Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

men jeg har lurt på om jeg skulle begynne å få testet litt treningsrelaterte ting med det samme

 

Dette er helt vanlig og en gang i året stikker folk til legen og tar en blodprøve.

Om legen er av " inbilder du deg sykdommer" opplegget så kan du bare si at du trener og er aktiv

eller har et ensidig kosthold^^

Eneste som vil være annerledes er at legen på ta 1-2 glass til om flere ting skal sjekkes.

Det er kjappe tester på laben , sticks og sentrifugering av blod osv.

HbA1c han du be han krysse av så finner du ut gjennomsnittsblodsukkeret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men jeg har lurt på om jeg skulle begynne å få testet litt treningsrelaterte ting med det samme

 

Dette er helt vanlig og en gang i året stikker folk til legen og tar en blodprøve.

Om legen er av " inbilder du deg sykdommer" opplegget så kan du bare si at du trener og er aktiv

eller har et ensidig kosthold^^

Eneste som vil være annerledes er at legen på ta 1-2 glass til om flere ting skal sjekkes.

Det er kjappe tester på laben , sticks og sentrifugering av blod osv.

HbA1c han du be han krysse av så finner du ut gjennomsnittsblodsukkeret.

 

Testosteron nivå da? Har hatt litt lyst til å kartlegge dette i sammenheng med ZMA, varierende grad av treningsbelastning over tid osv, bare for å se om det er noen merkbare sammenhenger. Vet du hva slags kode det er?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg var hos legen for å sjekke blodprosent (108 %) og jernnivå (normalt). Har også sjekket blodsukker (ikke fastende), men det var kun for å se om jeg hadde sukkersyke eller ikke (noe jeg ikke hadde).

Lenke til kommentar
Testosteron nivå da? Har hatt litt lyst til å kartlegge dette i sammenheng med ZMA, varierende grad av treningsbelastning over tid osv, bare for å se om det er noen merkbare sammenhenger. Vet du hva slags kode det er?

 

Fastlegen din vil ikke finne ut av dette pga man kan ikke lese det av en blodprøve.

Man må se det opp mot stemme, størrelse på testikkler ,kroppsform ,hårvekst , røntgen av hjerne osv

En veldig omfattende undersøkelse.

Om man skulle få påvist dette så vil et tilskudd (som vektløftere bruker som dop) av testosteron øke verdiene i blodet

så man blir bedre/frisk men det senker egenproduksjonen.

Beste alternativet er å få kroppen til å øke produksjonen selv med et hypofysehormon LH / hCG

Skriv " Pregnyl " i http://www.felleskatalogen.no/ og de ned på menn etter 1000-2000 IE

 

------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Siden alle ikke leser i forumet til myo så kan jeg sakse det inn her også.

2007 Oct 23 Ganske nylig pub.

 

Ny studie på kreatin viser flere fordeler enn tidligere antatt!

En ny studie på kreatin har virkelig tatt for seg de fleste mekanismer for muskelvekst, og viser en dramatisk effekt på alle gener og signalstoffer involvert i muskelvekst. Kreatin drar væske inn i muskelcellen, og blant annet via økt osmotisk trykk settes det i gang en hel kaskade med prosesser som aktiverer dormante satelittceller (som kan smelte sammen med muskelceller og øke potensialet for senere muskelvekst), øker protein- og glykogeninnhold, restitusjon og reparasjon av integriteten til cellene.

 

I denne studien ble det brukt en såkalt oppladingsfase på 20g per dag i 3 dager etterfulgt av 5g per dag i 7 dager. Det er imidlertid fullt mulig å bare bruke doseringen på 5g per dag - etter omtrent 20 dager vil man allikevel ha fulle lager av kreatin i musklene.

 

Physiol Genomics. 2007 Oct 23;

 

Global and targeted gene expression and protein content in skeletal muscle of young men following short-term creatine monohydrate supplementation.

 

Safdar A, Yardley NJ, Snow RJ, Melov S, Tarnopolsky MA.

 

Kinesiology, McMaster University, Hamilton, Canada;

Pediatrics and Medicine, McMaster University, Hamilton, Canada.

 

Creatine monohydrate (CrM) supplementation has been shown to increase fat-free mass and muscle power output possibly via cell swelling. Little is known about the cellular response to CrM. We investigated the effect of short-term CrM supplementation on global and targeted mRNA expression and protein content in human skeletal muscle. In a randomized, placebo-controlled, crossover, double-blind design, 12 young, healthy, non-obese men were supplemented with either a placebo (PL) or CrM (loading phase, 20 g/d x 3 d; maintenance phase, 5 g/d x 7 d) for 10 days. Following a 28-day washout period, subjects were put on the alternate supplementation for 10 days. Muscle biopsies of the vastus lateralis were obtained and were assessed for mRNA expression (cDNA microarrays + real-time PCR) and protein content (Kinetworks(®) KPKS 1.0 Protein Kinase screen). CrM supplementation significantly increased fat-free mass, total body water, and body weight of the participants (P < 0.05). Also, CrM supplementation significantly up-regulated (1.3 - 5.0 fold) the mRNA content of genes and protein content of kinases involved in osmosensing and signal transduction, cytoskeleton remodelling, protein and glycogen synthesis regulation, satellite cell proliferation and differentiation, DNA replication and repair, RNA transcription control, and cell survival. We are the first to report this large-scale gene expression in the skeletal muscle with short-term CrM supplementation, a response that suggests changes in cellular osmolarity.

 

Siden dette er en kosttilskuddtråd hvor mange bruker egentlig NO produkter?

Ser alt formange kjøpe NO explode osv , pga hva da? pump?

Hva med å ta 20 rep og få pumpen gratis?

År etter år uforandret:

NO produkter har null effekt, men den ekstra pumpen føles jo bra ut da...

Børge Fagerli

 

Husk at bodybuildere må avbildes og fortelle om produktene de har sponsor på i alle intervjuer

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt ZMA fra ej-shop, de var mye billigere og får mange flere kapsler en feks fra proteinfabrikken.no. Og det virker som pf.no anbefaler høyedoseringer på alt for og tjene mer? De anbefaler to kapsler og ej-shop en. Mengden sink og magnesium er den samme hos begge to pr-kapsel 0,5mg mer B6 hos pf om jeg husker rett.

 

Dere som bruker ZMA hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Hvilken plass er best å kjøpe ZMA og hva er forskjellen på de forskjellige typene? Og det er vel ikke noe farlig for en 17 år gammel gutt å ta ZMA når man trener aktivt?

 

Hva er f.eks forskjellen på disse?

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4194

http://www.power-nutrition.no/VitaminerMin.../MetRx_ZMA.html

 

og ej-shop.no hadde overraskende billige ZMA tillskudd så lurte på om kanskje ikke det var like bra som de dyre, og btw, hvor mange tabletter eller kapsler bør jeg ta hver kveld? 2?

Tabletter og kapsler er vel det samme? :p

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Hvilken plass er best å kjøpe ZMA og hva er forskjellen på de forskjellige typene? Og det er vel ikke noe farlig for en 17 år gammel gutt å ta ZMA når man trener aktivt?
ZMA er ikke farlig så lenge man sørger for at daglig inntak (mat + tilskudd) av magnesium, sink og B-vitamin ikke overskrider anbefalt max-inntak. Det beste stedet å handle slikt er å gå på apoteket og kjøpe sink, magnesium og B-vitaminer (B6, eller evt. med flere B-vitaminer i samme) hver for seg.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvilken plass er best å kjøpe ZMA og hva er forskjellen på de forskjellige typene? Og det er vel ikke noe farlig for en 17 år gammel gutt å ta ZMA når man trener aktivt?
ZMA er ikke farlig så lenge man sørger for at daglig inntak (mat + tilskudd) av magnesium, sink og B-vitamin ikke overskrider anbefalt max-inntak. Det beste stedet å handle slikt er å gå på apoteket og kjøpe sink, magnesium og B-vitaminer (B6, eller evt. med flere B-vitaminer i samme) hver for seg.

 

Hvorfor hver for seg?

Lenke til kommentar

Det er bare en pakke fra webshop som har med creaforce.

Portein og omega er jo en selvfølge uansett mål men creaforce er for styrke /muskelmasse.

Skal du kjøpe alle tre så lønner vel pakken seg.

 

Med mindre du har trent i over et år så ville jeg ikke startet med EMV programmet men grunnprogrammet.

EMV har også høyere progresjon og man må også spise mer.Man må i alle fall ha all teknikk inne.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har trent litt av og på i 2 år nå.

 

Befinner meg for tiden i Barcelona så skal begynne å trene når jeg kommer hjem igjen. Skal da ta 6 uker med grunnprogrammet 1 uke hvile og 6 uker med EMV.

 

Vil påstå at jeg får i meg nok mat. Teknikkene er gode, men håper det blir mye bedre under grunnprogrammet.

 

Takk for hjelpa War!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt artig og se hvordan dem setter fokus på ting som patent,anbefalt av ,ekthet osv

Sikkert for å friste kunder som synnes kreatin M er bedre.

 

Makan til oppstyr rundt et produkt kommer vi neppe til å se før noen selger sand i sahara.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...