Gå til innhold

Svindel fra Afrika


Anbefalte innlegg

Jo du har nok rett sånn generelt. Men jeg vil bare påpeke at med min sak så var det ingenting som antydet at fyren var fra Afrika.

Han skrev Engelsk meget bra, han hadde et veldig Britisk navn og epost adresse.

 

Jeg har fått for mange år siden, Nigeria-svindelbrev. Men her var det ganske annerledes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, men nå er vi i 2017. I 2017 har vi PayPal, og en SKOG med andre sikre betalingstjenester.

 

Så du mener jeg burde kjønt noe var galt da han skulle betale med bankoverføring?

 

Jeg ser ikke helt den.

Men jeg fattet jo mistanke få minutter etterpå da. Sådan er det jo ikke sikkert det var et svindelforsøk engang. Bare veldig mistenksomt.

 

Edit: Jo forresten, ved nærmere ettertanke så er det jo ganske søkt å bruke bankoverføring i dag. Dog er ikke jeg det mest oppdaterte når det kommer til moderne betalingsløsninger. Jeg har brukt nettbank og PayPal i et tiår, men har ellers lite oversikt. F.eks fikk jeg nettopp høre om Vipps (tror jeg det var) gjennom en kjøper fra Finn.

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Klassikeren er jo at de ved en "feil" sender for mye penger og ber deg returnere den feilsendt summen, det går noen dager og så kommer banken og krever pengene tilbake for den sjekken eller kredittkortet de brukte var falskt. Da har de pengene og du sitter med ansvaret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...