Gå til innhold

Tilbakekaller batterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste på itavisen at det vistnok skal være Sony som har levert batteriene. Viss det stemmer så blir dette en temmelig dyr affære for Sony. Er The Inquirer.net som er kilden til den artikkelen, som om det stemmer er ikke godt å si.

 

sveinsel: Er flere som allerede har gått i lufta, og ja det har blitt blåst stort opp. Er blant annet en bil som ble totalt nedbrent på grunn av et batteri, har lest om et tilfelle i norge, og her et bilde fra et batteri som har gått i luften på et foretningsmøte.

2196162.jpg

Lenke til kommentar
Leste på itavisen at det vistnok skal være Sony som har levert batteriene. Viss det stemmer så blir dette en temmelig dyr affære for Sony. Er The Inquirer.net som er kilden til den artikkelen, som om det stemmer er ikke godt å si.

 

sveinsel: Er flere som allerede har gått i lufta, og ja det har blitt blåst stort opp. Er blant annet en bil som ble totalt nedbrent på grunn av et batteri, har lest om et tilfelle i norge, og her et bilde fra et batteri som har gått i luften på et foretningsmøte.

2196162.jpg

6680084[/snapback]

Ja, noen batterier har gått i lufta (mobitelf. etc.). Det skyldes uaktsomhet eller ødlagt/feil ladeutstyr. (Vi har en mann i nabolaget med vansiret ansikt. Og det skyldes at han lyste med en fyrstikk for å se syrenivået på bilbatteriet.)

Bildet ser ut til å være arrangert, man vet ikke hva som tar fyr.

 

Edit: Appropo batterier: http://www.batteryuniversity.com/

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Lol! Sony som har produsert de.... hvorfor overrasker det meg ikke?  :p

6679999[/snapback]

Jeg liker heller ikke Sony, men dette med batteriene synes jeg er helt feil å legge skylden på dem for. Alle LiIon-batterier er så vidt jeg har forstått eksplosjonsfarlige. Uansett navnet på produsenten. Shit happens. For noen uker siden var det en Dell som gikk i lufta, i forrige uke var det en Apple, neste uke kan det være et annet merke. Det er tilfeldig akkurat som et terningspill.

 

Google frem videoen av når dell-PCen eksploderer. Jeg tror den er ganske beskrivende for de fleste eksplosjonene.

Lenke til kommentar
Her måtte det visst byttes. Synes ikke opp til 75 dagers leveringstid var så imponerende..

6680671[/snapback]

Nei, men det er jo snakk om 4 millioner ekstra batterier som skal produseres da. Samtidig som Dell skal levere nye maskiner til kunder, og de skal jo også ha batterier.

 

Jeg var med på den forrige runden med tilbakekallinger. Da ble batteriene levert på døren, og de gamle tatt i retur. (Om jeg husker rett.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Har registrert meg, men det er rimelig uaktuelt å leve uten batteri inntil det nye kommer.

Håper det nye varer litt lenger.

6678407[/snapback]

Tok ut batteriet når jeg skulle sjekke nummeret, pcen funket like bra med

strømforsyningen.

Endret av ToMmM
Lenke til kommentar
Nei, men det er jo snakk om 4 millioner ekstra batterier som skal produseres da. Samtidig som Dell skal levere nye maskiner til kunder, og de skal jo også ha batterier.

Jeg var med på den forrige runden med tilbakekallinger. Da ble batteriene levert på døren, og de gamle tatt i retur. (Om jeg husker rett.)

Geir :)

6680818[/snapback]

Hvilke modeller var det den gang? Og hvilke årstall??

Lenke til kommentar
Jeg var med på den forrige runden med tilbakekallinger. Da ble batteriene levert på døren, og de gamle tatt i retur. (Om jeg husker rett.)

Jeg har fått bekreftet bestillingen av nytt batteri, men ikke noe informasjon om hva som skal skje med det batteriet som jeg bruker i dag. Noen som vet noe mer om dette?

 

Forresten så er batteriet mitt kun 11 måneder gammelt og allerede nå nesten ubrukelig (batteriet som fulgte med pcen tok kvelden etter 2 år), kan overopphetningsproblemet være koblet til den korte levetiden? Mitt nåværende batteri har også 2 celler mer enn det originale som varte i 2 år.

Lenke til kommentar
Forresten så er batteriet mitt kun 11 måneder gammelt og allerede nå nesten ubrukelig (batteriet som fulgte med pcen tok kvelden etter 2 år), kan overopphetningsproblemet være koblet til den korte levetiden? Mitt nåværende batteri har også 2 celler mer enn det originale som varte i 2 år.

6681059[/snapback]

Nå nærmer vi oss sanningen til kundepleien :!:

Lenke til kommentar
Jeg liker heller ikke Sony, men dette med batteriene synes jeg er helt feil å legge skylden på dem for. Alle LiIon-batterier er så vidt jeg har forstått eksplosjonsfarlige. Uansett navnet på produsenten. Shit happens. For noen uker siden var det en Dell som gikk i lufta, i forrige uke var det en Apple, neste uke kan det være et annet merke. Det er tilfeldig akkurat som et terningspill.

 

 

6680608[/snapback]

 

Med tanke på hvor mange sånne batterier som finnes, så er vel sjangsen for at mann skal bli ustatt for noe sånt ganske liten, men uansett så har det jo hvert en del tilfeller nå i det siste. Det blir brukt en del bærbare pc'er i fly, og med tanke på hvor mange flyavganger det er på verdensbasis hver dag, så er jo sjangsen for at noe sånt skulle skje i et fly absolutt til stede. Er jo egentlig bare flaks at det ikke har skjedd allerede. Syns det er rart at det blir akseptert at dem kan lage noe som helt uten videre kan eksplodere.

Endret av Lucifer24
Lenke til kommentar
Jeg var med på den forrige runden med tilbakekallinger. Da ble batteriene levert på døren, og de gamle tatt i retur. (Om jeg husker rett.)

Jeg har fått bekreftet bestillingen av nytt batteri, men ikke noe informasjon om hva som skal skje med det batteriet som jeg bruker i dag. Noen som vet noe mer om dette?

6681059[/snapback]

 

All customers will receive email confirmation when their replacement battery is shipped. With that shipment, Dell will also provide a means for you to return the affected batteries for proper disposal
Sto det i eposten jeg fikk fra dell
Lenke til kommentar
Jeg var med på den forrige runden med tilbakekallinger. Da ble batteriene levert på døren, og de gamle tatt i retur. (Om jeg husker rett.)

Jeg har fått bekreftet bestillingen av nytt batteri, men ikke noe informasjon om hva som skal skje med det batteriet som jeg bruker i dag. Noen som vet noe mer om dette?

 

Forresten så er batteriet mitt kun 11 måneder gammelt og allerede nå nesten ubrukelig (batteriet som fulgte med pcen tok kvelden etter 2 år), kan overopphetningsproblemet være koblet til den korte levetiden? Mitt nåværende batteri har også 2 celler mer enn det originale som varte i 2 år.

6681059[/snapback]

 

Har hatt mitt i 12 mnd, ubrukelig. Skulle få tilbud av Dell om nytt batteri, men nå må jeg vel vente siden de tilbakekaller batteriene. OC5446 står det på batteriet mitt, står at det kan være i faresonen, men når jeg går på replacement linken, hvor man taster inn hele greia så står det at det ikke trenger å bli byttet :(

Lenke til kommentar
Jeg var med på den forrige runden med tilbakekallinger. Da ble batteriene levert på døren, og de gamle tatt i retur. (Om jeg husker rett.)

Jeg har fått bekreftet bestillingen av nytt batteri, men ikke noe informasjon om hva som skal skje med det batteriet som jeg bruker i dag. Noen som vet noe mer om dette?

 

Forresten så er batteriet mitt kun 11 måneder gammelt og allerede nå nesten ubrukelig (batteriet som fulgte med pcen tok kvelden etter 2 år), kan overopphetningsproblemet være koblet til den korte levetiden? Mitt nåværende batteri har også 2 celler mer enn det originale som varte i 2 år.

6681059[/snapback]

 

Har hatt mitt i 12 mnd, ubrukelig. Skulle få tilbud av Dell om nytt batteri, men nå må jeg vel vente siden de tilbakekaller batteriene. OC5446 står det på batteriet mitt, står at det kan være i faresonen, men når jeg går på replacement linken, hvor man taster inn hele greia så står det at det ikke trenger å bli byttet :(

6682467[/snapback]

da har du gjort som jeg gjorde først, tastet feil blandet med feks 0 med o

jeg har dell9300 med c5446.

 

flott dette med batteri bytte har nettop bytta macbook batteriet også :)

 

hadde en kunde for 1 uke siden som hadde kjøpt 3stk hp bærbare og en av dem explodete nettopp.

begynner å bli mangeleverandører med sprengte pcer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...