Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Kre-alkalyn inneholder litt lavere dose kreatin itillegg , derfor mange sier dem blir så frisk i magen etter å ha gått over til Kre-alkalyn fra kreatin M.

 

Blir spennende å se hvor lenge mypshop overlever

Som Børge Fagerli selv sier

En patetisk kopi

 

Sjekk ut

http://www.myorevolution.com/

http://www.tn.no/

http://www.instonenutrition.com

(se på produktene og design)

Og se hvor han har det fra.

http://www.myoshop.no

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Navnet fra Myorevolution , side sedign fra TN med tanke på reklame plasering , oppsettet av siden osv . Instone har nå endret grafikk men sjekk ut annen design som etiketter og bokser, pappesker for pulver.

 

For oss som har hold på med dette lenge og god kjennskap om disse sidene så ser man fort at når noen kommer med den produktlinjen på noen uker så er det ikke noe selvutviklet her.

 

Myorevolution kommer med kreatin snart, etikettene er ikke ferdig trykket :hmm:

Trege designere.

post-64596-1194363439_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Med 3 mikrogram i dagsdose ville jeg ikke ha kjøpt eget b12 om jeg spiste egg,melk,osv osv.

Men formye har ingen virkning så forsikkerhets skyld kanskje.

Uasnett bra for nervesystemet og celler.

 

Mangel kan gi dårlig matlyst og da vil det øke sulten men ikke ellers.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Lurer egentlig på om jeg har vitaminmangel av noe slag. Er generelt slapp og har dårlig matlyst. Blir litt ofte til at jeg må ta tak i meg selv for å gidde å spise, føler egentlig aldri hunger etter mat.

 

Skal til legen for å få tatt noen blodprøver om 15 dager, men så lenge ikke noe er unormalt lavt sier vel ikke de noe på det. Så lenge alt er "normalt" er jo de fornøyde. Bør vel mase litt etter å få vite hvilke vitaminer jeg ikke har optimal mengde av.

Lenke til kommentar

Jeg skal skaffe et blodprøveskjema og legge ut her og på myoR

Så man vet hva man kan spørre legen om å krysse av på for å sjekke spesifikke ting.

(Om legen er kjip og man ikke får krysse av dette selv)

Spørr også om du kan få en kopi av resultatene med hjem når dette kommer.

Endret av War
Lenke til kommentar

Proteinpulver er basert på tørket og renset melk.

Blandes i laktoseredusert melk med et merke med lite karbohydrat og fett er vel tingen her som for eks Myoprotein

Kjenner flere som bruker den pga lakot men har ikke mye erfaring med vegitarianreglene.

Er det bare kjøtt du ikke vil ha eller melk ogaå? Kan planter skades eller kun avfall som frukt osv?

Alle har sine egene regler for dette

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg skal skaffe et blodprøveskjema og legge ut her og på myoR

Så man vet hva man kan spørre legen om å krysse av på for å sjekke spesifikke ting.

(Om legen er kjip og man ikke får krysse av dette selv)

Spørr også om du kan få en kopi av resultatene med hjem når dette kommer.

Om du ikke får skaffet det innen 20. november, har du da forslag til hva det er viktigst å skjekke hva jeg eventuelt har mangel på?

Lenke til kommentar

Skal skaffe snarest, Si i alle fall fra om at du vil ha målt

Kolestrol

Jernnivåer

Blodprosent

Blodsukker ( da må du møte fastende 6-8 timer) ingen ting med blodprøven å gjøre.

De vanlige vitaminene vil følge med , men jeg skal legge ut en ferdig utfyllt liste.

 

Krysser man av feil så ender man opp med en hanske i rævva på gastoavdelinga eller må levere avføringsprøve så tipping er ikke noe særlig.

 

Mange av punktene omhandler infeksjoner som bare skal krysses ut om du/legen lurer på om du har en infeksjon i kroppen

for utskriving av penicillin osv.

 

 

OT

Hvorfor skiløpere ikke burde dope seg.

Endret av War
Lenke til kommentar

har bestemt meg for å prøve no-explode eller v12, ja jeg leste hva du skrev "war" men har bestemt meg for å prøve fordet.

hvilken av de to er best da? no-explode er dyrere, men vet ikke om det er bedre fordet?

 

Burde jeg ta vanlig kreatin monoydrat på si? har en boks liggenes, eller blir det å kaste pengene ut av vindu?

Lenke til kommentar
Er det bare kjøtt du ikke vil ha eller melk ogaå? Kan planter skades eller kun avfall som frukt osv?

Kan spise alt untatt kjøtt , fisk og egg.

 

Da er det jo grønnt lys for proteinpulver, og alt annet man finner nytte for av tilskudd.

Bønner og alle grønnsaker man kan tenke på.

For å veie opp tap av vitaminer osv så er b12 sprøyte en vanlig ting hos vegitarianere eller i alle fall eget tilskudd av vitaminer.

Lenke til kommentar
Jeg skal skaffe et blodprøveskjema og legge ut her og på myoR

Så man vet hva man kan spørre legen om å krysse av på for å sjekke spesifikke ting.

(Om legen er kjip og man ikke får krysse av dette selv)

Spørr også om du kan få en kopi av resultatene med hjem når dette kommer.

 

Apropos dette.. Jeg tar blodprøver temmelig ofte for å overvåke leveren, men jeg har lurt på om jeg skulle begynne å få testet litt treningsrelaterte ting med det samme, siden jeg allerede betaler grunnprisen for å ta en prøve og alt. Vil det f.eks. bli oppfattet som rart om man ber om å få vite testosteron-nivå og slike ting i en rutinemessig blodprøve? Og alle mineralene kan kanskje også leses ut? Er vel neppe så om å gjøre å ha for mye av en del stoffer i seg, så det er jo greit å holde styr på.

Lenke til kommentar
Noen som trener her som er vegetarianer(med melkeprodukter)? Er interessert i hvordan man legger opp et kostholdsprogram for styrketrening basert på lakto-vegetarianisme. Mange nevner proteinpulver som et essensielt

tilskudd, er noen av disse produktene basert på kjøtt? Alle svar mottas med takk.

 

Kan vel skyte inn at det er whey og casein basert protein som er laget av melkeprodukter. Disse to er (såvidt jeg vet) hentet fra henholdsvis myse fra osteproduksjon og melk. Soyaproteiner finnes også i pulverform, men har en noe lavere biologisk verdi, dvs. kroppen kan utnytte en lavere prosentandel av proteinet. Jeg har også sett proteinpulvere basert på egg, men disse vil du kanskje styre unna avhengig av hvor stor grad av vegetarianer du er. Proteinpulver laget av kjøtt eller fisk tror jeg aldri jeg har hørt om, men man vet vel aldri, det finnes vel i USA eller noe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...