Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Ser det er en del aktivitet her i fotballseksjonen, og da er det på sin plass med en egen tråd for fotballsko. De fleste som driver med fotball er opptatt av fottøyet, det er tross alt fotballspillerens viktigste redskap.

 

Tenkte vi kunne diskutere og dele erfaringer rundt forskjellige merker og modeller, samt tips til butikker og nettsteder. Kan også diskutere ulike sko til ulike underlag osv. Med andre ord alt som har med fotballsko å gjøre.

 

For å begynne...

Har de siste årene hatt de fleste toppmodellene til både Nike og Adidas, har aldri likt Umbro sine sko. Har prøvd en del Puma/Lotto/Diadora uten at noen av disse har falt i smak. Funnet mitt favorittpar i Adidas Predator Absolute, hadde også svært mye glede av Pulse (før kunstgresset tok knekken på også det paret).

 

Mange som bestiller fotballsko fra nett? Har aldri prøvd, men noe jeg definitvt vil vurdere neste gang. Har tenkt å bestille meg et par nye sko med skruknotter, og har kikket en del på Nikes Air Legend, noen som har disse? Kjentes fantastisk ut i butikken, har desverre ikke fått prøvd dem skikkelig på bane. Også vurdert den nyeste Total 90-skoen, selv om jeg er litt usikker på knottene.

 

 

Herved erklærer jeg fotballsko-tråden for åpnet, Joga Bonito! :)

 

2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint med en tråd om fotballsko! Har selv for Umbro X boot II og har blitt helt forreslska i de. Passer perfekt til foten min, og er gode å skyte med. Har ikke noe å sammenligne de med siden jeg i alle år har brukt billigmodeller fra hvilketsomhelst merke.

 

Kjøpte de på Torshov klubb, og har bare god erfaring derfra. Derrimot fra unisport, som jeg bestilte to par sko for ca et år siden, har jeg dårligere erfaring med. Masing om ordren min i 5 mnd før de fikk sendt pakken var ganske frustrerende, og når jeg først fikk pakken ette toll og mva, hadde de bare sendt ene paret jeg bestilte. Dårlig kundeservice, og dansker som overhodet ikke forsto norsk. Kan såklart være engangstilfelle, siden mange venner har gode erfaringer derfra.

Lenke til kommentar
Kjøpte de på Torshov klubb, og har bare god erfaring derfra. Derrimot fra unisport, som jeg bestilte to par sko for ca et år siden, har jeg dårligere erfaring med. Masing om ordren min i 5 mnd før de fikk sendt pakken var ganske frustrerende, og når jeg først fikk pakken ette toll og mva, hadde de bare sendt ene paret jeg bestilte. Dårlig kundeservice, og dansker som overhodet ikke forsto norsk. Kan såklart være engangstilfelle, siden mange venner har gode erfaringer derfra.

6701908[/snapback]

 

Ok, takk for info :)

Unisport har bra priser, men det blir vel litt toll osv. Bestilte Newcastle-drakt fra en annen dansk nettbutikkk, mm sport, og det gikk knirkefritt (hørte aldri noe om toll eller noe som helst). Er vel toll på alle varer (bortsett fra bøker) over 200kr, noe som er latterlig lavt i mine øyne.

 

Har aldri likt Umbro. Har aldri funnet noen som passer min fot, og jeg synes ikke de ser så fine ut heller (uten at det betyr alt).Hadde et par Vapor, var den første modellen tror jeg. Utrolig gode sko, men desverre litt for smal for min fot. Air Zoom Total 90-skoene har passet meg bedre, når det gjelder Nike.

 

Hvilke erfaringer har dere med gressko (FG/HG) på kunstgress(nyere typer)? Synes både FG og HG fungerer bra, men uansett såle blir de raskt utslitt. Eneste sko som har taklet kunstgress bra for meg, er Nike Air Zoom Total 90 II. Knottene passer kunstgresset bra (dog ikke like fornøyd på naturgress), og de er i tillegg bedre rustet foran. Sportstape/lim har ikke klart å løse problemet skikkelig på de andre modellene, for min del.

Endret av ingveh
Lenke til kommentar

Jeg hadde Air Legend, og jeg pimpa dem på nikefootball.com også, navn og det hele.

 

De er dritdeilige, de er vanvittig gode for skudd og pasninger, knottene har ikke tatt veldig mye slitasje selv om de har vært gjennom en sesong, Air-puta under sålen fungerer ganske godt og ja, jeg scorte noen saftige langskudd med dem.

 

Leveringen var treig, var vel åtte uker de brukte på å lage skoen, sende den og alt det...

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Hvilke erfaringer har dere med gressko (FG/HG) på kunstgress(nyere typer)? Synes både FG og HG fungerer bra, men uansett såle blir de raskt utslitt. Eneste sko som har taklet kunstgress bra for meg, er Nike Air Zoom Total 90 II. Knottene passer kunstgresset bra (dog ikke like fornøyd på naturgress), og de er i tillegg bedre rustet foran. Sportstape/lim har ikke klart å løse problemet skikkelig på de andre modellene, for min del.

6702034[/snapback]

HG knottene er litt store synes jeg, men begge deler fungerer godt nok. Følelsen av FG er nok bare bedre, men på følelse er SG best imo :tease: .

 

Har disse selv, hadde electricity-fargen før. Skrev vel om det i den forrige tråden som omhandlet fotballsko.

Lenke til kommentar
Ikke nok med at du lager en ny tråd, du har ikke lest den andre.

Tror det meste skulle være svart på der.

6710592[/snapback]

 

Har såvidt vært innom den andre, fikk ikke med meg det med Tunit.

Denne tråden er for diskusjon rundt alle typer fotballsko.. :)

6710755[/snapback]

Det var vel egentlig den andre og til slutt.

 

Og tuniten hadde problemer med knotter ved tidligere generasjoner pga svakt metall i gjengene på knotten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...