Minus Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 De siste månedene jeg spilte, spilte jeg ikke for spillets del, men for det sosialet samværet i guilden.
IntelAmdAti Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Jeg spilte WoW 24/7 før men heldigvis greide jeg å slutte 7631506[/snapback] Hva var motivasjonen? Bare den siste uken har jeg snakket med flere som har sluttet eller prøver å slutte, så det er nok ganske mange som skulle ønske de klarte å legge dette bak seg. Er vel bedre det, hvis de får problemer av å fortsette det kjøret de har lagt opp til.
Ingar123 Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Bekjynn meg age of conan når det kommer ut! Da skubber du automatisk vekk wow til fordel for AOC Akuratt som å gå fra røyk til snus!
IntelAmdAti Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Men hva skal det være godt for? Hvis en er avhengig blir vel det som å gå fra Marlboro sigaretter til Tidemann sigaretter? Det er ikke spillet en på mystisk vis blir avhengig av, det de avhengige er avhengige av er den følelsen av å være "superior", de vil ha anerkjennelse for at de er flinke og dyktige, de vil føle at de har fått noe til og får det bra til. Når de pranger rundt med overlegent utstyr får de denne følelsen. Bytter de spill vil de bare ta med seg denne vanen til det nye spillet.. Jeg tror det vil være mer effektivt å få litt selvtillit slik at man ikke trenger anerkjennelse fra andre i dataspill hele tiden.
Ingar123 Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Nå gidder ikke jeg begynne en diskusjon med deg. Du har tydlig vis veldig mye peil når jeg har sett di andre laaange inlegga dine. Men er enig med deg. En god erstatter for wow er muligens ett eller annet bra singelplayer spill. Som ikke går videre selv om du må spise middag... En ting som hjalp og begrense spillinga mi veldig mye! var dama mi. Og er valget mellom dama og wow er valget veldig lett
Bjonski Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Har endelig klart å slutte.. Har ingen lvl 60, men har brukt lang tid på WoW.. Choose life guys!
El-Deno Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Man trenger vel ikke å slutte helt med WOW? Man kan gradvis spille mindre og mindre, starte f.eks på trenningssenter. Og prøve å få mer tid til venner. Å spille WOW er ikke farlig, men å spiller WOW hele tiden er veldig farlig.
Gjest medlem-75284 Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=-5327497459334792260 Se den filmen, den varer i en time, men alle som tror du eller noen andre er avhengig av wow så SE FILMEN. Du kan være avhengig av røyk f.eks. men du kan ikke være avhengig av wow. Og er det så ille at noen sier nei til å henge ute når han/hun skal ta onyxia eller en annen instance, det er ingen som dropper en fotball kamp/trening får å henge med venner er det? Tviler på det egentlig. Dropper du BWL for å henge/drikker eller hva du nå en gjør med vennene dine så er det 39 andre som kanskje ikke får gjort det de hadde tenkt å gjort den kvelden, de 39 andre hadde avlyst sine planer får å få gjort denne instancen. Det samme gjør du vis du dropper en fotball kamp/trening. You let someone down. Det er ingen som kan si at det er FEIL å spille wow for mye. Om sommeren er det jo noen som spiller fotball hele dagen. Og folk som sier at wow ikke er sosialt, jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke er det. Du snakker med folk, mange folk, du spør hvordan de har det, hva de har gjort i dag, hva de holder på med nå. Vis du er i en guild så er du i et community og er ikke det sosialt? Å lese en bok er OK, spille fotball er OK, men WoW er ikke OK Dette er mine meninger. Jeg har ikke lest hele tråden.
Ingar123 Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Kan du gji meg referat fra filmen. Gidder ikke se den,.
Gjest medlem-75284 Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Kan du gji meg referat fra filmen. Gidder ikke se den,. 7635427[/snapback] Det han sier er da at du er ikke avhengig av WoW pga. at det ikke er noe medisinsk. Litt vanskelig å forklare men kan si det sånn, i røyk f.eks så er det nikotin som gjør deg avhengig. Det han sier er da at du velger å spille WoW. Han sier også at wow er ganske sosialt. Han tar også opp hvordan media gjør WoW om til den store stygge ulven.
IntelAmdAti Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Stompen, Jeg vil mene det er "feil" å spille WoW "for mye", av den enkle grunn at personen som mener "det er ikke feil eller riktig, bare forskjellige meninger" og dermed "spiller så mye jeg vil, selv om det er for mye", vil lage masse trøbbel for seg selv og vil angre på det senere. Så, det som er feil er det som får deg i trøbbel eller stiller deg i vanskelige situasjoner senere. Riktig kan da være det motsatte. Motsatt av hva mange tror er sigaretter primært en psykisk avhengighet, kroppen er helt avvent med nikotin etter bare to uker. Husk at psykisk avhengighet også er medisinsk på sin måte, når noen får en bra ting i spillet, for eksempel en bra sko får de en gledesrus som varer i en kort stund. Dette er en følelse like virkelig som om en skulle ta en lykkepille eller lignende, bare to forskjellige måter å fremkalle samme reaksjon på. Jaget på denne gledesrusen blir etter hvert det eneste spilleren kan tenke på, og det går stadig lengre tid mellom hvert rus ettersom det tar stadig mer tid å ta knekken på "bossene" som har bra utstyr. Etter hvert er det helt greit å spille 20-25timer eller mye mer, selv om dette er aldri så kjedelig og en er aldri så lei, for en venter på gledesrusen og når en får den "var det verdt alt slitet".. Ingar123, Vel, jeg vet om noen som har klart å bytte fra et MMO-spill til et annet. Helt alvorlig så blir det som å spise potetgull med paprika-smak istedenfor vanlig salt-smak. Eller slutte med å drikke cola kun for å drikke like mye pepsi istedet. Men jeg er enig med at ei dame gjør at man mister interessen for PC-spill. Dennis, Det er jeg enig med.. Det beste ville vært å slutte helt med alle dataspill men for de fleste er det ikke et alternativ. Endret 3. januar 2007 av Pycnopodia
Ingar123 Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Kan du gji meg referat fra filmen. Gidder ikke se den,. 7635427[/snapback] Det han sier er da at du er ikke avhengig av WoW pga. at det ikke er noe medisinsk. Litt vanskelig å forklare men kan si det sånn, i røyk f.eks så er det nikotin som gjør deg avhengig. Det han sier er da at du velger å spille WoW. Han sier også at wow er ganske sosialt. Han tar også opp hvordan media gjør WoW om til den store stygge ulven. 7635537[/snapback] Selvsagt er det ikke no fysisk som kroppen trenger at man blir avhenging av et pc spill. Er noe psykisk. Er mye av det samme med røyk. Jeg klarer meg fint uten nikotinen. men er det "sosiale" med å ta en røyk sammen med venner som gjør et jeg røyker..
Blacki Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 så det må være et substanse/ stoff som nikotin for f.eks for at det skal være medisinsk? jøss! Det du skriver forøvrig er mye preget av tull, og at du tar den filmen ukritisk og for god fisk. WOW er ikke den store stygge ulven, men for en del så er det oe de ikke kan styre selv, og da er det på sin plass at andre må ta avgjøresler for dem. I hvertfall for dem som er unge, og det er vel mest 14-15 +/- åringer som spiller dette. Vær heller glad for at folk er bekymret og bryr seg.
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Ingar123, Vel, jeg vet om noen som har klart å bytte fra et MMO-spill til et annet. Helt alvorlig så blir det som å spise potetgull med paprika-smak istedenfor vanlig salt-smak. Eller slutte med å drikke cola kun for å drikke like mye pepsi istedet. Men jeg er enig med at ei dame gjør at man mister interessen for PC-spill. Det blir, om det virker hos personen, som å gå over fra røyk til nikotintyggis. Dersom man lar seg bli avhengig av spill er det fordelaktig å gå over til spill som har et mål, en slutt. Jeg har dame, og jeg mistet ikke interessen for spill i seg selv, men for spill der jeg ikke kan sette på pause, eller spill der jeg må komme online til et visst tidspunkt. Dennis, Det er jeg enig med.. Det beste ville vært å slutte helt med alle dataspill men for de fleste er det ikke et alternativ. 7635575[/snapback] Prøver du å antyde at spill er avhengighetsdannende by default? Med de ordleggingene du kommer med av og til på forumet her skjønner jeg ikke at du spiller spill i det hele tatt, for slik jeg har forstått det så kan man ikke røre tetris engang uten å være satans høyre hånd i dine øyne. Fra andre tråder og innlegg fra deg ser det ut som du bevisst kommer med provoserende og usaklige utsagn for deretter å moderere de ned til et saklig nivå. La oss bare skippe tullpratet og hoppe rett over på den siste fasen av din diskusjonsteknikk.
pax1 Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Ta en WoW-avhengighetstest her: http://www.okcupid.com/tests/take Et spill i seg selv er ikke "ondt", men avhengighet er en uting.. uansett hva det er... alkohol, WoW, SMS-chatting, potetgull etc... Og det er vel liten tvil om at WoW er noe av det mest vanedannende spill som finnes. Betyr ikke at spillet er satan... tvert imot er det meget vellaget, fantastisk moro og en kilde til masse underholdning. Men når det tar over livet ditt er det på tide å få litt hjelp. Endret 4. januar 2007 av pax1
DirtyBit Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Wow suger! Har en kompis som mista internett pga lynnedslag. Han gidder ikke leve nå som han ikke kan spille wow. Selv kan jeg ikke fordra det. Hack n' Slash uten sjarmen, masse uvennlige spillere og pokèmon-hype. Epics, gotta catch them all! 7624609[/snapback] Let me guess... CS player? er det noe som er mer fult av kiddies så er det CS Ta en WoW-avhengighetstest her: http://www.okcupid.com/tests/take Et spill i seg selv er ikke "ondt", men avhengighet er en uting.. uansett hva det er... alkohol, WoW, SMS-chatting, potetgull etc... Og det er vel liten tvil om at WoW er noe av det mest vanedannende spill som finnes. Betyr ikke at spillet er satan... tvert imot er det meget vellaget, fantastisk moro og en kilde til masse underholdning. Men når det tar over livet ditt er det på tide å få litt hjelp. 7639525[/snapback] Tror da ikke WoW er det mest vanedannende spill... er da tusentalls mmo der ute i verden, og det var langt fler Lineage1 og Everquest spillere enn wow... er bare det at WoW er mer kjent pga det er ute i media.. var jo mange korianere som blåste huet av seg da de mista charactern sin i everquest og lineage f.eks Endret 4. januar 2007 av Darkey
pax1 Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Tror da ikke WoW er det mest vanedannende spill... er da tusentalls mmo der ute i verden, og det var langt fler Lineage1 og Everquest spillere enn wow... er bare det at WoW er mer kjent pga det er ute i media.. var jo mange korianere som blåste huet av seg da de mista charactern sin i everquest og lineage f.eks 7639633[/snapback] Joda.. massevis av spill, og StarCraft, f.eks, har vel hatt en liten hærskare av aktive spillere i et tiår omtrent.. Men likevel.. jeg har en mistanke om at WoW i antall aktive spillere, og ikke minst spilletid per spiller, er i en liten klasse for seg. De annonserte vel å ha nådd 7.5 millioner spillere her i November i fjor. Lineage var vel 4 millioner på det meste?... Everquest var vel ikke mer enn en halv million? Så tilsammen vesentlig under WoW... Betyr jo ikke at de som spilte (og spiller) Lineage/LineageII/EQ ikke var hekta En lite kake-diagram... har vel bare forandret seg i WoWs favør siden dette skulle jeg tro... Endret 4. januar 2007 av pax1
MrJavalava Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Jeg har funnet ut for lengst at jeg spiller WoW for den sosiale delen. Spillet er jævlig kjedelig når du ikke kjenner noen eller er i et godt nok guild.
DirtyBit Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) lineage 2 har vært dødt i 2 år nå, for å ikke snakke om lineage1 everquest døde jo for evigheter siden... SWG er dødt, FFXI er dødt.. det kake diagrammet vise jo hvor mange som spiler til dags dato (eller dato som kake diagrammet vise) og jeg kan forsikkre deg at det var over 4 mill spillere i lineage2 , ja kansje 4 mill på us/eu versonen men korea/kina delen er jo kolosal når det holdt på som verst jeg må også tilsi at WoW er egentlig ganske simpelt med tanke på lvlgrind å måte å få tak i ingame penger på i forhold til lineage2 (tok deg 2år å bli maks lvl hvis du spilte 100% clean når du starte fra sratch) Endret 4. januar 2007 av Darkey
pax1 Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 (endret) og jeg kan forsikkre deg at det var over 4 mill spillere i lineage2 , ja kansje 4 mill på us/eu versonen men korea/kina delen er jo kolosal når det holdt på som verst jeg må også tilsi at WoW er egentlig ganske simpelt med tanke på lvlgrind å måte å få tak i ingame penger på i forhold til lineage2 (tok deg 2år å bli maks lvl hvis du spilte 100% clean når du starte fra sratch) 7639945[/snapback] Nettop. Det er jo det jeg sier. Lineage hadde vel kanskje over 4. millioner worldwide på det meste. I dag rapporterer de ca. 3 millioner: Lineage is without a doubt the most successful online game in the world. With over 3 million subscribers worldwide, this game enables complex interaction amongst its players coupled with the game’s massive scale, kilde: http://www.ncsoft.com/eng/ncgames/lineage_intro_01.asp. Blizzard rapporterte sist (Nov 06) 7.5 millioner worldwide. Sier vel det meste. To meget bra titler, hvorav WoW er den desidert mest populære Endret 4. januar 2007 av pax1
Anbefalte innlegg