Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min (igjen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner deg ganske godt, jeg. Har selv en kjæreste som var veldig slurvete når det kom til avtaler og slikt, helt til jeg tok meg en skikkelig prat med henne om hva jeg mente om det. Hun har iallefall blitt en helt annen hva angår slikt nå, og jeg er veldig glad for at jeg tok den praten med henne. Kanskje du skal ta deg en sånn prat du også?

Lenke til kommentar
Det der hadde jeg ikke funnet meg i. Du kan jo begynne å henge med en av dine eks-kjærester, for så og droppe avtaler,middagger osv. fordi du også må få lov til "å se på bilder".

 

Da får nok pipen en annen lyd.

6633935[/snapback]

Enig i tankegangen. Vis at du ikke skal finne deg i alt. Vær ærlig i din tvil overfor forholdet. Synes dette tar kaka hittil:

det er nettopp det jeg har mistanke om.. hun var forelsket i han før vi ble sammen, og jeg skjønner at han kan bare være en venn, men bare det å ditche kjæresten din sin jubileums middag for å se på bilder med han.. vel.. vet ikke hva jeg skal tro..

Hvis hun ikke ser at dette er særdeles ufølsomt, så bør du vurdere om det er verdt å satse på. Det er nok av spreke damer der ute.

Lenke til kommentar
Om hu er glad i deg, så gjør hu ikke noe galt med han fyren.

Bullshit.

 

Mennesker er i stand til å gjøre feil. Mennesker er i stand til å svikte noen selv om de elsker dem mer enn livet selv. Skal også være sagt at hvis man elsker noen så elsker man ingen andre er verdens største misforståelse. Fult mulig å ha følelser for flere personer på en gang.

 

Slikt kan gjerne stille en i en vanskelig situasjon og sette ens verdier på prøve...

 

EDIT: Ser jeg "tok litt hardt i". Selv om noen kan ha følelser for flere på en gang så har jo folk gjerne omtanke for folk...

 

 

Uansett, jeg ville snakket med henne. Tror det vil oppklare mange ting. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Det der hadde jeg ikke funnet meg i. Du kan jo begynne å henge med en av dine eks-kjærester, for så og droppe avtaler,middagger osv. fordi du også må få lov til "å se på bilder".

 

Da får nok pipen en annen lyd.

6633935[/snapback]

 

Etter mitt syn er ikke dette noe bra sjakktrisk. Det du kan risikere, er at hun blir skikkelig sur(fordi hun ikke fårstår at hun har gjort det samme selv) og enten så fortsetter hun kampen, eller bare dumper deg med en gang eller, eller... For all del, jeg sier ikke at dette skjer, men det er en risiko. Mitt råd er å snakke om det. Som regel løser dette opp mye mer, og motparten slepper å måtte "gjette" seg til hva partneren egentli mener.

Lenke til kommentar
Etter mitt syn er ikke dette noe bra sjakktrisk. Det du kan risikere, er at hun blir skikkelig sur(fordi hun ikke fårstår at hun har gjort det samme selv) og enten så fortsetter hun kampen, eller bare dumper deg med en gang eller, eller... For all del, jeg sier ikke at dette skjer, men det er en risiko. Mitt råd er å snakke om det.  Som regel løser dette opp mye mer, og motparten slepper å måtte "gjette" seg til hva partneren egentli mener.

 

Kanskje ikke noe bra sjakktrisk, men hun må lære før eller siden. Fortsetter dette her så er det bare å dumpe kjerringa, det går flere tog, det er flere fisk i havet etc. etc.

 

EDIT.

Endret av fluid_
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjenn jeg og... Har hatt noen sånne med hun jeg var sammen med nå!

Og hun og tok selvkritikk dårlig...

Sitt deg ned og prat skikkelig med henne, forklar hvordan du har det når hun gjør slikt, spør hvordan hun hadde hatt det om du gjorde det samme, om hun ikke skjønner deg i det hele tatt så er hun vel kanskje ikke noe for deg rett og slett... Da ville jeg heller dradd videre og letet etter en jente som bryr seg om deg og dine følelser...

Jeg har av og til en følelse av at jenter ikke tror vi gutter har følelser...

Lenke til kommentar

Det beste må vel i første omgang være å fortelle henne hva du synes om at hun ditcher deg, for å "se på bilder".. Hun bør jo nesten vite hva du synes om det.. I hvilken alvorlighetsgrad du tar det opp, det er opp til deg, for det er mest sannsynlig ikke nødvendig å gjøre så altfor mye ut av det, for det kan slå tilbake på deg.. Snakk med henne, og hør hva hun sier til hvordan du oppfatter det hun driver med.

Lenke til kommentar

Synes det var helt utrolig dårlig gjort..!

 

Si til henne at du faktisk hadde kjøpt inn mat og gleda deg til å se henne.. Si det uten et smil i ansiktet, og si det uten å se lei deg ut..

 

Syns det er feil å bare la henne fikse dette med en klem og si "sorry.. det var ikke meningen.." Vis at du faktisk syns det var dårlig gjort..

 

Men prøv å unngå å vis sjalusi ovenfor han andre fyrn..

Lenke til kommentar

Kanskje ikke noe bra sjakktrisk, men hun må lære før eller siden. Fortsetter dette her så er det bare å dumpe kjerringa, det går flere tog, det er flere fisk i havet etc. etc.

 

Og ja, har vært borti det samme før, men da var jeg "vennen".

6634184[/snapback]

 

 

Nettopp, men hvis hun må gjette seg til hva han egentli mener kan ting gå ganske skeivt, det vet vel de fleste menn som har med damer å gjøre :p

 

Er enig i at hun må lære, jeg bare sier at det er en risiko i den taktikken, i forhold til å snakke om det. Har hun empati osv. klarer hun fint å forstå at hun har gjort noe dumt og lærer av det. Hvis ikke så (i mitt tilfelle) ville det vært feil dame jeg hadde funnet..men jeg forstår godt hva du mener, og med noen damer er det sikkert det eneste som funker...

 

Når jeg sier "snakke om det" er ikke det det samme som å si "ikke vær med han mer":p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...