Gå til innhold

AMD beholder ATI-navnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor har hardware.no fått bekreftet dette ifra?

 

I følge AMD sin presemelding skal de IKKE BEHOLDE ATI NAVNET. Skjermkortsatsingen skal kalles AMD fremover, hvorvidt Radeon og ulike modell -serier beholdes er mer trolig, men altså.. ATI navnet forsvinner.

 

 

AMD has announced that it's going to drop the ATi brand name following its takeover of the Canadian graphics underdog. Gareth Cater from AMD told Custom PC that 'the new company will be called AMD,' meaning that we could shortly be seeing AMD-branded Radeon graphics chips.

 

(om å beholde modell/serie -navn som Radeon)...we haven't made any final decisions yet, but I'd personally be very surprised if we dropped any of those product names. The ATi company name is definitely going, though.

Endret av ronaldst
Lenke til kommentar

Burdet i grunnen være et fett hvilket merke navn de bruker på koret inne i pcen vår så lenge det ikke går ut over ytelse og pris spør du meg. Det spørs jo hva de tjener mest på å gjøre, er nokk dette AMD sitter å vurdere også.

 

Kan gjerne hete "Tornado pixel flasher turbo injection" for min del

Lenke til kommentar

Kanskje de i en overgangsperiode kaller det ATI Radeon Xxxxx by AMD, på omtrent samme måte som Datsun gjorde da de gikk over til navnet Nissan?

 

Å bytte navn er aldri problemfritt, med mindre det opprinnelige merkenavnet har et særdeles dårlig rykte fra før da. F.eks. hadde det neppe skadet om Q-tec hadde skiftet ut navnet sitt med noe helt annet. :p

Lenke til kommentar
Burdet i grunnen være et fett hvilket merke navn de bruker på koret inne i pcen vår så lenge det ikke går ut over ytelse og pris spør du meg. Det spørs jo hva de tjener mest på å gjøre, er nokk dette AMD sitter å vurdere også.

 

Kan gjerne hete "Tornado pixel flasher turbo injection" for min del

6639256[/snapback]

For mange betyr det nok ingenting ja, men ATI har som nevnt vært på markedet i over 20 år og har etterkvart bygd seg opp eit ganske bra rykte.

Lenke til kommentar

ATI vil nok fortsette som en egen avdeling i AMD-konsernet, hvor de naturligvis vil samarbeide mye tettere enn hva tilfellet er i dag. Veikartene til prosessor-gruppene i AMD og brikkesett-gruppene i ATI vil nødvendigvis bli mer samkjørte i tiden fremover, og vi vil nok etterhvert se flere nye spennende løsninger.

Lenke til kommentar
Burdet i grunnen være et fett hvilket merke navn de bruker på koret inne i pcen vår så lenge det ikke går ut over ytelse og pris spør du meg. Det spørs jo hva de tjener mest på å gjøre, er nokk dette AMD sitter å vurdere også.

 

Kan gjerne hete "Tornado pixel flasher turbo injection" for min del

6639256[/snapback]

 

Tror uansett det har betyning når en produsent skal lage noen millioner pc'er at det står et kjent navn i bakhånd. for oss som vet hva det er snakk om er det ikke et problem, men når en topp-leder skal ta en avgjørelse med minimale kjennskaper til markedet så vil det nok være en fordel at ATI's produkter ikke blir forvekslet og sammenliknet med produkter fra f.eks intel (jeg tenker hær på integrerte skjermkort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...