Gå til innhold

TES: Spille Morrowind etter Oblivion?


Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt Oblivion i en god stund og gjort det meste av quests som finnes, har jeg begynt å fundere på om jeg skal kjøpe Morrowind. Men det jeg lurer på er om jeg ville blitt utrolig skuffet over det spillet etter å ha spilt Oblivion i en god stund? Og er egentlig Morrowind et godt spill i forhold til Oblivion?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morrowind er mye mye mye mye yme ymeymer tymeyrmeytm bedre enn Oblivion. OB spillte jeg kanskje 100timer tilsammen, morrowind har jeg sikkert spillt 2 måneder tilsammen.

 

i OB har jeg ALDRI giddet å dra fra stien å utforske fordi man vet hva man vil finne, en OB gate, Alve ruin og/eller dedric shrine.

 

i morrwind kunne man finne masse masse tøft.

Lenke til kommentar
Etter min mening er Morrowind bedre en Oblivion. Ikkje grafikk messig da seff

6628483[/snapback]

Hvorfor? Begrunn meningene dine, gutt. :thumbup:

 

Jeg likte veldig godt Morrowind da jeg spilte det. Det jeg likte var feelingen som jeg fikk av å spille det, feelingen av at man virkelig var på en svær øy med forskjellige raser og byer, og ikke minst landskap. Den følelsen får jeg ikke i Oblivion dessverre, for Oblivion består stort sett av tre forskjellige landskap; slettelandskap og kyst nede ved Anvil, grønne områder og skoger overalt, og snø oppe ved Bruma. Kjedelig, med andre ord. Men det er så vakkert! Det er der det ligger. Morrowind hadde mer variert landskap, men alt var dødt og kjedelig! Alt var statisk. I Oblivion føler du virkelig at verdenen puster og lever. :love:

Lenke til kommentar
Etter min mening er Morrowind bedre en Oblivion. Ikkje grafikk messig da seff

6628483[/snapback]

Hvorfor? Begrunn meningene dine, gutt. :thumbup:

 

Jeg likte veldig godt Morrowind da jeg spilte det. Det jeg likte var feelingen som jeg fikk av å spille det, feelingen av at man virkelig var på en svær øy med forskjellige raser og byer, og ikke minst landskap. Den følelsen får jeg ikke i Oblivion dessverre, for Oblivion består stort sett av tre forskjellige landskap; slettelandskap og kyst nede ved Anvil, grønne områder og skoger overalt, og snø oppe ved Bruma. Kjedelig, med andre ord. Men det er så vakkert! Det er der det ligger. Morrowind hadde mer variert landskap, men alt var dødt og kjedelig! Alt var statisk. I Oblivion føler du virkelig at verdenen puster og lever. :love:

6633015[/snapback]

 

 

enig.

 

Har selv vurdert å spille morrowind igjen, men jeg tviler på at jeg klarer det. Kommer til å savne stemmene, fysikken og den nydelige grafikken. Elsket morrowind da jeg spile det for en stund siden, det var så enormt! I oblivion ødelegger fasttravel altfor mye ( MÅ jo ikke bruke det men, muligheten er der ) Kjedelig landskap er det også ja, skog overalt nesten. Husker hvor overveldet jeg ble da jeg fant ut hvor stor verden var i Morrowind. Helt magisk.

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt Oblivion i en god stund og gjort det meste av quests som finnes, har jeg begynt å fundere på om jeg skal kjøpe Morrowind. Men det jeg lurer på er om jeg ville blitt utrolig skuffet over det spillet etter å ha spilt Oblivion i en god stund? Og er egentlig Morrowind et godt spill i forhold til Oblivion?

6628436[/snapback]

Morrowind er dårlegare enn Oblivion på ein del område...men slår det klart på andre. Totalt sett synest eg Morrowind er betre. Det er meir spennande å utforske, og haldt på interessa mi mykje lenger enn Oblivion.

 

...men Gothic 2 bankar begge. Berre so det er sagt. ;)

 

Kay

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt Oblivion i en god stund og gjort det meste av quests som finnes, har jeg begynt å fundere på om jeg skal kjøpe Morrowind. Men det jeg lurer på er om jeg ville blitt utrolig skuffet over det spillet etter å ha spilt Oblivion i en god stund? Og er egentlig Morrowind et godt spill i forhold til Oblivion?

6628436[/snapback]

Morrowind er dårlegare enn Oblivion på ein del område...men slår det klart på andre. Totalt sett synest eg Morrowind er betre. Det er meir spennande å utforske, og haldt på interessa mi mykje lenger enn Oblivion.

 

...men Gothic 2 bankar begge. Berre so det er sagt. ;)

 

Kay

6635060[/snapback]

 

haha, ja gothic 2 er helt vilt. Bare fortsetter å runde det jeg. Har vel gjort det 4 ganger nå, begynner å få tanker om neste runde :)

Lenke til kommentar

Morrowind er i mine øyne et mye, mye bedre spill enn Oblivion. Eneste fordelen til Oblivion (bortsett fra naturlige forbedringer som grafikk, lyd og fysikk) er at spillet er lettere å spille: alt du trenger å vite blir fortalt deg av skuespillere, et kompass forteller deg hvor du skal gå, og fast-travel gjør at du slipper å gå i timesvis for å komme fram.

 

I Morrowind må du lese MYE. Du sitter ofte med følelsen av å være fortapt, mye pga. en rotete journal, og veibeskrivelser som ikke ligner grisen. Resultatet blir mye gåing og irritasjon. Klarer du å se bort i fra disse momentene, vil du finne at Morrowind gjør det meste annet bedre: en dypere, mer variert historie, flere unike bøker å lese, flere steder å oppdage, ting å finne, skills å mestre osv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

To negativ ting med Morrowind:

-En kan ikke se særlig langt før enten "tåken" eller horisonten kommer

-Tar ikke så veldig lang tid før en ev overlegen de fleste monstrene en møter

 

Men utenom det så syns jeg morrowind er et glimrende spill. Så funker det fett på gamle PC'er og. (kjørte det temmelig glatt på en P3 866Mhz)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg greier ikke å gå tilbake til Morrowind etter Oblivion. Blir rett og slett for kjedelig. Ingenting som skjer i byene eller noe. Og byene er jo på størrelse med en landsby i Oblivion.. Hadde veldig mye spilleglede med Morrowind, men Oblivion gir meg mer.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg synes er dårligere med Morrowind er grafikken og at det ikke er voice acting. Ellers knuser det Oblivion på det meste etter min mening.

6628500[/snapback]

 

Helt riktig, men er MASSE gode tekstur mods og tilogmed parallax mapping mods som gjør at veggene osv i morrowind ser ut som 3d :D

Lenke til kommentar
Morrowind er i mine øyne et mye, mye bedre spill enn Oblivion. Eneste fordelen til Oblivion (bortsett fra naturlige forbedringer som grafikk, lyd og fysikk) er at spillet er lettere å spille: alt du trenger å vite blir fortalt deg av skuespillere, et kompass forteller deg hvor du skal gå, og fast-travel gjør at du slipper å gå i timesvis for å komme fram.

 

I Morrowind må du lese MYE. Du sitter ofte med følelsen av å være fortapt, mye pga. en rotete journal, og veibeskrivelser som ikke ligner grisen. Resultatet blir mye gåing og irritasjon. Klarer du å se bort i fra disse momentene, vil du finne at Morrowind gjør det meste annet bedre: en dypere, mer variert historie, flere unike bøker å lese, flere steder å oppdage, ting å finne, skills å mestre osv.

6635720[/snapback]

 

Litt off-topic dette her men jeg prøver meg:

 

Vet noen om det finnes en mod til Morrowind som gjør det lettere å bruke quest-journalen?

 

Sier meg ellers enig i siterte beskrivelse.

Lenke til kommentar
Litt off-topic dette her men jeg prøver meg:

 

Vet noen om det finnes en mod til Morrowind som gjør det lettere å bruke quest-journalen?

 

Sier meg ellers enig i siterte beskrivelse.

Er nå det jeg liker litt med Morrowind, man må finne det ut selv, og alt er ikke som ett pek på alt spill.

Lenke til kommentar
Vet noen om det finnes en mod til Morrowind som gjør det lettere å bruke quest-journalen?

Bethseda laget et bedre journal-system til Morrowind, det kom med en av tilleggspakkene. Og så vidt jeg husker var det også inkludert i den siste offisielle patchen som fortsatt kan lastes ned på hjemmesiden.

 

Journalen ble adskillig bedre, dog ikke så god som den i Oblivion.

Lenke til kommentar

først av alt, jeg driter i grafikk uansett hvilket spill :p så ikke regn me at jeg sier noe om det:P

 

men oblivion går ting litt kjappere. det er litt mer "folkelig" for å si det slik:P Morrowind er litt mer for rollespill folk etter min mening. Lettere å like oblivion enn morrowind.

Men morrowind er MYE mer variasjon. mer å sette seg inn i...så vil du ha litt å tukle med i høstens mulm og mørke må det nok bli morrowind. umulig å gå lei ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...