Gå til innhold

Halo-filmen har fått regissør


Bydal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Film blir spill, huff.

 

Spill blir film, katastrofe.

6646905[/snapback]

 

Enig, prøvde å finne en vellykket film som var bygget på et spill. Kom ikke på et eneste eksempel. Jeg sender utfordringen videre til andre medlemmer av forumet.

6654244[/snapback]

 

 

Men nå er Halo noe mer spesielt da. Altså spill som Doom, Tomb Raider osv er dømt til å mislykkes. Fordi storyen i de spillene er rett og slett alt for dårlig. Men Halo, halve grunnen for at jeg elsker det spillet, er storyen. Og vis dere har sett de småfilmene trådstarter har lagdt ut. Så ser dette veldig bra ut

Lenke til kommentar
Neill Blomkamp er plukket ut som regissør til Halo - filmen. Det blir den første "feature filmen" som Blomkamp regisserer. Han har gjort noen små kortfilmer og reklamer før.

 

Vurder selv om dette er den rette mannen til å regissere Halo. Her er et par av filmene han har regissert tidligere:

 

Alive in Joburg

 

Adicolor yellow

 

Tetra Vaal

 

Jeg syntes det ser vedldig lovende ut :)

6646539[/snapback]

 

Jeg tror det er noen som ikke følger med her jeg. Ta en titt på denne siden. :tease:http://www.itavisen.no/php/art.php?id=256273

 

Dette kommer til og bli så synsykt kult. Gleder meg! :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Enig, prøvde å finne en vellykket film som var bygget på et spill. Kom ikke på et eneste eksempel. Jeg sender utfordringen videre til andre medlemmer av forumet.

 

Silent hill var jo ganske bra da, beholdt endel av stemningen fra spillene og mye av samme musikken og kameravinkler osv :)

Lenke til kommentar

 

Enig, prøvde å finne en vellykket film som var bygget på et spill. Kom ikke på et eneste eksempel. Jeg sender utfordringen videre til andre medlemmer av forumet.

 

Silent hill var jo ganske bra da, beholdt endel av stemningen fra spillene og mye av samme musikken og kameravinkler osv :)

6664708[/snapback]

 

Var det berre eg som likte Resident Evil (den første filmen altso)? Har ikkje spelt spela, men eg synst det var ein ganske so OK film eg. Spesielt musikken passa veldig bra inn til tider!

 

Elles har dei jo laga både film og bok av Ringenes Herre-spela då ;)

Lenke til kommentar
Så Silent Hill igår. Jævlig bra film ! DVDen har nettopp kommet ut.

6665049[/snapback]

Hva har dette med saken å gjøre?

6665052[/snapback]

 

Fordi vi diskuterer om spill som går til lerretet faktisk kan være bra. I Silent Hill sitt tilfelle så fungerte det ypperlig.

Men det har en filmhistorie som en del Playstation spill da, så er lettere å gjøre om til film.

 

Hvordan skulle Halo fungere med alienvåpen og søte aliens med rare stemmer fungere ? Historien er ikke akkurat bra i Halo, musikken er dødsbra men alt annet .....

Lenke til kommentar
Fordi vi diskuterer om spill som går til lerretet faktisk kan være bra. I Silent Hill sitt tilfelle så fungerte det ypperlig.

Men det har en filmhistorie som en del Playstation spill da, så er lettere å gjøre om til film.

6665074[/snapback]

 

Bruker du Playstation her fordi du er sykelig opptatt av det? :yes:

 

Da er du litt vel optimistisk. Romvesener, ringplaneter, hovedperson med hjelm, plasmavåpen, søte romfiender .... det kan umulig fungere og alt dette må forklares på en måte innen 2 timer . Ligger an til tidenes katastrofe spør du meg.

 

Du har antakeligvis ikke spilt nok til å møte på Elites, som med sin munn og sin stemme ikke kan karakteriseres som søte, heller ikke Hunters og Brutes for den saks skyld, men Grunts, de lille gule/røde/hvite/grå, de er søte de... :love:

Lenke til kommentar
Elles har dei jo laga både film og bok av Ringenes Herre-spela då

Dårlig eksempel, siden man har langt bedre forutsetninger til å lage en god film ut av ei bok, enn man har av et spill.

Rett og slett fordi man i ei bok har en fast historie som man kan følge, og ikke en løs og tynn historie, som utspiller seg mens man spiller, som i f.eks Halo.

 

 

Da er du litt vel optimistisk. Romvesener, ringplaneter, hovedperson med hjelm, plasmavåpen, søte romfiender .... det kan umulig fungere og alt dette må forklares på en måte innen 2 timer . Ligger an til tidenes katastrofe spør du meg.

Veldig enig med deg...kanskje ikke tidenes katastrofe, men det skal godt gjøres å gjøre en god film av Halo.

Lenke til kommentar

Halo har etter min mening en langt bedre story enn andre skyte i sin sjanger. Greit det er et skytespill, da er jo pointet med masse action. Men alikvel så syns den storien kan funke godt i en Action/Thriller? (På slutten så finner han ut at halo-ringen kan ødelegge universet og blabla osv..)

Lenke til kommentar
Peter Jackson==Produsent

Neill Blomkamp==Regissør

 

Hvis du ikke tulla er det nok du som har glippa.

6664587[/snapback]

 

Ja, vel da så. Har bare ikke sett det noen steder at Neill Blomkamp skal være Regissør. Har ikke sett navnet hans inne på noen av de sidene jeg har lest på.

 

Men det blir vel iallefall en bra film. Tror jeg har RUNNA både Halo og Halo2 X antall ganger så nå er det bare og vente på Halo3 og Halo Filmen. Døds tøft!

Lenke til kommentar

De som påstår at Halo har en dårlig historie har enten ikke spillt gjennom spillene eller satt seg skikkelig inn i Halo universet.

 

Jeg kan være enig med at hvis du kun har spillt 1'ern så kan historien virke litt tynn, men i Halo 2 får du vite mye mer og du får svar på en del av spørsmålene som oppstod i Halo 1.

 

Dette er også spill som burde bli spillt gjennom flere ganger får og få med seg alt som skjer :)

 

Halo 1 kan også virke som starter litt brått. Du får ikke vite hvordan de kom til Halo f.eks.

Jeg anbefaler alle som liker Halo og lese Halo: The Fall of Reach .

Da du får vite hvordan krigen mellom the Covenant og meneskene startet, hvem Master Cheif er og en del historie rundt en del personer som er med i spillet :yes:

 

Jeg fikk hvertfall en "aha" opplevelse da jeg leste boken.

For plutselig fikk jeg en mye større forståelse for hva som skjedde i spillene :thumbup:

Lenke til kommentar
De som påstår at Halo har en dårlig historie har enten ikke spillt gjennom spillene eller satt seg skikkelig inn i Halo universet.

 

Jeg kan være enig med at hvis du kun har spillt 1'ern så kan historien virke litt tynn, men i Halo 2 får du vite mye mer og du får svar på en del av spørsmålene som oppstod i Halo 1.

 

Dette er også spill som burde bli spillt gjennom flere ganger får og få med seg alt som skjer :)

 

Halo 1 kan også virke som starter litt brått. Du får ikke vite hvordan de kom til Halo f.eks.

Jeg anbefaler alle som liker Halo og lese Halo: The Fall of Reach .

Da du får vite hvordan krigen mellom the Covenant og meneskene startet, hvem Master Cheif er og en del historie rundt en del personer som er med i spillet :yes: 

 

Jeg fikk hvertfall en "aha" opplevelse da jeg leste boken.

For plutselig fikk jeg en mye større forståelse for hva som skjedde i spillene  :thumbup:

6690572[/snapback]

 

Jeg leser ikke bøker. Bare hvis noen sender boka til meg i posten. Jeg betaler eventuell porto. :whistle:

Lenke til kommentar
Da er du litt vel optimistisk. Romvesener, ringplaneter, hovedperson med hjelm, plasmavåpen, søte romfiender .... det kan umulig fungere og alt dette må forklares på en måte innen 2 timer . Ligger an til tidenes katastrofe spør du meg.

6665135[/snapback]

 

Men heaven sword hadde blitt en kjempe film! Eller MGS: The movie. Ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...