Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor kan jeg få en hdmi -> dvi-kabel som funker? Fikk bare svart skjerm med overgangsplugg fra elkjip...

8302097[/snapback]

Å dette har jeg hørt noe snakk om.. :hmm:

Er noe med skjermer og HDCP (kopisperre mon tro?)

8302354[/snapback]

nei, hdmi og dvi er begge digitale og godkjente formater for hdcp.

 

har hdmi til dvi kabel selv.

Lenke til kommentar
ikke aller tv'er med dvi har HDCP

8303497[/snapback]

 

Har du en HD-Ready TV så har man HDCP i DVI porten.

8304603[/snapback]

 

 

nei, alle TV'er har ikke det, tenker da på litt eldre HD tv'er. Men ja, er den kjøpt siste året er det vel 99,99% sjanse for at den er HDCP kompatibel

Lenke til kommentar
ikke aller tv'er med dvi har HDCP

8303497[/snapback]

 

Har du en HD-Ready TV så har man HDCP i DVI porten.

8304603[/snapback]

 

 

nei, alle TV'er har ikke det, tenker da på litt eldre HD tv'er. Men ja, er den kjøpt siste året er det vel 99,99% sjanse for at den er HDCP kompatibel

8307198[/snapback]

Er TV HD-ready og man har dvi, men ingen hdmi så må den ha HDCP... ellers oppfyller den ikke krava... ;)

Lenke til kommentar
Er TV HD-ready og man har dvi, men ingen hdmi så må den ha HDCP... ellers oppfyller den ikke krava... ;)

8308592[/snapback]

 

Med mindre den er kjøpt i USA:

 

"In the USA, "HD Ready" refers to any display that is capable of accepting and displaying a high definition signal at either 720p, 1080i or 1080p using a component video or digital input, and does not have a built-in HD-capable tuner."

 

-Wikipedia

Lenke til kommentar
Det vil åpne for online-spilling i alle spill, alle sjangre etc.

Det finnes allerede bra online-funksjon i noen spill. Hvis det er fps du liker så prøv ut Resistance: Fall of Man. Bra online og single player.

8301791[/snapback]

 

ja FPSer digg. Så man kan spille resistnce: fall of man allerede nå på online?

Lenke til kommentar
Det vil åpne for online-spilling i alle spill, alle sjangre etc.

Det finnes allerede bra online-funksjon i noen spill. Hvis det er fps du liker så prøv ut Resistance: Fall of Man. Bra online og single player.

8301791[/snapback]

 

ja FPSer digg. Så man kan spille resistnce: fall of man allerede nå på online?

8319517[/snapback]

Det funker online ja :)

Lenke til kommentar

Så ps3 skal ikke ha noe problemer med å sende DDHD og DTSHD lyd som bitstream til en forsterker som takler dette via HDMI når disse forsterkerene kommer?

 

Har lest noe om at dette krever HDMI1.3, og vist ps3 har HDMI 1.3 så skal dette være i boks?

Lenke til kommentar
Så ps3 skal ikke ha noe problemer med å sende DDHD og DTSHD lyd som bitstream til en forsterker som takler dette via HDMI når disse forsterkerene kommer?

 

Har lest noe om at dette krever HDMI1.3, og vist ps3 har HDMI 1.3 så skal dette være i boks?

8321358[/snapback]

 

Fra wikipedia:

 

HDMI 1.3:

Supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers.[9] TrueHD and DTS-HD are lossless audio codec formats used on HD DVDs and Blu-ray Discs. If the disc player can decode these streams into uncompressed audio, then HDMI 1.3 is not necessary, as all versions of HDMI can transport uncompressed audio.

Lenke til kommentar

CaZpeR: Jeg tar det som et ja :)

 

Der fant jeg også hvor i manualen det står at porten er VER 1.3:

Sitat: HDMI OUT-kontakt: HDMI(støtter Deep Color/Ver1.3 eller senere) *1" Sitat slutt

 

Foresten, krever hdmi 1.3 nye kabler også?

 

hmm nå fant jeg noe som jeg stusset litt over: det står i manualen at dette systemet ikke støtter DTS-HD 7.1, men dette gjelder kansje bare ved decoding internt i ps3 og ikke DTS-HD svia bitstream til forsterker?

Endret av Svar
Lenke til kommentar
CaZpeR: Jeg tar det som et ja  :)

 

Der fant jeg også hvor i manualen det står at porten er VER 1.3:

Sitat: HDMI OUT-kontakt: HDMI(støtter Deep Color/Ver1.3 eller senere) *1" Sitat slutt

 

Foresten, krever hdmi 1.3 nye kabler også?

 

hmm nå fant jeg noe som jeg stusset litt over: det står i manualen at dette systemet ikke støtter DTS-HD 7.1, men dette gjelder kansje bare ved decoding internt i ps3 og ikke DTS-HD svia bitstream til forsterker?

8321639[/snapback]

 

Mener at man bare må ha nok båndbredde i kabelen så skal det virke. Kjøpte min kabel på Clas Ohlson og den har en båndbredde på 3Gbits. Nok til å kjøre bildet hos meg (da jeg ikke har HDMI på TV'en så bruker jeg den over til DVI).

Lenke til kommentar

Et lite problem her gutta. Tok med maskinen min til en som bruker hdmi, men nå som jeg skal spille her hjemme funker det ikke, fordi jeg bruker av-multi (scart)

 

Så lurte på om noen kunne hjelpe meg litt, navigeringsmessig.

 

I XMB vet jeg at jeg skal nest til venstre, 7 ned (display settings), en til høyre, 3 ned (velge scart). men så kommer mora. Er det noen som kunne skrevet step by step hvordan jeg får fikset med scart?

Lenke til kommentar
Et lite problem her gutta. Tok med maskinen min til en som bruker hdmi, men nå som jeg skal spille her hjemme funker det ikke, fordi jeg bruker av-multi (scart)

 

Så lurte på om noen kunne hjelpe meg litt, navigeringsmessig.

 

I XMB vet jeg at jeg skal nest til venstre, 7 ned (display settings), en til høyre, 3 ned (velge scart). men så kommer mora. Er det noen som kunne skrevet step by step hvordan jeg får fikset med scart?

8326303[/snapback]

 

Når du skal slå på PS3'en din så holder du inne power-knappen i ca. 5 sekunder. Da resetter inn/ut innstillingene seg og så velger du multiAV på nytt ;) Lett som en plett ;)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...