Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tilsatt i Ekstra lett melk ihvertfall. Så at de hadde tilsatt det i en ost også her om dagen. Det er også i multivitamintilskudd. En annen kilde er fet fisk eller tran. Hvis du absolutt må ha vitamin D separat, har de det sikkert på apoteket. Men som nevnt, ikke ta mer enn anbefalt dose.

Lenke til kommentar

La merke til noe på Whey Teach proteinboksen min i dag.

 

Der står jeg skal ta 2 skjeer, aka 45gr (tilsammen regner jeg med)og blande med 3-4 dl melk/vann.

 

Så står det: Antall serveringer: 45. Dette er da en 3 kilos boks.

 

Jeg tar da 4 serveringer om dagen. Da skal jo denne boksen vare i maks 2 uker, ca, siden jeg bare tar 3 serveringer i helgene.

 

Hvordan har det seg da at jeg har en slik boks i ca 1 mnd? Tar som regel opp til kanten på skjeen, fordiom jeg kanskje tror dette er litt for mye, er en strek på skjeen som jeg egentlig skal ta opp til, men orker ikke måle så mye.

 

Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

Står det antall serveringer 45? etter min noe ustabile hoderegning gir 3000g/45g=ca 67 serveringer...Si gjennomnitt på 3,5 serveringer om dagen da, så burde den holde i litt under 3 uker..

 

edit: var ikke akkuratt svar på spørsmålet ditt, bare stuset litt på mattekunnskapene hos PF (eller kanskje det er mine som er på jordet :p)

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Jeg trener fotball aktivt men har alltid vært litt "pinglete". Jeg har begynt å komme meg nå, blitt litt mer "cutta" men lurte på om jeg burde begynne på noen proteindrinker/kreatin?

Programmet mitt ser slik ut:

Tirsdag: 1,5 time fotball

Onsdag: Løpetrening + 1,5 time styrke

Torsdag 1,5 time fotball

Fredag 1,5 time fotball

Lørdag: Løping + fotball

+ en styrketrening til jeg tar på søndager eller mandager. På de styrketreningene vi har med fotballen så har vi drevet med olympiske løft elns, dvs. 6 øvelser med stang + vekter så varierer vi repitisjonene

 

Har noen tips?

Lenke til kommentar
men lurte på om jeg burde begynne på noen proteindrinker/kreatin?

Det er nok ikke så enkelt.

Du må spise mere for å få noen effekt.

Hva er det endelige målet? for med den type treningen vil du ikke kunne øke massen i noen serlig grad. Kun utholdenheten og oksygenopptaket.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan rent sukker brukes i proteinshaken etter trening for å fylle opp glykogenlagrene eller vil dette føre til økning i insulinnivået? Hva kan jeg evt. ta i stedet (har ikke tenkt å kjøpe karbo-pulver)? Bananer o.l. er jo ikke så "raske" at det gjør noe.
En økning i insulinnivået gjør ikke så mye rett etter trening, men jeg vil allikevel anbefale maltodextrin/dextrose.. Hvorfor ikke bare kjøpe karbohydrat-pulver? Kjapt, greit, billig.

 

Kom på en ting til: sukker og druesukker brytes best ned i levera, mens musklene klarer å gafle innpå mer komplekse karbohydrater. Derfor er raske, komplekse karbohydrater mer effektivt for å få opp igjen nivåene av glykogen :)

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Det kosta ikke mer nei. Maltodextrin/dextrose er i pulveret eller er dette noe du kjøper på apoteket elns?

 

Btw: Noen plasser i Trondheim hvor man kan kjøpe kosttilskudd for en omtrentlig lik pris som på nett?

Det består kun av maltodextrin. Ihvertfall det jeg har fra Proteinfabrikken

 

Myoshop holder til i Trondheim. Hør med dem om det går an å kjøpe direkte der

Endret av Kleif
Lenke til kommentar
Det kosta ikke mer nei. Maltodextrin/dextrose er i pulveret eller er dette noe du kjøper på apoteket elns?
Det er det de fleste karbohydrat-pulvere består av. Litt forskjellig ettersom hvilket pulver du kjøper.

 

Btw: Noen plasser i Trondheim hvor man kan kjøpe kosttilskudd for en omtrentlig lik pris som på nett?
Sjekka den sjappa som var på torget, hvis den er der enda? Ellers er vel tn trondheimsbasert, kanskje de har noe utsalg. Om du gidder å ta bussen i 8 min selger de bøttevis av sånt på Kaliber gym..

 

kanskje elixia, 3t eller noe sånt også har noe.. noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...