Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Du vet fortsatt like godt som meg, DMATHISEN at de aller fleste her spiller på kunstgress, men jeg tviler på at jeg skal ha MV6 selv, mye fordi jeg har slitt med gnagesår på innsiden av storetåa med MV5 og har lite lyst til å svi av 2000 på et nytt par som gir meg samme problemer, samtidig har jeg ingen anelse om hva jeg bør gå over til da jeg har blitt vant til hvor deilig det er å spille med så lette sko. Puma v.10 ser forferdelig "plastikk" ut.

Lenke til kommentar

Du vet fortsatt like godt som meg, DMATHISEN at de aller fleste her spiller på kunstgress, men jeg tviler på at jeg skal ha MV6 selv, mye fordi jeg har slitt med gnagesår på innsiden av storetåa med MV5 og har lite lyst til å svi av 2000 på et nytt par som gir meg samme problemer, samtidig har jeg ingen anelse om hva jeg bør gå over til da jeg har blitt vant til hvor deilig det er å spille med så lette sko. Puma v.10 ser forferdelig "plastikk" ut.

Da bør vel Adizero være et bra alternativ? :roll:

Lenke til kommentar

Jeg hadde definitivt gått for v1.10, svært god sko. Evt skinnvarianten, om du synes de vanlige er for plastikk.. Selv synes jeg ikke det, og v1.10 er de beste skoene jeg har spilt med (enten de eller Vapor III, som jeg mener er de klart beste i Mercurial-serien hittil, lyst til å kjøpe meg et par...)

Lenke til kommentar

Ingen vet hvordan AdiZero blir enda. Jeg lurer fryktelig på hvordan den vil føles på foten og hvordan den vil holde med tanke på hvor lett den er. Hvordan er touchen med V.10, Jonas? Hvordan føles ballen når du fører den, er det samme følelse om Vapor eller er den på en måte mer "klissete". Tilslag? For min egen del er det viktig at jeg slipper gnagesår og at skoen helst har en god touch, føles lett og har et greit tilslag.

Lenke til kommentar

Touchen er ikke mer "klissete", nei. Nå har jeg bare prøvd Vapor 5 noen få ganger, men synes touchen er ganske lik. Tilslaget er det ikke noe å si på, v1.08 var litt rar pga tuppen, men den er jo gjort mye mindre på v1.10. Den er også en av de mer komfortable skoene jeg har brukt, og tilpasser seg foten fort, føles ikke stiv i starten eller noe sånt. Sitter godt og stramt rundt hele foten. De er også et par gram lettere enn Vapor ;) (Merkes jo ikke, men men :p)

Lenke til kommentar

Jeg hadde definitivt gått for v1.10, svært god sko. Evt skinnvarianten, om du synes de vanlige er for plastikk.. Selv synes jeg ikke det, og v1.10 er de beste skoene jeg har spilt med (enten de eller Vapor III, som jeg mener er de klart beste i Mercurial-serien hittil, lyst til å kjøpe meg et par...)

 

Vapor 3 syns jeg var de værste skoene! Gnagne faen hull i begge skoene med storetåen min :p Gikk i flere måneder med blåe tær...

Lenke til kommentar

Du vet fortsatt like godt som meg, DMATHISEN at de aller fleste her spiller på kunstgress, men jeg tviler på at jeg skal ha MV6 selv, mye fordi jeg har slitt med gnagesår på innsiden av storetåa med MV5 og har lite lyst til å svi av 2000 på et nytt par som gir meg samme problemer, samtidig har jeg ingen anelse om hva jeg bør gå over til da jeg har blitt vant til hvor deilig det er å spille med så lette sko. Puma v.10 ser forferdelig "plastikk" ut.

 

Jada, jeg vet jo det. Men det er jo faktisk slik at skoene holder mye lenger på naturgress, hvor skoene i utgangspunktet skal brukes. Så det at Nike velger å ha den type knotter er jo forsåvidt ganske bra(hvis kunstgressgenerasjonen ser bort ifra holdbarheten). Men som det ble nevnt tidligere så har feks vapor V eller vapor IV mye bedre holdbarhet på kunstgress, men så er det det med reklamasjon igjen da ;) Jeg kan jo selv innrømme at jeg trener på kunstgress hver dag. Jeg bruker som regel HG eller TF sko, men adiPURE III frister veldig, så blir som oftest at jeg bruker dem.

 

Du bør se på v1.10! Det er en veldig bra sko, jeg har også skrevet en anmeldelse av dem hvis du har lyst til å lese ;)

Anmeldelse

Lenke til kommentar

Jeg har lest alle anmeldelsene på Oslo Sportslager selvsagt og sitter igjen med at v.10 antageligvis blir mitt neste valg, men jeg har faktisk ikke hatt de rundt foten min før så jeg må jo selvsagt forsikre meg om de sitter komfortabelt. Vet noen om det kommer noen nye fargevarianter av v.10 snart, og er det noen foreløpig dato angående neste modell i v. serien fra Puma?

 

For øvrig så synes jeg at Ribery virkelig er den eneste spilleren så langt som har kledd de lilla MV6-skoene i Bayern München drakta.

Lenke til kommentar

Jeg har lest alle anmeldelsene på Oslo Sportslager selvsagt og sitter igjen med at v.10 antageligvis blir mitt neste valg, men jeg har faktisk ikke hatt de rundt foten min før så jeg må jo selvsagt forsikre meg om de sitter komfortabelt. Vet noen om det kommer noen nye fargevarianter av v.10 snart, og er det noen foreløpig dato angående neste modell i v. serien fra Puma?

 

For øvrig så synes jeg at Ribery virkelig er den eneste spilleren så langt som har kledd de lilla MV6-skoene i Bayern München drakta.

 

Har du sett de nyeste fargene a? Sølv/blå og svart/blå..

Lenke til kommentar

Har sett alle fargevariantene på SoccerBible, men lurer på når de når norske butikker? Samtidig hadde det vært interessant å høre hva dere synes matcher best med drakten min som er hvit overdel, grønne shorts og grønne strømper.

Hva med gule eller røde sko? Eller så passer jo alltid hvite sko til alt, samme med svarte sko :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...