Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kipt at du har det problemet med at kontrollerne låser seg. Har aldri opplevd det selv, og ikke har 2 kompiser som har ps3 heller. Ikke som jeg vet om i værtfall. 1 av dem er Funkyhunk.

8460795[/snapback]

 

Vet. Men jeg begynner å mistenke at det kanskje er en viss batch med kontrollere. For jeg har spilt en del PS3 nå og det har skjedd skummelt hyppig. Snart så jeg vurderer å sjekke opp nummerene på de diverse kontrollerne.

Lenke til kommentar

Har også signert denne..

 

Skal også nevne at jeg koblet min Logitech Rumblepad II direkte i Usb-porten på min ps3, og den ble gjenkjent å funket som bare det.. Ganske imponert over det.

 

Da ble det tekken for alle penga, mot en kompis så klart.

 

Er det noen som vet om/når man vil få tilgang til RSX i linux?

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd å bruke Linux på PS3? Hvilke erfaringer har du isåfall? Tenker mest på Ubuntu, men Yellowdog(det det het sant?) går greit.

8505294[/snapback]

Jeg kjører nyeste ubuntu på ps3. Fungerer helt greit men du må regne med littegrann knoting og et par snodige feilmeldinger før alt er oppe og går. Var det noe spesifikt du lurte på?

Lenke til kommentar
Vel, viss eg skal kjøpe PS3 så er muligheten til å bruke den som PC høyt oppe på ønskelisten, så lurte litt på hvor mye styr det var og slikt. Er det mulig å kjøre vanlig mus/tastatur f.eks.? Knotete å installere? osv.

8514243[/snapback]

 

Om du skal bruke den som PC så får du vel kun surfet nettet, høre på musikk osv. du tenkte vel ikke å se film eller spille spill?

Lenke til kommentar
Det er et interessant spørsmål, hva kan du egentlig gjøre med en PS3 på Linux. Hvor rask og kapabel er den? Hvilke programmer kan man kjøre rimelig greit?

8516407[/snapback]

 

Jeg syns den er helt bedriten til bruk i Linux. Av den enkle grunnen at Hypervisor ødelegger så sinnsykt mye. Når det kommer til Yellow Dog Linux'en som er laget for PS3 så kjører den opp med Enlightenment som pre-install, noe jeg stiller meg litt uforstående til i tanke på hvor mye det krever grafisk.

 

Ellers funker Linux til web-surfing.... e-post lesing... tekstskriving i OpenOffice... Kanskje spille av en sang i XMMS og se en liten xvid video i vindu med VLC eller Mplayer (men ikke forvent å kjør den i fullscreen da det blir kornete til de grader) :p

 

Bare min mening... Men om Hypervisor blir fjernet så er jeg spent på hva den kan gjøre ^^

 

EDIT: Jeg har kun testet med YDL. Dere kan jo lese hvordan det gikk med VLC, Mplayer og HD-content film i Linux her.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
skal kjøpe ps3 så snart som mulig, ligger hjemme syk atm. så fort eg blir frisk skal d handles inn;) hvor er d billigst å kjøpe den? vil gjerne ha med flere spill ved kjøp av ps3'en. forresten, kommer d nytt GTA til ps3? d hadde vært sinnsykt fett ;)

8520488[/snapback]

 

GTA IV kommer 19.oktober :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...