gå greit..

Lenke til kommentar

Har tenkt på nye sko til sommeren, og må si Superfly frister utrolig.

 

Har sett at SF II er ute nå. Ser også at den veier "betydelig" mer enn SF I.

 

Noen som kan ramse opp forskjeller, forbedringer/ulemper osv. SF I mot SF II?

Hadde vært veldig nyttig!

 

PS: sorry for dobbelpost

Lenke til kommentar

Woah det er lenge siden man har postet her nå...eller noen andre steder for den saks skyld!

 

Men men, siden jeg nå først er her, så får jeg presentere F50 AdiZero:

 

f50azyellow1.jpg

f50azyellow2.jpg

f50azyellow3.jpg

 

f50azpurple1.jpg

f50azpurple2.jpg

f50azpurple3.jpg

 

Ja, skoene med en viss 80-talls preg er større enn F50i, så om du bruker str. 42 2/3 på F50i, så kan du trygt gå ned til 42 1/3 eller 42 hvis du vil ha skoene bra tett/godt på føttene dine. De er selvfølgelig forbausende lette, og jeg vil si at komforten er likedelt på F50i og F50az. Begge skoene i riktige størrelser sitter utrolig godt på føttene mine. Skinn varianten er, som vanlig, den som sittter best på føttene mine. Komfortable og lette samtidig. Ikke verst å få de to til å komme overens, gitt! Og som de fleste vet, så kan man altså ikke bytte overdel og/eller knotter på AZ. Overdelen er som på F50i; av SS (SprintSkin) imens yttersålen er av SprintFrame; geometrisk designet for å vedlikeholde stabilitet samt redusere vekten betraktelig. Tilfører faktisk bra med hælbeskyttelse gjør den også. Knottsystemet virker bra solid så langt. Så ja, er solide saker det her, så absolutt! Kan tenke meg at mange speedsters vil falle pladask for skoene... B)

 

Også en liten "bonus" som jeg fikk tak i for noen måneder siden:

 

Mercurial Vapor SL E8 (sjeldne sko det her):

e8mvsl1.jpg

e8mvsl2.jpg

e8mvsl3.jpg

 

Noen flere som ser frem til å skaffe seg Elite versjonen av Nike's nyeste sko?

nikeeliteboots.jpg

 

Ser frem til å se Superfly II i Elite! Er sikker på noen av stjernene ala Zlatan, Ribery og Arshavin trår til med de...

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Føler jeg har vært lenge borte fra fotballsko-tilværelsen som jeg har pleid å vært i.

Elite versjonen av Superfly II koster nok en formue vil jeg tro.

 

Noen som har noen henvendelser til posten jeg postet tidligere i dag?

Trenger svar raskt, må ha ordentlig fotballsko nå som sesongen begynner! :thumbup:

Lenke til kommentar

Shoo: Du må kødde med meg. Hvem har du gitt en BJ for å få tak i AdiZero før release? BAH!

Jeg vurderer sterkt å kjøpe Elite versjonen av SF siden jeg allerede har skaffet meg Vapor VI og synes det kan være litt kjedelig å ha 2 sko med samme farge. Men er ganske usikker på om sportsbutikker her i landet vil ta di inn.

 

Daggis0: Hvis valget ditt står mellom SF og SF II så hadde jeg absolutt gått for SF II.

Jeg har selv eid 2 par SF, som begge gikk adundas med samme problem, en enkel konstruksjonsfeil (spør du meg) i knottesystemet bak med hælen som har gjort at knottene rett og slett løsner.

Denne konstruksjonsfeilen er garantert rettet opp på SF II.

nike_5F00_elite_5F00_superfly2_5F00_exc_5F00_02.jpg

 

Det nye knottesystemet virker også veldig lovende, ikke at jeg har prøvd det på SF II, men på Vapor VI, som har helt likt system bortsett fra Nike Sense.

Lenke til kommentar

Torshov tar inn Elite, Corey.

 

Shoo, tester du de for OSL eller er det egen avtale? Uansett... Vapor kontra AZ hvor forskjellig føles de, stabiliteten er grei når det gjelder AZ? Hva med ballfølelse evt. hvor mye man kjenner det når man blir stemplet eller sparket ned?

 

 

Endret av Jørgen SG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...