Gå til innhold

En guide til å lage film.


Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Du bare lurer på noe :) Noen som vet om det går og linke opp vent audio på dette?

 

Setter du opp fraps til å recorde audio, såvel som video. Så vil den ta opp all lyd som er på pc-en din, inkludert ventrilo. Det du kan gjøre er å ta av all lyd i spillet du recorder video fra, eller i det minste ta vekk noen av lydene som musikk og ambient.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg driver å loader en movie nå, ganske lang, ca 35 min. Men det tar evigheter å laste den opp, tok quality på 68, men det står at de er ca 5 timer igjen før den er lasta opp. Noen som vet om jeg kan gjøre noe for å forminske den?

 

Det der sa meg ingenting.

Hvor laster du opp?

Hvor tok du quality på 68?

Hvilke komprimeringsmetode brukte du?

Hvor stor er din ferdig komprimerte fil?

Hvilke codec har du brukt på video?

Hvilke codec har du brukt på audio?

Hva er innholdet i filmen?

Hva er oppløsningen på filmen?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
*bump* Endelig skaffet meg fraps men er ikke helt fornøyd med kvaliteten på klippene, den er ganske bra men ikke så bra som jeg ha den.

 

kjører 1600x1200 i wow alt på høyt men tar off shadow når jeg filmer.

 

Legg ut en frame av den videoen som du får da. Det kan du gjøre i virtualdub, et eller annet sted under "file".

Lenke til kommentar
Du bare lurer på noe :) Noen som vet om det går og linke opp vent audio på dette?

 

Setter du opp fraps til å recorde audio, såvel som video. Så vil den ta opp all lyd som er på pc-en din, inkludert ventrilo. Det du kan gjøre er å ta av all lyd i spillet du recorder video fra, eller i det minste ta vekk noen av lydene som musikk og ambient.

Må bare nevne dette. Vet ikke om det gjelder ventrilo, men skjedde ihvertfall på TeamSpeak.

Den tar jo opp all lyd som er på pc-en din, men når man prater på TS hører man jo ikke seg selv, så derfor ble en video i guilden vår litt rar. RL sin prating (RL som filmet) kom ikke med, kun det vi svarte. :p

Lenke til kommentar
*bump* Endelig skaffet meg fraps men er ikke helt fornøyd med kvaliteten på klippene, den er ganske bra men ikke så bra som jeg ha den.

 

kjører 1600x1200 i wow alt på høyt men tar off shadow når jeg filmer.

 

For høy oppløsning, fraps setter seg ned til 6**x noe , står på førstesiden. Derfor kvaliteten blir dårlig.

Lenke til kommentar
*bump* Endelig skaffet meg fraps men er ikke helt fornøyd med kvaliteten på klippene, den er ganske bra men ikke så bra som jeg ha den.

 

kjører 1600x1200 i wow alt på høyt men tar off shadow når jeg filmer.

 

For høy oppløsning, fraps setter seg ned til 6**x noe , står på førstesiden. Derfor kvaliteten blir dårlig.

 

Bare hvis man har single core cpu, eller har på "half-size" tingen i fraps instillingene.

Lenke til kommentar

Hm, isåfall beklager jeg og Grendel burde vel legge til det på førsteposten.

 

En viktig detalj når du recorder med Fraps er oppløsningen.

 

Kjør WoW i 1152 x 864.

 

 

Grunnen til dette er at med en høyere oppløsning vil Fraps automatisk sette oppløsningen til 640 x 480 på klippene den tar opp, noe som gir en mer kornete kvalitet.

Det finnes enda ikke en versjon av Fraps som kan ta opp høyere, rett og slett siden det ville blitt overført for mye data inn på disken.

 

Står ingenting om half-size, og grendel bruker jo selv full size.

Men nå har jeg faktisk aldri prøvd Fraps, eller lest noe annet om det så skal ikke si noe sikkert isåfall.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...