Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke flere ting han skriver som er helt feil da?

 

* Flere måltider øker forbrenningen

* Kroppen kan bare ta til seg 25-30g protein pr måltid

* Trening før frokost forbrenner mer.

 

Jeg mener å ha lest flere ganger på forumet her og andre forum at dette ikke stemmer.

 

Må si jeg likte at han anbefalte såpass mye proteiner for kroppsbygging da. Er ikke få ganger man leser om anbefalinger på 0.8g pr kg kroppvekt. Likte også anbefalingene hans ang øvelser og kosttilskudd. Godt forklart, men ikke for avansert for en nybegynner. Hadde ikke forventet det av en allmennlege

Endret av tonna
Lenke til kommentar

De to øverste punktene du nevner der, tar han jo hvertfall feil med. Jeg må ha oversett de.

 

Men forbrenning før frokost får vel igang forbrenninga raskere, siden man ikke har like mye sukker og sånt i blodet (kanskje litt mindre glykogen i musklene også?)? Jeg har hvertfall ikke sett noen mot-argumenter enda.

Lenke til kommentar

Jeg mener Beefcake på treningsforum.no skrev noe om det. Har lett litt men finner det ikke. Får vel lete litt til.

 

Edit: Mulig det står her. Orker ikke lese det nå, men så noe om blodsukker og insulin osv

 

Enda en edit: Her er artikkelen jeg tenkte på: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=57286.0

Endret av tonna
Lenke til kommentar
* Kroppen kan bare ta til seg 25-30g protein pr måltid

Den er tullball, men det lønner seg jo å fordele ut over dagen uansett selv om kroppen Kan ta opp mer på en gang.

 

* Trening før frokost forbrenner mer.

 

Denne er relativ.

Klarer man kardio før frokost med kun 10g protein før frokost så gjør det.

MEN klarer man bedre kardio eller lengre etter frokost så er det bedre.

Det er fortsatt total mat og total bevegelse som gjelder så

faste og smågå i 40 min sur å gretten gir langt dårlige resultater en mett og en god kardioøkt.

Lenke til kommentar

"Do you do your steady state cardio first thing in the morning before eating breakfast? If not, then you should be.

 

Bodybuilders figured this out years ago, and now studies point towards the same thing: you burn more fat doing your steady state or "regular" cardio in the morning before eating (a fasted state) than during other times of the day. The key here is that blood and liver glycogen are low, causing your body to resort to using more fat for fuel. If you're on a very low-carb diet, then the timing is not as important since serum and hepatic glycogen are perpetually rather low. The timing of interval training doesn't seem to be so important, so just focus on doing it.

 

...

 

But I'll give you a decent alternative: do your steady state cardio after weight-training, but before eating or drinking your post-workout meal. This is another time when glucose is less readily available."

 

Hentet fra Dr. Clay Hyght, skrevet på T-Nation.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Man kan si hva man vil om kardio før frokost, men er det en ting jeg er sikker på i treningens verden er at det fungerer!!

For det første tror jeg kroppen har veldig godt av å trene når det ikke er mat i magen. Slik som det er i dag går folk nesten konstant rundt med mat i systemet. Dette mener jeg ikke er naturlig på noen måte. Mennesket skal jakte hele dagen, spise det de kan på kvelden og etter det sove 6-8 timer, for deretter å begynne hele reglen på nytt dagen derpå. Alt av jakting og aktivitet foregår på tom mage.

 

En ting jeg personlig merker er at morgenkardio "setter" i gang hele kroppen. Dager som jeg utfører dette har jeg mye mer overskudd gjennom hele dagen. Og de resultatene jeg har sett når jeg har trent morgenkardio er meget bra.

Vet dere også at Dante mannen bak DC trening anbefaler alle som ikke klarer å gå opp i vekt å begynne med morgenkardio før frokost!! Denne mannen har trent mange, og en ting han har sett gang på gang, og en ting jeg selv også har opplevd. Er at man blir mye mer sulten på dager som man har tatt morgenkardio. Ergo spiser de mye mer en det de vanligvis ville ha gjort.

Da kan dere tenke litt på hvorfor det er slik ;)

 

Men at det fungerer og er mer effektiv en kardioøkt mitt på dagen er jeg overbevist om.

Og som Dr.Clay sier, dette lærte bodybuildere for lenge siden. :)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Når man står opp kan det bare ha gått 6 timer siden forrige måltid.

Fra frokost 0700 til neste diettmåltid som er for eks kl 1 så blir det ikke langt fra det samme, mellom disse 2 måltidene er man også i aktivitet VS natta hvor man sover.

 

Er kanskje ment for de som spiser siste måltid 21-22 og frokost 0730 så det blir 9-10 t

Lenke til kommentar
Når man står opp kan det bare ha gått 6 timer siden forrige måltid.

Fra frokost 0700 til neste diettmåltid som er for eks kl 1 så blir det ikke langt fra det samme, mellom disse 2 måltidene er man også i aktivitet VS natta hvor man sover.

 

Er kanskje ment for de som spiser siste måltid 21-22 og frokost 0730 så det blir 9-10 t

Selvfølgelig kan dette variere. Jeg snakker bare generelt.

Men la oss si at man inntar sitt siste måltid kl.21 og trener morgen kardio kl.6:30. Da har man mange timer uten mat. Jeg for min del følger periodisk faste, dette passer meg helt ypperlig og er i tro med min filosofi om trenig og spising. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når man står opp kan det bare ha gått 6 timer siden forrige måltid.
Når man trener bør man ikke sove bare 6 timer om natta.. det er alt for lite.

 

Tja. Det kommer litt an på treningsmengden og om man får sovet en time på dagen. 6-9 timer om natten er det anbefalte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...