Gå til innhold

Fotballsko: Vil disse fungere på kunstgress?


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig å ha noen kontakter hos Adidas, så jeg får kjøpt ting til innkjøpspris. Vurderer derfor å kjøpe Adidas +F50 Premium settet (som koster alt for mye i butikken) - men jeg lurer på en liten ting. Vil de mykeste knottene fungere bra på kunstgress? Jeg spiller en del bedriftsfotball, og vi har (dessverre) en del kamper på Manglerudhallen (eller hva det heter) og jeg vil ikke skade ryggen min heller.

 

Evt. andre sko som anbefales? (Og ja, jeg har sett på Adidas Team Mundial men vil helst ha noe annet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Det anbefales å ikke bruke slike knotter på kunstgress. Men jeg har selv de skoene, og har ingen problemer på kunst. Faktisk, så har jeg 11 par sko, alle med store knotter, og jeg har absolutt ingen problemer på kunstgress. Så hvis du har en "normal" fot, så tør jeg nesten påstå at det skulle gå greit.

Lenke til kommentar

Sakset ut fra oslosportslager.no:

 

Tilleggsinformasjon om de forskjellige knottene:

-Soft Ground: Alminium. 2 stk 16mm knotter til hæl med 2 "blind" knotter. 6 stk 13mm knotter til forfot. Disse brukes til meget myke(våte) naturgress baner.

-Firm Ground: TPU material. 4 stk 13mm knotter til hæl. 6 stk 11mm knotter til forfot. Disse brukes til tørre naturgress baner.

-Hard Ground: Gummi material. 4stk 12mm knotter til hæl. 6 stk 10mm knotter til forfot. Disse brukes til veldig hard/tørre baner og kunstgress.

Da burde det funke da. :)

Lenke til kommentar
F50+ er fjorårets modell

+F50 Tunit er årets modell

6668399[/snapback]

 

Men F50+ er generelt bedre enn Tunit. Har selv også problemer med knottene, da jeg må stramme dem etter en omgang.

Det er en god sko, men sats heller på Predator, hvis du har muligheten.

Endret av TeggY
Lenke til kommentar
F50+ er fjorårets modell

+F50 Tunit er årets modell

6668399[/snapback]

 

Men F50+ er generelt bedre enn Tunit. Har selv også problemer med knottene, da jeg må stramme dem etter en omgang.

Det er en god sko, men sats heller på Predator, hvis du har muligheten.

6668925[/snapback]

Sitter og blar i den gigantiske PDFen fra Adidas, og jeg finner da følgende:

 

+PREDATOR ABSOLUTE TRX FG

+PREDATOR ABSOLUTE TRX HG

 

Disse ser nokså lite, men HG har flere knotter. Er det da HG som kan brukes på kunstgress?

Lenke til kommentar

Sitter og blar i den gigantiske PDFen fra Adidas, og jeg finner da følgende:

 

+PREDATOR ABSOLUTE TRX FG

+PREDATOR ABSOLUTE TRX HG

 

Disse ser nokså lite, men HG har flere knotter. Er det da HG som kan brukes på kunstgress?

6668997[/snapback]

 

Det skulle vel være korrekt. :) Begge kan i teorien brukes på kunstgress, men det er HG som er anbefalt, så vidt jeg vet. Jeg bruker FG, og har ingen problemer med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...