Gå til innhold

En guide til å lage film.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fps ingame bør være den samme som fpd på fraps er det jeg mener, har lite erfaring med fraps men snakker ut av generell kunnskap om opptak vs fart.

8867903[/snapback]

 

FPS i fraps skal sette standarden i wow. Du skal enten sette 25 for pal eller 30 i ntsc. Det har egentlig ikke noe å si om du velger ntsc eller pal, det skal spilles av på pc uansett.

MEN, om du setter 30fps i fraps, skal skal wow også gå ned til 30fps ingame. Har du bra nok pc/HDD skal spillet klare 30 fps hele tiden uten for store fps-dumps.

Lenke til kommentar

Akkurat det fenomenet har jeg aldri opplevd selv. Men det som typisk er når ting går fortere enn vanlig er flere bilder i sekundet enn videostreamen er ment å ha.

Feks om du har 30 fps i en 25 fps avi-kontainer.

 

Hvilken instilling har du i fraps? kanskje du skal prøve å sette den til et hakk høyere ? (tror ikke det vil funke, jeg bare tipper på dette)

Lenke til kommentar
mm, det er sånn at hvis jeg setter 25FPS i fraps så skal det være 25FPS ingame også? Kanskje det går normalt da? FPS ingame ligger på 12-20 ca.. mulig det er bare PC'n min som er slack :p

8877400[/snapback]

 

Prøv å frapse til en annen fysisk harddisk.

 

Man kan ta opp ventrilo ved å ta på record audio i fraps. Men da tar den opp alt av lyd, inkl ingame lyd. For å bare få VT på videoen tar du bare av alle andre lyder, som feks wow-game sound.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okay, nå har jeg tatt opp en del klipp her, og de ligger på dataen min.

Men de er dritstore. 220 Megabyte for et 14 sekunders klipp.

Åssen for jeg eksportert filmen og får opp det ''Render As'' vinduet?

Det er sånn man får videoene mindre, ikke sant?

Har Sony Vegas 7.0 trial og Fraps 30 sekunders versjonen.

 

Sorry for min dumhet. :blush:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er det encoding og ikke redigering jeg er god på, men syns fortsatt at det var litt dumt at dimmu sangen tok av rett før "traileren" var ferdig.

Du har noen gode cuts, men hadde jeg vært deg, hadde jeg bare tatt alt vekk og prøvd å gjøre det på nytt igjen.

Du får som regel bedre resultater om du river noe ned og prøver å bygge det opp igjen, på en bedre måte.

 

Et annet tips kan være at alle bruker dimmu borgir og sånt. Det er ikke feil, og den passer veldig bra her. Men et er altså noe ganske mange bruker, så om du har noe annet som kanskje passer like bra?

Lenke til kommentar
Nå er det encoding og ikke redigering jeg er god på, men syns fortsatt at det var litt dumt at dimmu sangen tok av rett før "traileren" var ferdig.

Du har noen gode cuts, men hadde jeg vært deg, hadde jeg bare tatt alt vekk og prøvd å gjøre det på nytt igjen.

Du får som regel bedre resultater om du river noe ned og prøver å bygge det opp igjen, på en bedre måte.

 

Et annet tips kan være at alle bruker dimmu borgir og sånt. Det er ikke feil, og den passer veldig bra her. Men et er altså noe ganske mange bruker, så om du har noe annet som kanskje passer like bra?

9094242[/snapback]

 

Vel, der pyroblasten treffer skal liksom starte filmen:) Jeg har bare kutta den da jeg ikke har filma noe pvp enda :whistle:

 

Du har ratt i at alle bruke de mainstream banda ja.

 

Tusen takk for tipset! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...