Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Kvalitetsprotein, her snakker vi ikke om proteinen i pizza kun kylling,fisk og melk.

Kunne ha økt det mer med kjøtt men ville kostet tre ganger så mye.

 

Om jeg spiser kylling 5 ganger og drikker 3-4 liter melk til og gommler tunfisk så er ikke det bedre enn å hente det rett fra tilskudd, det er melk man har fjernet fett fra og tørket.

Ta en shake og man får stygge blikk, lag en gryterett som også er pulver i en pose og man er

et sunt menneske med normalt kosthold?

Jeg tar shakes selv, men kun 3 ganger i uken, rett etter trening. Jeg får det likevel ikke til å stemme at du bare får 35 g protein fra mat. Da må jo du spise minimale mengder kjøtt. 35 g protein er sikkert det jeg får i meg bare gjennom brød om dagen. Å spise sunt er på ingen måte dyrt. F.eks så koster 400 g kyllingkjøttdeig 20 kr, og da har du allerede fått i deg 80 g protein. Jeg gir deg ingen stygge blikk, jeg bare mene at du bruker pulver som erstatning, og ikke tilskudd.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
F.eks så koster 400 g kyllingkjøttdeig 20 kr, og da har du allerede fått i deg 80 g protein.

 

Veil. pris på dette er jo 40-50 kr.

Lenke til kommentar

Har en kone som nekter å spise oppmalt kjøtt, bare rent.

Ellers hadde jeg hatt fryseren full av karbonadedeig.

Regner bare med protein med fullverdige aminosyreprofiler så ikke brød ,havregryn og grønnsaker osv.

Om jeg regner all protein så er det mer en 35g ja men den totale kvaliteten på det blir noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg tar shakes selv, men kun 3 ganger i uken, rett etter trening. Jeg får det likevel ikke til å stemme at du bare får 35 g protein fra mat. Da må jo du spise minimale mengder kjøtt. 35 g protein er sikkert det jeg får i meg bare gjennom brød om dagen. Å spise sunt er på ingen måte dyrt. F.eks så koster 400 g kyllingkjøttdeig 20 kr, og da har du allerede fått i deg 80 g protein. Jeg gir deg ingen stygge blikk, jeg bare mene at du bruker pulver som erstatning, og ikke tilskudd.

 

Er ikke kyllingkjøttdeig enda ett av disse produktene hvor en tilsynelatende mager råvare males opp og ender opp som en gedigen klump med fett? Mener å ha sett sånn type 18/0/18 protein/karbo/fett på de pakkene, noe som er litt mistenkelig for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Jeg tar shakes selv, men kun 3 ganger i uken, rett etter trening. Jeg får det likevel ikke til å stemme at du bare får 35 g protein fra mat. Da må jo du spise minimale mengder kjøtt. 35 g protein er sikkert det jeg får i meg bare gjennom brød om dagen. Å spise sunt er på ingen måte dyrt. F.eks så koster 400 g kyllingkjøttdeig 20 kr, og da har du allerede fått i deg 80 g protein. Jeg gir deg ingen stygge blikk, jeg bare mene at du bruker pulver som erstatning, og ikke tilskudd.

 

Er ikke kyllingkjøttdeig enda ett av disse produktene hvor en tilsynelatende mager råvare males opp og ender opp som en gedigen klump med fett? Mener å ha sett sånn type 18/0/18 protein/karbo/fett på de pakkene, noe som er litt mistenkelig for å si det sånn.

Det er forskjellig, men jeg har dog ikke sett noen med så høy fett% som du nevner. Flere i norge ligger på rundt 9-10% fett, mens den jeg kjøper i sverige har mindre en 6%. Den miste fett% på kylling kjøttdeig jeg har sett i norge var på litt i overkant av 7%.

 

Jeg synes kylligkjøttdeig er et ypperlig alternativ til kjøttdeig og lignedes produkter. Men er jeg på diett\deff er ikke dette noe jeg spiser for mye av. Hva jeg f.eks hadde spist 300 gram kyllingkjøttdeig om dagen kontra kyllingfilet, hadde jeg fått i meg ca 220 ekstra kalorier i form av mettet fett. Det blir ca 1500 + ekstra kalorier i uken som blir ganske mye i det lange løp. :)

Lenke til kommentar
Karbonadedeig skal være gode saker, 2-3g fett?

Karbonadedeig er et godt alternativ. Gilde sin har 5% fett, mens andre jeg har sett har oppimot 7-8%. Mens i sverige er det 10%, så man må lese på etiketten her også. :)

I kveld skal jeg grille 400 gram med fårefilet, og jeg gleder meg som en liten unge. :D

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på Whey Tech og 100% Whey protein? (hvis vi ser bort fra de 200 kronene i prisforskjell)

Whey Tech er en blanding av både kaseinprotein og myseprotein, det har også et høyere proteininnhold pr. 100 gram hvis du sjekker statsa. 100 % whey har kun myseprotein og ikke kasein.

Lenke til kommentar
Er det dokumentert noen skumle bivirkninger av å innta store mengder protein og karbohydrater i form av pulver? Treneren på skolen mente at man kunne ødelegge hele fordøyningssystemet hvis man inntokk mye av dette per. dag.

Jeg er temmelig sikker på at proteiner i væskeform (altså shake) er lettere å fordøye enn proteiner i fast form. Treneren din overdriver utrolig, men det er litt sannhet i det siden proteinrik mat slik som kjøtt er tyngre for magen enn f.eks grønnsaker. Hvis du har en god fordøyelse ødelegger du nok ingen verdens ting, men jeg kjenner folk som er vegetarianere fordi kjøtt blir for tungt for magen deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

For mye proteiner er farligere om du ikke får i deg nok karbohydrater og fett, men har du et balansert kosthold trenger du ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
”Det finnes ingen studier som tyder på at

høyt proteininntak har en

negativ effekt

på nyrefunksjon hos friske mennesker.”

 

Finnes mange som viser til at det ikke er farlig i alle fall.

En fra 2005

 

Det sier jo seg selv da overskuddet omdannes til glykogen og resultatet ille ville ha blitt noe annerledes en om man spiste for mye karbohydrater.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du kun spiser proteiner, så blir du forgiftet (selv om du kanskje ikke har lest det på iform eller treningsforum). Men igjen; hvem er det som kun spiser proteiner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...